תנאי לממשלה

סמוטריץ' מציב יעד: תיק חינוך ופסקת התגברות

ח"כ בצלאל סמוטריץ', מראשי 'איחוד הימין', הציג את תנאיו לכניסה לממשלה: פסקת התגברות בתוך 60 יום, תיק החינוך ותיק המשפטים: "אנחנו נעמוד על זה ונקבל את זה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר האיחוד הלאומי וחבר הנהגת 'איחוד מפלגות הימין', ח"כ בצלאל סמוטריץ', שרטט הבוקר (שלישי) את אחד העקרונות שיונחו כתנאי סף במו"מ הקואליציוני - החלת פסקת ההתגברות תוך 60 יום.

בראיון שקיים לתוכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב׳' התייחס הח"כ מהימין לדרישות לתיקים בממשלה הבאה ואמר: "אנחנו מדברים על תיק החינוך ועל תיק המשפטים. זה מה שאנחנו רוצים לדרוש, ואנחנו נעמוד על זה ונקבל את זה".

לדברי סמוטריץ׳: "אנחנו לא נכנס לממשלה בלי שפסקת ההתגברות תחוקק בתוך 60 יום, מיום כינון הממשלה.

"בג"ץ אסר עלינו להחזיק גופות מחבלים, פגע במלחמה בטרור, מתלה את חוק ההסדרה, ותקע את חוקי המסתננים. אז איזה ערך יש ללכת לבחירות?".

לדבריו: "החוק יחוקק כך שהכנסת תתגבר על בית המשפט ברוב רגיל. זה דמוקרטי, אין שום סיבה דמוקרטית לבקש רוב מיוחד. נתניהו יודע על זה. נתניהו רוצה ממשלה. אם הוא רוצה להקים ממשלת ימין – ולקיים את הבטחותיו לבוחריו, הוא יהיה חייב להעביר את החוק, אחרת אין לו ממשלה".

סמוטריץ התייחס גם לפעילותה של שרת המשפטים בקדנציה האחרונה איילת שקד ואמר: "איילת פעלה רק בתוך גבולות הגזרה הקיימים, לא התעמתה עם נאור, עם ניצן ומנדלבליט. אנחנו נעשה שינוי דרמטי. אנחנו נרצה כמה וכמה תחומים לפרוץ בנושא המשפט. בג"ץ נוקט עמדה פוליטית אידאולוגית, ואנחנו רוצים לשנות את זה. פסקת ההתגברות היא רק כלי אחד מסל כלים שעליהם אנחנו עובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר