צפו בוידאו

דרעי חושף: ההצעה שקיבל אלי ישי להשתלב חזרה בש"ס

בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' חושף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי הציע לאלי ישי, דרך מרגי, אפשרות לחזור לש"ס ולהשאיר את המשקעים מאחור. צפו בקטע מתוך הראיון המלא שישודר בהמשך (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג. וידאו: אריאל ליבא)

בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' חושף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי הציע לאלי ישי אפשרות לחזור לש"ס ולהשאיר את המשקעים מאחור. צפו בקטע מתוך הראיון המלא שישודר בהמשך.

לדברי דרעי: "ישי, בוא אני אספר לך קודם כל שלא השארתי אבן על אבן כדי להחזיר את כסא רחמים, את הרב מאזוז לש"ס. אני יספר לך דבר שלא סיפרתי לאף אחד, אבל אני החלטתי אתמול בלילה כן לספר את זה, להוציא את זה, כדי שיידעו אנשים באמת ובתמים שעשיתי כל מאמץ".

דרעי חושף: "חבר הכנסת יעקב מרגי, ידידי הטוב, שהוא בידידות עם השר אלי ישי, השר לשעבר. שלחתי אותו כשליח אישי שלי ואמרתי לו והצעתי לו הצעה, תאמין לי אני לא ייכנס לפרטים שלה, הצעה מאוד מאוד מכובדת הצעה מאוד מאוד מכובדת כדי לבוא ועם כוונות גם לעתיד".

להחזיר גם את אלי ישי בעצמו?

"כן, כן. איך הוא משתלב איתנו ביחד בשלב ראשון, ובשלב שני ונבנה אמון ביחד, זו הייתה... יעקב מרגי לא האמין כשאמרתי לו. הוא אמר לי "אריה אתה בטוח? זה אתה משוכנע אחרי כל שהוא עשה לך, אחרי כל מה שעברת?", אמרתי לו כן. אני עושה את זה למען הקב"ה זה טובת הכלל שאנחנו נהיה ביחד.

"והם נפגשו, תוך שעה הם נפגשו ולצערי הרב לא יצא מזה שום דבר בגלל שהייתה מגמה בכל הכוח להתנקם בש"ס. עכשיו אני אומר לך".

דרעי מתח ביקורת על 'יהדות התורה' ואמר: "חברנו ביהדות התורה עשו טעות גדולה ואני דיברתי על זה עם ליצמן ואני דיברתי על זה עם הליטאים. אין סיכוי בעולם שיחד היו רצים לבד זה ברור שהם לא היו רצים כיוון שהם לא היו מאבדים קולות סתם. אם יחד, היו יודעים כמו שהם שמעו מסמוטריץ', ברחל ביתך הקטנה אני לא מוכן לנהל איתך משא ומתן תחזרו לש"ס.

"אותו דבר אם היו אומרים להם את זה בצורה ברורה ביותר, אין לי ספק. כל רבני כסא רחמים כמעט, כל הציבור של כסא רחמים, שואפים בוכים מתחננים לחזור לש"ס זה המקום שלהם. תגיד, מי מטפל בכל תלמודי התורה הספרדים שבנשיאות הרב מאזוז? מי? לא אנחנו? אני יש לי מכתב על שולחני של כל מנהלי תלמודי התורה שהם מודים ומשבחים".

אלי ישי מסר בתגובה: "לצערי דרעי ממשיך להתל ולזרות חול בעיני הציבור. לאחר פגישתו של הרה"ג דוד יוסף עם מרן רה"י הגר"מ מאזוז שליט"א, הטיל דרעי וטו מוחלט על כל הצעות השלום של מרן רה"י שהיתה מביאה לאחדות ולשלום אמיתי, והגיב בזלזול בדעתו של הרב ובביזוי כבוד התורה.

"לפני כשבועיים, קודם ההסכם עם יהדות התורה, שוב ניסה דרעי לטרפד את המגעים ושלח שליח למחזר את אותם הדברים.

"ב"ה הצלחנו להביא את בשורת האחדות, במקום שאחרים ניסו נכשלו. מעתה בני התורה הספרדים יודעים כי לראשונה יש להם לגיטימציה הלכתית ותורנית ראשונה במעלה להצביע עבור מפלגת יהדות התורה שסימנה ג'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר