בשבועיים האחרונים

נזקי הגשם לגידולים החקלאיים: 25 מיליון ש"ח

לחורף המאוחר יש גם מחיר כלכלי, כאשר היקף נזקי מזג האוויר לגידולים החקלאיים בשבועיים האחרונים בלבד: כ-25 מיליון ש"ח, מעבר לעוגמת הנפש הרבה של המגדלים (בארץ)

גשום בצפון (צילום: Anat Hermony/Flash90)

למזג האוויר החורפי שמסרב לעזוב את אזורנו, ישנן השלכות חיוביות רבות ובראשון תרומה משמעותית למשק המים המדולדל ולעליית מפלס הכינרת.

עם זאת, למזג האוויר הסוער בשבועיים האחרונים יש גם השלכות שליליות. מנתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עולה כי בשבועיים האחרונים בלבד נגרמו לגידולים החקלאיים נזקים בהיקף של כ-25 מיליון ש"ח.

מהנתונים עולה, שבשבועיים האחרונים התקבלו בקנט מאות הודעות נזק מחקלאים בכל רחבי הארץ. מרבית הנזקים נגרמו כתוצאה מברד כבד, קרה, סערה ושטפון.

מהנתונים עולה, כי נזקים כבדים נגרמו בעיקר לגידולי הירקות, הפירות, גידולי הפלחה, גפנים והדרים.

בקנט מציינים, כי היקף נזקים של כ-25 מיליון ש"ח הינן הערכות ראשוניות בלבד היות ובשל אופי הנזקים, את חלקם ניתן לאמוד רק בשלב הקטיף ובזמן הגעת הגידולים לבתי האריזה.

נזקים אלו מצטרפים לנזקים כבדים שנגרמו לגידולים החקלאיים מראשיתו של החורף. מנתוני קנט עולה כי מראשית החורף ועד כה היקף הנזקים הכולל לגידולים החקלאיים נאמד בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח.

יצוין, כי נזקי מזג האוויר לגידולים החקלאיים מבוטחים על ידי הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, כך שמעבר לעוגמת הנפש הרבה שבירידה לטמיון של הגידולים, החקלאים המבוטחים יפוצו על הנזקים הכלכליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר