"אני מוטרד מאוד"

דרעי: רגילים לשמוע אריה חזק, האריה התעייף, מדבר בבכי

החשש מ'משתה המנדטים'; ההצהרה לא לשבת עם לפיד; ההצעה המפתיעה לאלי ישי; המאבק עם 'קול ברמה'; הטענות של מאיר פרוש והחשש מחרדים שיצביעו ליכוד • השר אריה דרעי בראיון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: אריאל ליבא. תמונות: חיים גולדברג)

יממה לפני בחירות תשע"ט, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייצב לראיון מיוחד ב'כיכר השבת' ומדבר על החשש הגדול מהיחלשות כוחה של תנועת ש"ס, המשא ומתן עם אלי ישי, הנתק עם 'קול ברמה', הטענות של מאיר פרוש והקרב על קולות הפריפריה.

כותרות הראיון עם השר אריה דרעי

החשש מהיחלשות: "המילה לחוץ היא לא נכונה, אני לא לחוץ על עצמי. אני מוטרד מאוד, כואב מאוד. אני יודע מה עומד על כף המאזניים, דיני נפשות. אני רואה את המגמה, האהבה לש"ס אבל יש 'מצווה אדירה' להציל את נתניהו, הוא הצליח להכניס להם לראש כדי להציל את נתניהו צריך להצביע ליכוד. הציבור רחמן ומזדהה עם הנרדף, הם נמשכים לזה".

משתה המנדטים: "אני יודע מה ביבי נתניהו עשה לנו לפני ארבע שנים. גם אז הייתי משוכנע, ישבתי בשאננות. כל הסקרים שלנו הראו לנו שאנחנו 10 מנדטים, במוצאי הבחירות הייתי באכזבה אדירה ששמעתי עשרה מנדטים. אנשים בשעה האחרונה שינו את ההצבעה שלהם, אני חושש מאוד מיום שלישי, נתניהו עוד לא התחיל. לצערי נתניהו יכול להוריד אותנו משבעה מנדטים".

השאננות החרדית: "יש שאננות גדולה בציבור שלנו. אני חושש, מצד אחד אדישות, מצד שני לנתניהו יש פי עשר משאבים,. הוא ראש ממשלה, הוא שולט בסדר היום".

קולות הפריפריה והמאבק עם 'יהדות התורה': "שום דבר לא שלי, אני אומר פשוט: אם אנחנו מתכוונים באמת לשם שמיים, להגדיל את כוח החרדים. אם כל אחד היה משקיע את כל המשאבים שלו ולא היינו צריכים לבזבז אנרגיות בבאר שבע או בקריית מלאכי ובמקומות אחרים".

מאיר פרוש טוען שלא שמע את הצהרת דרעי: "עם כל הכבוד, מאיר פרוש לא מנהל את 'יהדות התורה', אני לא צריך לנהל איתו מגעים. אני מנהל מגעים עם ליצמן וגפני, איתם אני מנהל מגעים. אני לצערי הרב כבר לא סומך, יש פה מגמה חזקה שלהם לפגוע בש"ס. צר לי".

ההצעה הטרייה לאלי ישי:"ישי, בוא אני אספר לך קודם כל שלא השארתי אבן על אבן כדי להחזיר את כסא רחמים, את הרב מאזוז לש"ס. אני יספר לך דבר שלא סיפרתי לאף אחד, אבל אני החלטתי אתמול בלילה כן לספר את זה, להוציא את זה, כדי שיידעו אנשים באמת ובתמים שעשיתי כל מאמץ.

השר אריה דרעי בראיון ל'כיכר השבת'

"חבר הכנסת יעקב מרגי, ידידי הטוב, שהוא בידידות עם השר אלי ישי, השר לשעבר. שלחתי אותו כשליח אישי שלי ואמרתי לו והצעתי לו הצעה, תאמין לי אני לא ייכנס לפרטים שלה, הצעה מאוד מאוד מכובדת הצעה מאוד מאוד מכובדת כדי לבוא ועם כוונות גם לעתיד".

להחזיר גם את אלי ישי בעצמו?

"כן, כן. איך הוא משתלב איתנו ביחד בשלב ראשון, ובשלב שני ונבנה אמון ביחד, זו הייתה... יעקב מרגי לא האמין כשאמרתי לו. הוא אמר לי "אריה אתה בטוח? זה אתה משוכנע אחרי כל שהוא עשה לך, אחרי כל מה שעברת?", אמרתי לו כן. אני עושה את זה למען הקב"ה זה טובת הכלל שאנחנו נהיה ביחד.

"והם נפגשו, תוך שעה הם נפגשו ולצערי הרב לא יצא מזה שום דבר בגלל שהייתה מגמה בכל הכוח להתנקם בש"ס. עכשיו אני אומר לך".

החיבור בין יהדות התורה לאלי ישי: "חברנו ביהדות התורה עשו טעות גדולה ואני דיברתי על זה עם ליצמן ואני דיברתי על זה עם הליטאים. אין סיכוי בעולם שיחד היו רצים לבד זה ברור שהם לא היו רצים כיוון שהם לא היו מאבדים קולות סתם. אם יחד, היו יודעים כמו שהם שמעו מסמוטריץ', ברחל ביתך הקטנה אני לא מוכן לנהל איתך משא ומתן תחזרו לש"ס.

השר אריה דרעי בראיון ל'כיכר השבת'

"אותו דבר אם היו אומרים להם את זה בצורה ברורה ביותר, אין לי ספק. כל רבני כסא רחמים כמעט, כל הציבור של כסא רחמים, שואפים בוכים מתחננים לחזור לש"ס זה המקום שלהם. תגיד, מי מטפל בכל תלמודי התורה הספרדים שבנשיאות הרב מאזוז? מי? לא אנחנו? אני יש לי מכתב על שולחני של כל מנהלי תלמודי התורה שהם מודים ומשבחים".

פרוש ידאג לספרדים: מה יקרה למחרת הבחירות? ראיתי שפרוש התחייב להם שהוא יטפל לספרדים, בסדר.. זה רציני? זה הכבוד שלנו? אני צריך שמישהו יתחייב שהוא יכבד? אפשר לקבל איזה גרגיר של קרקע בירושלים למוסד ספרדי מנציג אשכנזי, על מה אנחנו מדברים בכלל?".

לא לממשלה עם יאיר לפיד: "בבני גנץ אני לא רואה רוע, בוגי יעלון אפילו היה ידיד שלי. גבי אשכנזי - עושה רושם של אדם טוב. אבל ברגע שהם ישבו בווילה בסביון ואימצו את המצע של 'יש עתיד' בנושאי דת ומדינה, איך אנחנו יכולים להיות איתם ביחד?

"ש"ס לא תשב בממשלה שיאיר לפיד יכהן בה כשר", הצהיר דרעי.

חרדים מצביעים למפלגות חילוניות: "בליל שבת - בשבת אני משתדל לא לדבר פוליטיקה - החתנים שלי שמעו את הזעקה שלי ביום שישי, הם לא רגילים לשמוע אותי ככה, אני שומע אחד מהחתנים שלי שמספר על חברים שלו שלמדו איתו בישיבה, בני ישיבות, בלי בושה, פייגלין, ליכוד, איתמר בן גביר. לא מעניין אותם מה עם עולם הישיבות, חוק הגיוס. אני מקווה שזה שוליים.

"אני לא זוכר דבר כזה, ב"ה שהציבור לא כזה. עצם העובדה שיש שיח כזה, שאנשים לא מבתיישים, זה מפחיד אותי. למה אני לחוץ? אני מאוד חושש, אולי התופעה הזו גדולה ואני לא יודע?".

ההבטחה ל'חוק רישום אזורי': "גם זה נושא.. זה נושא שבגלל השת"פ ההדוק שהלכנו ביחד עם המפלגות החרדיות, לא נלחמתי על זה ב'ויהרג ובל יעבור'. למרות שאתה שואל אותי? אני לא יכול להסתיר. אין פתרון יותר טוב מזה, לא שנתי את דעתי. רק בגלל שהיו לנו הרבה חוקים וזה היה בנפשם הדבר אז הורדתי את זה.

"אין ספק שזה הנושאים שאנחנו חייבים לקדם אותם. כשאני אמרתי שהשיתוף פעולה שהיה עם 'יהדות התורה' - לא יחזור למה שהיה, למדנו את הלקחים, אפשר לתת לי סטירה, פעם, פעמיים שלוש. נגמר. אנחנו נדאג לעצמינו".

רדיו 'קול ברמה': "אין לי שום בעיה עם רדיו קול ברמה, ההפך - זה רדיו שש"ס הקימה אותו, מרן הקים אותו. לצערי הם בחרו דרך לפני כמה שנים, הם גרמו נזק אדיר לש"ס בשנים האחרונות. אני שומע שיש שם שינוי, אדרבה.

"תזכור דבר אחד, הרב שלום כהן הוא שאסר, ללא ידעתי. הוא לא יכל להתאפק כששמע את ההתקפות נגדנו שם. ברגע שהוא יחליט אני הראשון שאשמח.. מה אתה חושב? אני לא צריך את קול ברמה במערכה הזו? אני לא רוצה לדבר לספרדים שלנו, אבל מה לעשות? אני כפוף לדעת תורה. חכם שלום, ניסו בחודש האחרון, הוא ראה שלא הוכשר העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר