הסערה בפ"ת

אוריאל בוסו הביע 'הבנה' על הסנקציות של רמי גרינברג

'יהדות התורה' נלחמה נגד הוראת ראש העיר רמי גרינברג - נגד קבלת תלמידים למוסדות החינוך בפ"ת שאינם תושבי העיר, אך דווקא יו"ר ש"ס בעיר הביע הבנה להחלטה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אוריאל בוסו (צילום: חיים טויטו)

בימים האחרונים סערה העיר פתח תקווה סביב החלטת ראש העיר רמי גרינברג להטיל סנקציות על מוסדות חינוך בהם ילמדו תלמידים המתגוררים מחוץ לעיר, אך בעוד ב'יהדות התורה' נלחמו נגד ההחלטה מתסברר כי יו"ר ש"ס בעיר, מ"מ רה"ע אוריאל בוסו, דווקא תומך בהחלטה.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", 'יהדות התורה' ניהלה ממקום מובה באופוזיציה מאבק חריף נגד ההחלטה, ראשי הישיבות בעיר אף עלו למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי שהורה להם שלא לחתום על ההתחייבות שלא לקבל תלמידים מחוץ לעיר, כפי שנדרשו על-ידי העירייה.

לאור הסערה, חבר מועצת העיר מש"ס, משה צלח, המשמש כראש אגף נכסים שלח הוראה למנהלת אגף נכסים, בו כתב כי "כראש האגף אני מורה לך, מיידית, להקפיא כל פעילות בנושא, והמכתב לא היה על דעתי".

אך למרות זאת, מסתבר כי אוריאל בוסו, יו"ר הסיעה ומועמד ש"ס לכנסת - במקום העשירי, מגבה את ראש העיר על החלטתו להטיל סנקציות.

במהלך ועידת רדיו 'קול חי' נשאל בוסו על ההחלטה, ובתגובה הוא הצדיק את המהלך והוסיף כי התקציב המדובר הוא תקציב בונוס שניתן על ידי עיריית פתחי תקווה בשנים האחרונות. לדבריו, עיריות אחרות לא מתקצבות תלמידי חוץ.

לדברי בוסו, כפי שהובאו ב'קול חי', "הכל התחיל כשבציבור הדתי לאומי עשו מאצ'ינג של תלמידים. אוטובוסים שלמים נסעו לגבעת שמואל ונחלים". בוסו אמר כי הוא מבין את הוראת ראש העיר וכי זו הוראה גורפת לכל המוסדות, החרדיים ושאינם, מאחר ויש ריבוי של ציבור ותלמידים נוסעים מחוץ לעיר.

"אין בעיה שתלמידי חוץ ילמדו בעיר", אמר בוסו, "אך ההחלטה הזאת תסייע לתלמידי העיר".

בשיחה עם "כיכר השבת", הגיב אוריאל בוסו לדברים ואמר כי "להגיד שאני תומך בסנקציות או בגזירות כאלו כל אחד מבין שזו בדיחה, אמרתי שאני יודע מאיפה זה בא לראש העיר ודווקא לא מהמוסדות החרדים, ואפילו אני מבין את זה, ולגבי המוסדות באופן כללי גם ראש העיר הבין שיש הבדל משמעותי בתפיסה בין ישיבה גדולה לישיבה קטנה או בית ספר או מסגרת לחינוך מיוחד וכן הלאה.

"ובכלל, בתפיסה של 'עניי עירך קודמים' ברשות שתומכת במוסדות מעבר לכל רשות אחרת זה דבר נכון אבל בהתאמה, נמשיך הלאה לדאוג שכלל מוסדות התורה בעיר ימשיכו להתקיים בכבוד כפי שעשינו עד עכשיו".

כזכור, מנהלי מוסדות רבים בעיר דיווחו ל'כיכר השבת' על מכתב שמוען עבורם מהעירייה, לפיו, במידה וייקלטו תלמידים מחוץ לפתח תקווה יופעלו עליהם סנקציות. מדובר במוסדות חרדים ברובם, המזוהים עם ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה. אלא שעיקר הבעיה מלבד סוגית התקציב, היא ביטול הקצאות לישיבות ולמוסדות שישלבו תלמידי חוץ במוסדותיהם.

מעיריית פתח תקווה נמסר אז ל'כיכר השבת': "מדובר במכתב שנשלח למוסדות השוכנים במבנים עירוניים. במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד. מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקווה ותלמידיה, והעירייה מחוייבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר