"טַאטֶע, אַיֶכָּה?!" יצירת הרגש המטלטלת מבית "זה לזה"

לקראת קמפיין התרמת ההמונים הנפתח היום, מגישים בארגון "זה לזה" יצירת רגש סוחפת ומטלטלת, הנוגעת בלב כל אחד ואחד • האזינו (מוזיקה, שיווקי)

הידרדרות כלכלית דרסטית אילצה את פתיחת הקמפיין (צילום: יח"צ)

היום ומחר (ראשון – שני), עולה לאויר קמפיין התרמת ההמונים של ארגון "זה לזה", לטובת אלפי אלמנות ויתומים הנהנים בכל ימות השנה מפעילויות הארגון. שנים רבות שהארגון פועל בשלל אופנים וזרועות, ומעניק מעטפת תמיכה רגשית ונפשית לכל בני הבית, החל מהאמהות – האלמנות, הזוכות לערבי גיבוש, העצמה ותמיכה, לצד שאר בני הבית, הבנים והבנות, הזוכים לאירועי בר מצוה ובת מצוה, צוותות חונכים, אירועי נופש ופעילויות קיץ, וליווי ותמיכה על כל צעד ושעל.

בשנה האחרונה חווה האירגון הידרדרות כלכלית דרסטית, שנתנה את אותותיה בצמצום פעילות הארגון, כאשר למרבה הצער, במקביל מידפקים על דלתות הארגון עוד ועוד משפחות שהצטרפו, ל"ע, למשפחת היתמות, וקצרה ידו מהושיע.

לקראת תקופת הקיץ, יוצא הארגון בקמפיין התרמת המונים, להעמדת הארגון על רגליים כלכליות ויציבות בס"ד, והמשך שלל פעילויותיו.

עם השקת הקמפיין, בקשו ב"זה לזה" להעביר את הצורך הקריטי למשפחות האלמנות והיתומים, ולשם כך הופקה היצירה המטלטלת "טאטע איכה". ביצירה, שהופקה באולפני "אנחנו וצאצאינו", ואותה נבחר לבצע אמן הרגש ובעל המנגן ר' מוטי ויזל, מתוארים שלל רגעים מחייה של משפחה יהודית שמחה, בהם מתפקדים האב והבן זה לצד זה: "ברכת הבנים" , "והגדת לבנך", "לישב בסוכה", "חלאק'ה", "חברותא – אלו מציאות", כאשר את כל הרגעים הללו, המכוננים, המשמחים ומלאי האוירה והרגש – חסרים יתומי "זה לזה".

בפזמון השיר, שהותאם לשיר המפעים "נשמה ווי ביסטו" של שלומי גרטנר, בלחנו של שמשי ניימן, מתוארת הסצינה הנוגעת ללב, בה הבן שואל "טאטע איכה", ולא זוכה למענה ב"מה נשתנה".

"דוקא בימים אלו" מדגישים בהנהלת הארגון, "בהם עם ישראל כולו חווה רגעים משפחתיים מאושרים, של הכנות מאושרות לחג, הרי שבמשפחות אלו הכאב צף ועולה שבעתיים: מי ילך עם שימי לאפיית המצות? מי יענה לו ב"מה נשתנה", ומי ינהל איתו משא ומתן על החזרת האפיקומן? ימי ניסן מתאפיינים בנתינה והענקה, ואנו מבקשים לעורר את הציבור כולו להענקה לזקוקים באמת לאור וישע בביתם, ולהחיות את לבם השבור".

במכתב נדיר, עליו חתומים גדולי הדור שליט"א, וחברי מועצות גדולי וחכמי התורה שליט"א, מברכים הם את כל התורמים ל"זה לזה" – "כי התורם ושותף עמם ולמענם, הרי זוכה לשמירה כפולה ומכופלת עליו ועל בני ביתו, בחינת האמור "דבר שנצטער בו לא יכשל בו", והתורמים כולם יזכו לשפע טוב וישועה בכל עניניהם, במילוי כל משאלות לבם לטובה אכי"ר".

קמפיין ההתרמה של "זה לזה", יפתח היום (א) וניתן ליטול בו חלק ולסייע ליתומים ולאלמנות - באמצעות מספר טלפון *3278
בדף ההתרמה בפלטפורמה המאושרת של חברת צ'רידי>>

מילות השיר:

אב הרחמים, הקשיבה ממרומים

שוועת נערים, אם על בנים

תבכה במסתרים, על בעל נעורים

כי הימים האלה נזכרים

בשבת מנוחה, עונג כהלכה

זרע קודש לברכה, אם הבנים שמחה

והגדת לבנך , לישב בסוכה

להדליק נר חנוכה

פזמון:

טאטע ווי ביסטו (אבא, היכן אתה?)

טאטע ווארט אזוי לאנג אויף דיר (אבא, כל כך הרבה זמן אני מחכה לך!)

וכאן הבן שואל - טאטע, אַיֶכָּה?!

טאטע ווי ביסטו (אבא, היכן אתה?)

התשמע שוועתי

קראתי ואין עונה - מה נשתנה?!

חלאק'ה לפרוש טלית, על מצות ציצית

חברותא אב ובנו, אלו מציאות שלו

שמחת בית שואבה, תפילין, בר מצוה

תוכו מלא, רצוף אהבה

פזמון:

טאטע ווי ביסטו (אבא, היכן אתה?)

טאטע ווארט אזוי לאנג אויף דיר (אבא, כל כך הרבה זמן אני מחכה לך!)

וכאן הבן שואל - טאטע, אַיֶכָּה?!

אולי, אולי יחוס, לבם להחיות

באשעפער, עשה עמם לטובה אות!

לחן מקור: נשמה – שמשי ניימן, ביצוע – שלומי גרטנר | הפקה והקלטה: אולפני "אנחנו וצאצאינו", בני ברק | שירה: מוטי ויזל | עיבוד מוזיקלי: שמוליק וינרייך | מקהלה: דיויד טויב, סיני ברמץ, מוטי רוטלר | עיבוד קולי: דיויד טויב | מיקס: מאיר גרשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר