שעות אחרונות:

שה"ת בתפילת היתומים והאלמנות בכותל

במסגרת קמפיין "זה לזה" יתקיים היום בערב מעמד תפילה היסטורי ומרגש בכותל • הגר"ח קנייבסקי יעתיר על התורמים יחד מאות יתומים ואלמנות • תירמו ותתברכו (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

את ארגון "זה לזה", מיסודה ובהנהלתה של הרבנית רוטנברג תחי', לא מכירים כולם. אך מי שמכיר, ל"ע, יודע היטב ומכיר את חיוניות הארגון ופעולותיו. "זה לזה" מעניק בכל ימות השנה מעטפת תמיכה למשפחות אשר אבדו את אביהן ל"ע, כאשר הפעילות מותאמת ומכסה את כל בני המשפחה כולה, החל מאם המשפחה, בני ובנות הנוער המתבגרים, הילדים והילדות ואף הפעוטות בגיל הרך. במסגרת זו, מקיים הארגון ימי נופש והעשרה לאלמנות הארגון, מסיבות במועדי השנה, ערבי גיבוש והרצאות חיזוק ותמיכה משותפות ומרוממות.

כנסו>>

עבור היתומים בני המשפחות, מפעיל הארגון מערך חונכים, המנסים להשלים את החלל והחסר הגדול, בלימוד משותף, ליווי אישי, אוזן קשבת וקשר אמיץ. היתומים בשכבת גיל הבר מצוה, אף זוכים לאירוע "בר מצוה" שנתי מפואר ומרגש, לצד טיולים, מבצעי חיזוק וכינוסי גיבוש. אף בנות המשפחות זוכות לאירוע "בת מצוה" שנתי, ערבים ומפגשים חברתיים, תכניות יעודיות ומחנות נופש וחופשה.

"אין לשער את גודל הפעילות וחשיבותה" מתארים בהנהלת הארגון, "מדובר בפעילות שאף ארגון לא מעניק, בהיקף וברמה שכזו. הפעילות מעצימה ומחזקת את האלמנות והיתומים, ומעניקה להם אור ונוחם אחר השבר הגדול. הארגון לא מסתפק בפעילות מסויימת, אלא מכוין ויוזם מערך פעילויות מקיף, המיועד לכל בני המשפחה, ומעניק לכל אחד ואחת, בכל מצב וגיל, את התמיכה הרגשית, הנפשית והחברתית לה הוא מיועד".

בראש הארגון עומדת הרבנית רוטנברג תחי', השומרת על קשר אישי ורצוף עם כל אחת ואחת מהאלמנות, ואחת לתקופה מקיימת עמם מפגש גיבוש, בו מעניקה היא להן עידוד וכח בשפה ובכלים יחודיים. "האלמנות ממתינות בקוצר רוח למפגשים אלו, מהם יוצאות הן טעונות ומחוזקות יותר, ועם כחות מחודשים להמשיך את שגרת חייהן ובני ביתן", מתארים הם.

כנסו>>

כאמור, עקב מצב כלכלי קשה אליו נקלע הארגון, עומדות כלל הפעולות הללו בשאלת קיום. "כבר במהלך השנה האחרונה נאלצנו לוותר על סל מענקים ופעילויות חיוני ומשמעותי, בשל העדר תקציב" מדווחים בהנהלת "זה לזה", "העובדה הזו מכאיבה לנו, מה עוד, שבמקביל, הארגון מתמודד מול המוני בקשות כואבות של משפחות המבקשות להיכנס למעגל משפחות "זה לזה". מישהו מתאר לעצמו את הסיטואציה, בה אנו נאלצים לסרב לאלמנה עם ששה יתומים?" שואלים הם בכאב.

"כל פעילות הקיץ, לה יש חשיבות מיוחדת בשל ימי החופשה, אשר במשך השנים הקפיד הארגון להעניק למשפחות כולן את מיטב התנאים לימי קיט וחופשה – עומדת כעת בסימן שאלה" הם מעדכנים. "יזמה לא פחות חשובה שמוטלת בספק היא קיום קורסי העשרה לאלמנות הארגון, המעניקים להם ידע ואפשרות להתפרנס בכבוד, אשר עלותם גבוהה מאד, וכל אלו, לצד תכניות הרחבה ופיתוח נוספים לטובת האלמנות והיתומים, נראים כעת רחוקים ממימוש, בשל קושי תקציבי מעיק ומחניק".

לאור זאת, יוצא הארגון במגבית חירום היום ומחר – ב' וג' ניסן, במסגרתה למשך 36 שעות, כל שקל שיכנס לארגון – יוכפל מיד לשני שקלים, מתוך רצון להגיע ליעד מליון וחצי ₪ - שיוכפלו לשלשה מליון ₪.

עם ההכרזה על מגבית החירום, יצאו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה שליט"א, במכתב נרגש המתאר את פעילות ארגון "זה לזה": "ומזה כמה שנים אשר הוקם הארגון הקדוש והמופלא "זה לזה", בהנהלת הרבנית רוטנברג שתחי', הפועל בכל מיני פעולות וענינים לטובת יתומים ואלמנות... ויכולנו לומר בפה מלא כי בודאי מפעלות ארגון קדוש זה גורמים לנחת רוח עצומה בשמים וסנגוריא על כלל ישראל, כאשר תחת עצבון רוח ושברון לב, מביאים הם בכנפיהם שמחה וטוב לבב".

במכתבם קובעים הם כי "מצוה גדולה ועצומה לעמוד לימינו ולהרים תרומה הגונה עבורו, והתורם מממונו לזה, הרי הוא שותף של ממש בהבאת אור ושמחה ליקיריו של בורא עולמים, ונאמן הוא ית' לשלם שכר כפול ומכופל למיטיבים ליתומי ואלמנות עמו". ומסיימם בברכת קדשם, "ובודאי כי התורם ושותף עמם ולמענם, הרי זוכה לשמירה כפולה ומכופלת עליו ועל בני ביתו, בחינת האמור "דבר שנצטער בו לא יכשל בו", והתורמים כולם יזכו לשפע טוב וישועה בכל עניניהם, במילוי כל משאלות לבם לטובה אכי"ר".

בדף הקמפיין בפלטפורמת צ'רדי>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר