לא רק בני גנץ

בבריטניה טוענים: איראן גנבה פרטים של פוליטיקאים

לפי דיווח בכלי תקשורת בבריטניה, קבוצת האקרים הקשורה ישירות למשמרות המהפכה עומדת מאחורי מתקפת סייבר על הפרלמנט ועל רשתות התקשורת, משם גנבו פרטים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ברשת סקי ניוז הבריטית מדווחים הערב (שלישי) כי בסוף השנה האזרחית שעברה, ביצעה איראן מתקפת סייבר משמעותית נגד חלקים מרכזיים בתשתיות המדינה, וגנבו פרטים אישיים של חברי פרלמנט ופוליטיקאים.

לפי הדיווח, מומחי אבטחת סייבר בקליפורניה הגיעו למסקנה שקבוצה הקשורה למשמרות המהפכה של איראן היא שביצעה את המתקפה, ולדברי גורמים בכוחות הביטחון בריטניה, הם מאמינים שהמומחים האלה צודקים בהערכתם.

מטה הסייבר המרכזי של בריטניה אישר את הדיווח ומסר כי הוא "מודע לאירוע סייבר שמשפיע על כמה ארגונים בבריטניה בסוף 2018", וכי המטה "עובד בשיתוף פעולה עם הקורבנות ומייעץ על צעדי למניעת מתקפות נוספות".

כתבי רשת הטלוויזיה הבריטית, נחשפו ל-10,204 רישומים שנגנבו מהפרלמנט במהלך ההתקפה, בהם כתובות, רישומי תפקידים ומספרי טלפון - ביניהם המספרים של לפחות עשרה חברי פרלמנט.

מתברר כי הפריצה לטלפונים של הפוליטיקאים הבריטיים, הייתה באותה התקופה בה פרצו גם לטלפון של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בישראל.

הדיווח על כך שהשב"כ הזהיר את גנץ כי לאיראנים יש מידע מהטלפון האישי שלו, עוררה סערה במערכת הפוליטית הישראלית, לאור העובדה שגנץ מתמודד כיום בראשות מפלגת כחול לבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר