אחרי ההלוויה

נתניהו תוקף את גנץ: תתבייש לך, תתנצל בפני עם ישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בחריפות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהאשים אותו בהבאת גופתו של באומל בעיתוי פוליטי ודרש ממנו להתנצל בפני צה"ל ובפני עם ישראל על דבריו (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לאמירת יו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שהבאת שרידי גופתו של זכריה באומל בעיתוי זה היא "ספין פוליטי". נתניהו כתב בחשבון הטוויטר: "בני גנץ, תתבייש על כך שהאשמת את צה"ל ואותי בשיקולים פוליטיים בהשבתו של חיילנו זכריה באומל ז"ל לקבר ישראל. אל תתנצל בפניי, תתנצל בפני עם ישראל".

גורמים בכירים נוספים, מסרו כי מבצע סבוך שכזה הנתון לגורמים רבים כל כך לא ניתן לתזמן וכי מדובר במאמצים שארכו כבר חודשים ארוכים עוד בטרם בכלל הוחלט על הליכה לבחירות.

צילום לע"מ

אמש (חמישי), השתתף נתניהו בהלווייתו של באומל בהר הרצל יחד עם אלפים רבים שהגיעו לחלוק לחייל כבוד אחרון. בפתח דבריו הזכיר ראש הממשלה את אביו של זכריה, יונה באומל ז"ל: "ביום הזה אנחנו זוכרים את יונה ז"ל, אנחנו זוכרים את אהבתו לזכריה , זק, ככה היה קורא לו. את הכאב שלו, את הגעגועים, את האמונה שלו, את המסירות הבלתי נלאית שלו עד יומו האחרון - להביא את זכריה הביתה. כמה מצער שאינך פה איתנו יונה כדי לראות את שובו של בנך אהובך".

"ביממה המטלטלת הזאת חוזרת ונשנית בפי רבים מאזרחי ישראל מילה אחת, צמרמורת", המשיך נתניהו. "גם אני הרגשתי צמרמורת. חיכינו לרגע הזה 37 שנים, ראיתי אנשים מזילים דמעה למרות שהם נולדו שנים רבות אחר היעלמו של זכריה. השבת בנינו לגבולם נוגעת בנימים העמוקים ביותר של זהותנו כיהודים וכישראלים. כל ישראל ערבים זה לזה ומיסודות קיומנו, ערך הרעות הוא משורשי הברית שקושרת אותנו יחד כעם, כצבא וכמדינה".

נתניהו הוסיף: "שני חבריו של זכריה שנפלו איתו בסולטון יעקב, צבי פלדמן ויהודה כץ, עדיין לא איתנו. נמשיך להשקיע כל מאמץ להחזירם הביתה, וכך נפעל ביחס לכל נעדרינו ונופלינו ושבוינו האחרים. זוהי מחוייבות שאין לה תפוגה".

"אחדות האומה אופפת כאן את קברו, ועלינו תמיד לזכור, גם כשיש בתוכנו ויחכחים ומחלוקות שהם חלק טבעי מהחיים במדינה חופשית ודמוקרטית, גם אז הנקודה הפנימית שמאחדת אותנו בטוב וברע, הנקודה הפנימית הזאת חזקה מכל", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר