"העוזר אשם"

מסמכים מסווגים נמצאו ע"י מלצר בנתב"ג

ראש המל"ל וחבורה ביטחונית טסו בינואר לרצף פגישות עם ראש ממשלת הודו כדי לסגור עסקאות נשק • העוזר של ראש המל"ל שכח את המסמכים המסווגים במסעדה בה ישבו (ארץ)

מאיר בן שבת (צילום: תקשורת רה"מ)

שלומיאליות? ראש המל"ל וחברי המשלחת הביטחונית נסעו לפני כארבעה חודשים לפגישה חשובה עם ראש ממשלת הודו ובכירי מערכת הביטחון של הודו, בנתב"ג הם עברו על המסמכים המסווגים לפני עלייתם למטוס, אך שכחו את המסמכים במסעדה בה ישבו.

"הארץ" מדווח הבוקר (רביעי) כי לקראת נסיעת ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לפגישה עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הכין העוזר שלו מסמכים מסווגים על עסקאות נשק בין המדינות שיעלו בין היתר בפגישה.

העוזר של ראש המל"ל לא זכר לקחת את המסמכים במסעדה בשדה התעופה בה סעדו ראש המל"ל והמשלחת, ורק לאחר שהמשלחת עלתה על המטוס להודו המסמכים אותרו על ידי אחד המלצרים במסעדה.

המלצר האחראי יצר קשר עם שגרירות ישראל בהודו והמסמכים הועברו לקצינת הביטחון של השגרירות, ובכך נמנע "אסון דיפלומטי-ביטחוני".

לאחר תחקיר שערך המל"ל הואשם העוזר באבדן המסמכים אך הוא קיבל אזהרה בלבד.

כזכור, ראש המל"ל, מאיר בן שבת הגיע להודו בינואר השנה לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי ההודי אג'יט דובאל והמשיך לפגישות עם מנכ"ל משרד הביטחון והחוץ ההודים, ועם ראשי הארגונים הביטחוניים במדינה.

במהלך ביקורו של בן שבת נפגש גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וגם התקיימה שיחת טלפון בין מודי לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר