תבוסה בשידור חי

הגוש החוסם בעיריית טבריה הפיל לרון קובי את התקציב

ישיבת תקציב סוערת התקיימה בעיריית טבריה. ראש העיר רון קובי ניסה להעביר את תקציב 2019, אך חברי הגוש החוסם, בו חברים שמונה חברי אופוזיציה, הפילו את ההצעה. צפו בסערה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש העיר רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ישיבת תקציב סוערת התקיימה אמש (שלישי) בעיריית טבריה, ראש העיר רון קובי ניסה להעביר את הצעת תקציב 2019, אך חברי הגוש החוסם, בו חברים שמונה חברי אופוזיציה, הצליחו כצפוי להפיל את ההצעה.

יחסי הכוחות השתנו אמש שלא בטובתו של רון קובי, זאת לאחר שחבר המועצה מיכאל לרר, שנכנס אחרי הבחירות לקואליציה של רון קובי, נעדר מן הישיבה, לאור זאת לראש העיר היו אמש רק שישה אצבעות מול שמונה של חברי האופוזיציה. מיכאל לרר, שערק מסיעתו של דוד אזולאי, נעדר בשל חילוקי דעות על תקציב 2019 ולא ברור אם יחזור רשמית לאופוזיציה.

כך או כך, ראש העיר רון קובי ביקש בהצעת התקציב להעלות את הארנונה לתושבים והעסקים בכמעט 10%, לקצץ 7 מיליון שקלים בתקציב החינוך, 4 מיליון שקלים מתקציב הרווחה, ומחיקת תקציב תרבות יהודית לרמה של 0 שקל.

שמונת חברי האופוזיציה התנגדו להצעה, והיא כצפוי נפלה. הטונים בישיבה היו גבוהים, חברי המועצה טענו כי ראש העיר מכנה אותם בכינויי גנאי. לאורך הישיבה נאמו ראש העיר הקודם וחבר המועצה יוסי בן דוד במשך למעלה משעה, הוא קרא לראש העיר לפנות לשר הפנים אריה דרעי ולבקש סיוע לעיר.

בן דוד טען כי השידור החי נכבה בכל פעם שהוא נואם ודרש מראש העיר רון קובי להתנצל על כך שכינה אותו "דפוק". "אתה נוטה להאשים אותי בכל הכישלונות שלך, אבל במשמרת שלי חמש שנים כל העובדים קיבלו משכורת בזמן, לא העליתי ארנונה למרות שהגרעון היה גדול ביותר", אמר בן דוד בנאומו, "ואתה הדבר הראשון שאתה עושה הוא לנסות לפגוע בעסקים ובדיירים. הגיע אלי מכתב שכתבת לבתי מלון ולעסקים, בו נאמר שמעתה הם יצטרכו לפנות אשפה בעצמם. גם לעלות ארנונה וגם הם יפנו לעצמם אשפה?".

חבר המועצה רפאל טרבלסי מ'הבית היהודי' שמוביל את הגוש החוסם אמר כי "מדובר בתקציב רע שלא היה כמותו מתולדות העיר טבריה, ראש העיר חזר לדבר כמו ביריון. תקציב כזה לא יעבור".

חבר המועצה מ'דגל התורה', דוד אוחנה, אמר כי ראש העיר שכינה אותו "לקסוס" בגלל סוג הרכב בו הוא משתמש, יצטרך לשלם לו פיצויים במסגרת תביעת דיבה שתבע אותו וכך לדבריו ירכוש לעצמו רכב חדש. "ארשום על הרכב: 'תודה לרון קובי על הרכב החדש'", אמר. בהמשך אמר אוחנה כי הוא מבין את התושבים המתפרצים לישיבת המועצה: "יש בלבול, יש מי שגורם לקיטוב בין חרדים לחילונים ויותר מתח. אני מבין את התושבים".

בישיבת המועצה העלה חבר המועצה מטעם הגר"ד קוק, עו"ד מנשה בן אלישע, את העובדה כי מבנה מדרשיה של הרב יחיאל ליזרוביץ עומד בפני צו הריסה, "מדובר בבית כנסת ומדרשיה לנערים שמגיעים מידי ערב לקבל תמיכה חברתית ופעילות חינוכית", ראש העיר ביקש לדחות את ההצעה משום שהמבנה לדבריו אינו חוקי והעמותה פלשה אליו, בתום הדיון סוכם כי הדיון יועבר לוועדת ההקצאות.

לאחר מכן התקיימה הצבעה על תקציב 2019, וכצפוי ההצעה נפלה ברוב של 8 מתנגדים מול 6 תומכים.

מיכאל לרר מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "החלטתי להימנע מהקרקס שהיה אמש בישיבת המועצה כשבשיאו הובא תקציב רע לטבריה. ניסיתי, כחבר בקואליציה, לשנות ולהשפיע על התקציב שיוגש אבל גיליתי שראש העיר לא מוכן לקבל ביקורת ומבחינתו מי שלא מסכים איתו הוא בהכרח נגדו.

"צר לי שכך הוא בחר לנהוג ולהתנהל. טבריה חשובה יותר מכל חברי המועצה וראש העיר ביחד ואני מקווה שיבין זאת. אני מתכוון להמשיך ולפעול למען העיר ולא לטובתי או לטובת פוליטיקאי כזה או אחר".

ראש עיריית טבריה רון קובי מסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "חברי האופוזיציה בטבריה התגלו אתמול כאנשים חסרי אחריות, ולא עמדו בהתחייבותם מול משרד הפנים. הם ניהלו את העיר בקדנציה הקודמת וחתמו על תכנית הבראה לעיר תוך התחייבות להעביר תקציב מאוזן - בשנת 2019. הם לצערי לא עמדו בהתחייבות מול משרד הפנים. תקציב החינוך לא נפגע, תקציב הרווחה לא נפגע, הכל יגיע באמצעות תב"רים, גם תקציב התרבות היהודית לא יפגע לפי הצעת התקציב".

בנוגע למיכאל לרר אומר רון קובי: "מיכאל לרר לא דיבר איתי על התקציב, מעולם לא השתתף בשום דיון על התקציב וצר לי על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר