אזהרה לציבור

הורים, שימו לב: בימבה ג'וק מסוכנת לילדכם

משרד הכלכלה ומכון התקנים מזהירים משימוש בבימבה ג'וק, לאחר שמצאה חריגה בקבוצת הפתאלאטים האסורים בצעצועים לילדים, ולכן עלול לסכן את המשתמשים בו (בבית)

(צילום: אתר משרד הכלכלה)

חברת "אייס טויס בע"מ", מזהירה היום (שלישי) את ציבור הצרכנים משימוש במוצר בימבה ג'וק, אשר יוצר במגוון צבעים, ושווק החל משנת 2018.

האזהרה מתפרסמת על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לאחר שבבדיקה שערך הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים נמצא כי המוצר לא עומד בדרישות התקן הרשמי, החל עליו ועלול לסכן את המשתמשים בו.

במשרד מתריעים כי נמצאה חריגה בקבוצת הפתאלאטים (כימיקלים) האסורים בצעצועים לילדים עד ומעל גיל 3 שנים. כמו כן, נמצאו ליקויים בחוזק העלולים לגרום לסכנת התמוטטות וליקויים בסימון האזהרות והוראות השימוש.

ממשרד הכלכלה ומהיבואן אייס טויס נמסר: "צרכן שרכש את המוצר מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר ומוזמן להחזירו לצורך החלפתו או קבלת פיצוי כספי בגינו".

סגן הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ, הסביר לynet איך אירע שרק עכשיו גילו את התקלה. "בייבוא מוצרי תינוקות קודם כל מאשרים את הדגם: בהליך אישור הדגם בודקים את כל תכונות התקן".

"אחר כך, במשלוחים מסחריים, בודקים רק את מספר הסעיפים של התקן שנבדקו מראש, כדי להשוות למה שנעשה במסגרת בדיקת הדגם. לכן לפעמים לא מגלים את הליקוי".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים אמרה כי "לכל מוצר המשווק לילדים בישראל יש תקן. התקן מתייחס לכמה היבטים כמו החומר ממנו הוא מיוצר, מבנה המוצר וגם הנחיות לשימוש נכון ובטוח ואזהרות גיל המתייחסות לגיל הילדים עבורם מיועד המוצר. הצרכן הממוצע לא יכול לבחון את איכות החומר או המבנה. לכן כאשר עומדים לרכוש מוצר לילדים, יש לוודא כי מצוין על גבי המוצר אישור התקן, והוא כולל הוראות שימוש ואזהרות גיל. חשוב להדגיש כי תאונות והיפגעות ממוצרים לרוב לא מתרחשות ממוצר לקוי אלא משימוש לא נכון במוצר. על ההורים לקרוא את הוראות השימוש ולהישמע להן במטרה להגן על ילדיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר