שידור חוזר

משדר הבחירות ב"אולפן כיכר השבת" - בשידור חוזר • צפו

שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-21, משדר בחירות מיוחד עם נציגי המפלגות ובכירי הפרשנים והעיתונאים - ב'אולפן כיכר השבת' - עם כל ההערכות והפרשנויות. שידור חוזר (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בניסן תשע"ט | 08.04.19
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

11 שעות בלבד לפני פתיחת 10,720 קלפיות ברחבי הארץ בבחירות לכנסת ה-21, משדר בחירות מיוחד ב"אולפן כיכר השבת" עם נציגי המפלגות ובכירי הפרשנים והעיתונאים, לסיכום מערכת הבחירות, הקרבות, המחלוקות וההערכות.

את המשדר הגישו כתבי 'כיכר השבת', ישי כהן ואבי רבינא ועורך עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב.

בין האורחים ב'אולפן כיכר', נציגי המפלגות: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ניר ברקת (הליכוד), השר זאב אלקין (הליכוד), עו"ד איתמר בן גביר (איחוד מפלגות הימין), ח"כ אורן חזן (צומת), חיים ביטון - מנכ"ל תנועת ש"ס, אברהם ובר - איש 'דגל התורה', השר לשעבר אריאל אטיאס (ש"ס), ח"כ יואב בן צור (ש"ס), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), סמיון גרפמן (בטח).

כמו כן השתתפו במהלך המשדר אנשי התקשורת והפרשנים - מני גירא שורץ, גואל ועקנין, אבי גרינצייג, עקיבא וייס וארי גלהר.

כותרות המשדר

אבי גרינצייג: "מה שתפס אצל ר' חיים זה העניין המיסטי, ר' חיים מצליח גם לחדור לספרדים ולחסידים, ש"ס תפסיד הרבה לג' בגלל ר' חיים".

ארי גלהר: "הקו של הכלת 'החרדים העובדים' התחיל בר' חיים קנייבסקי".

אבי גרינצייג: "אין הבדל בכמות הבוחרים לליכוד מהבחירות הקודמות, בחירות קודמות הרבה הצביעו ליכוד רק התביישו לדבר על זה".

ארי גלהר: "אין מתודלוגיה אמיתית לסקור את ש"ס. הבחירות הנוכחיות אין נושא מהותי, ולכן הבלבול, האירועים של ש"ס וג' מייצרים תחושת שייכות".

אבי גרינצייג: "יש בעיה עם הסקרים של ש"ס כי היא מפלגה קטנה, לפי הסקרים קלינטון נשיאה, ובוז'י - רוה"מ".

סמיון גרפמן: "אני מבקש מהחרדים לא להישאר אדישים, שיצאו להצביע, יש לי קשרים בש"ס וביהדות התורה, אני רוצה להיות שר הפנים של מדינת ישראל".

סמיון גרפמן: "לא רצתי עם ליברמן כי הוא מושחת, ולא עשה כלום. יש לי את התואר להיכנס לכנסת - כי ישבתי בכלא. הרבה יותר קל לי לזהות שחיתות כי יש לי 'תואר' בזה".

סמיון גרפמן: "למה אני רץ? כי נמאס לי לשבת... קולות נוהרים אליי בהמוניהם".

סמיון גרפמן: "אני מתנצל על דבריי כלפי הציבור החרדי, אני מצטער על מה שאמרתי על החרדים, ואני מבקש סליחה".

מני גירא שורץ: "אפשרי שהמפלגות החרדיות יסיימו עם 15 מנדטים".

גואל ועקנין: "'ברגע האמת' רק מפלגות חרדיות יעזרו לחרדים".

עקיבא וייס: "מחר יהיה המבחן הראשון מי יותר גדולה ג' או ש"ס".

מני גירא שורץ: "אם לביבי יש ליכוד עם 40 מנדטים הוא יוכל להקים 'קואליציית כתב אישום'".

עקיבא וייס: "ביבי פונה לציבור מעמדת חולשה, כדי שיצאו להצביע לו".

מני גירא שורץ: "אני שומע בקולו של דרעי את הדאגה והמצוקה, ביבי הצליח להפחיד את הציבור".

גואל ועקנין: "אריה דרעי נשמע עייף ועם מתח נפשי, אני מסכים עם דרעי שהתקציב של הליכוד הוא בלי פרופרציה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "התפילה מחר בכותל של חכם שלום זה חריג מאוד. אני פונה לציבור הספרדי, אנא! תביאו עוד קולות".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "יש לנו בעיה עם נתניהו, הציבור הספרדי מרחם עליו. אין לנו את כלי התעמולה האדיריים שיש לנתניהו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "ארבע שנים האחרונות היו הטובות ביותר לציבור החרדי, הצלחנו לבטל את הגזירות, ולכן הציבור נכנס לשאננות".

גואל ועקנין: "שום מפלגה לא נתנה הבטחת בחירות".

עקיבא וייס: "למה לא הזכירו את ההישגים של ש"ס במהלך הקמפיין? ש"ס הצליחה להוריד את מחירי התחבורה הציבורית, והם לא הציגו את זה כהישג".

גואל ועקנין: "אסטרטגיית השקופים לא הועילה לדרעי כלום".

מני גירא שורץ: "לש"ס יש את עבודת השטח הטובה ביותר, אני משוכנע שש"ס נמצאת במצב הרבה יותר טוב מ-5 מנדטים. ש"ס יודעת לעשות את העבודה בזמן אמת. דרעי טעה שהוא התעלם מסוגיית השקופים".

גואל ועקנין: "נתניהו סופר שחקן, והוא שותה מנדטים בעיקר מש"ס".

עקיבא וייס: "אלי ישי הצליח לגרום נזק לש"ס, רוב ההשקעה של ש"ס הייתה הפעם במגזר החרדי. זו לא הצגה, אריה דרעי היה באמת בלחץ בשונה מנתניהו".

ח"כ ישראל אייכלר: "לא הפסקתי לעזור לאורך הקדנציה ל'חרדים עובדים'. כל מי שמקפחים אותו בגלל שהוא דוס חייב להצביע עבור חרדים, אני לא אומר לחזור הביתה, אני מבקש אל תצאו מהבית. למרות הכישלונות שלנו אף אחד לא ייתן יותר מאיתנו. תצביעו הצבעה שבטית - זה גם חשוב".

ח"כ ישראל אייכלר: "בדקתי מקצועית, ואין הרבה חרדים שמצביעים לליכוד. למה הליכוד לא נותן נציג לחרדים? חלק מאנשי הליכוד גרועים בדיוק כמו אנשי השמאל".

מני גירא שורץ: "בעידן של הרשתות החברתיות זה נראה שיש יותר חרדים שמצביעים לחילונים".

ח"כ ישראל אייכלר: "אני הראשון שהצעתי לביבי את 'החוק הצרפתי'. לא ייאמן שראש ממשלה כמו ביבי צריך להתעסק עם חמגשיות".

ח"כ ישראל אייכלר: "ה'אמונת חכמים' לא השתנתה ב-50 שנה האחרונות. ביבי יודע שכל החברים שלו מחכים שהוא יפול - חוץ מהחרדים. אם ש"ס וג' יהיו חלשים, לא תהיה לו ברירה והוא יבגוד בנו שוב. עדיין לא סלחנו לביבי על הגזירות שהוא גזר על החרדים".

מני גירא שורץ: "יש הרבה רגשות, ולכן גדולי ישראל יוצאים לרחובה של עיר".

ח"כ ישראל אייכלר: "הרבה חרדים עם תואר לא מתקבלים למקומות עבודה - בגלל שהם חרדים".

ח"כ ישראל אייכלר: "אם החרדים לא יהיו בקואליציה - הם לא יקבלו כלום".

מני גירא שורץ: "הציבור היום הרבה יותר מודע למעשי הח"כים".

ח"כ ישראל אייכלר: "אני עובד כמו חמור ואני נעלב שלא שואלים אותי על הפעילות שלי".

ח"כ ישראל אייכלר: "הבית בוער, יש שריפה, ומשחקים משחקי ילדים. למה אף אחד לא מתעניין בהישגים האדירים שלנו?".

ח"כ ישראל אייכלר למני גירא שורץ: "אני גם עיתונאי לשעבר, אתה עוד עלול להגיע לכנסת".

חיים ביטון: "אני חושב שגם אנשי כסא רחמים יחזרו בסופו של דבר הביתה - לש"ס".

ח"כ יואב בן צור: "רוב רובם של הספרדים בטבריה ובבאר שבע יצביעו לש"ס. מול הגר"ח קנייבסקי יש לנו את מרן הגר"ע יוסף. אמא של ח"כ דודי אמסלם תצביע לש"ס. ספרדי שרוצה להיות דיין, ימצא אוזן קשבת רק בש"ס".

חיים ביטון: "הסקר האחרון היטיב איתנו, הוציא אותנו מהאדישות".

ח"כ יואב בן צור: "אנחנו לא משחקים, יש באמת אדישות ברחובות. אין ספק, ש"ברגע האמת" יהודי ספרדי יצביע ש"ס".

אברהם ובר: "אני פונה גם לפלג הירושלמי שיצביעו לג'. הגר"ש מרקוביץ פנה אליי בשבוע שעבר, יש לי דיבור עם 'הפלג'. הרב עדס פנה אליי מיוזמתו שהוא רוצה לתמוך בג'".

אברהם ובר: "יכול להיות שאלי ישי יביא לנו את המנדט השמיני, אסור לזלזל באף קול. אין סיבה שש"ס תביא פחות קולות מפעם שעברה".

חיים ביטון: "ש"ס כבר מזמן לא נמצאת במקום של אחוז החסימה. מחר תצפו כולם בניצחון הגדול של ש"ס".

חיים ביטון: "השטח התחיל להתעורר כבר ביום שישי. אם הציבור היה יודע את הפעילות שלנו, ש"ס הייתה מקבלת 15 מנדטים. ש"ס עשתה קרוב ל-40 כנסים, אנחנו יותר חזקים, דרעי הסתובב לפחות ב-60 ערים, יש לנו מערכת מסודרת מאוד".

אברהם ובר: "אני מהמר שש"ס תקבל לפחות שבעה מנדטים, כל אחת מן המפלגות (ש"ס ויהדות התורה) תקבל שבעה מנדטים. בגלל תחושת השובע, הציבור שאנן. ג' לא על חשבון ש"ס, לכולם יש פרנסה בשפע".

חיים ביטון: "הבסיס של הסקרים הם שאננות של הציבור. הציבור לא חושב שאנחנו בסכנה, ולכן יצאנו בקמפיין גיוועלד. אני מכיר את דרעי הרבה שנים. עייף, הוא לא".

השר לשעבר אריאל אטיאס: "אני תומך בש"ס למרות שלא קיבלתי תפקיד, אני לא משנה את דעותיי בגלל שאני מחפש תפקיד. הספרדים פריכים הרבה יותר מיהדות התורה".

השר לשעבר אריאל אטיאס: "ביבי בכל מקרה יהיה רוה"מ, השאלה איזה ראש ממשלה הוא יהיה. ביבי מגלגל עיניים הוא רוצה לקחת קולות מש"ס".

השר לשעבר אריאל אטיאס: "סיפורי 'הגיוואלד' של נתניהו - סיפורי בדים. אני לא מאמין שיש בחור ישיבה שמצביע לנתניהו. במרוקאית אומרים 'גוועלד' - סכנה סכנה סכנה".

השר לשעבר אריאל אטיאס: "המצב באמת קשה, הציבור הספרדי חייב להתעורר. נתניהו דואג רק לנתניהו, הוא יקח את החרדים רק אם יהיה לו נוח. הברית עם 'דגל' לא הייתה אסטרטגית, היא הייתה נקודתית".

עו"ד איתמר בן גביר: "בעזרת ה' אנחנו נקבל לפחות תשע מנדטים".

עו"ד איתמר בן גביר: "עוצמה יהודית מפלגה חרדית לכל דבר. לא באתי לאולפן כדי לקחת קולות של ג' וש"ס. מטריד אותי העובדה שחרדים מצביעים לפייגליין ולימין החדש. פייגלין נואם בכל מקום משהו אחר, רוצה למצוא חן".

עו"ד איתמר בן גביר: "נתניהו רוצה שנהיה חלשים, כדי להרים את הטלפון הראשון לגנץ. בניגוד לחרדים שיכולים ללכת עם גנץ, אנחנו וודאי לא נלך".

השר זאב אלקין: "ב-2013 נתניהו רצה את החרדים, אך בנט מנע ממנו. בהזדמנות הראשונה פירקנו את הממשלה עם לפיד, עם העדפת החרדים. אני קורא גם למצביעים החרדים, הצביעו מחל! הציבור לא מאס בנו, כל ישראלי רביעי שם מחל".

השר זאב אלקין: "רוה"מ לא תקף אף אחד בתוך גוש ימין. אין לנו רוב בגוש הימין - בגלל פייגלין, הוא לא ימין. יש תרחיש סביר שגנץ ולפיד ירכיבו את הממשלה הבאה. המצב בעייתי בגלל ריבלין, אין לנו פוביות. התרחיש שהערבים יהיו שותפים לקואליציה הבאה - ריאלי בהחלט. אם אין לאף אחד 61, ריבלין ייתן לגנץ להרכיב את הממשלה".

ניר ברקת: "לא הרגשתי שביבי היה היום קבצן, הרגשתי עמימות. הייתי גאה לעמוד היום ליד ראש הממשלה בשוק. רוה"מ עסוק במשך הקדנציה והוא שולח את בכירי הליכוד במקומו לאולפנים".

ניר ברקת: "יש תרחיש "בית שמאי" - שהליכוד יפסיד את הבחירות; גמרנו להוציא את כל השפנים שהיו לנו. הליכוד היחיד שיודע לעבוד עם הציבור החרדי".

יוסי אליטוב: "ביבי שוחט את הגוש והורס את המפלגות הקטנות".

ניר ברקת: "חרדים שרוצים להצביע למפלגה מגזרית שלא יצביעו ליכוד. החרדים הכי נאמנים למפלגת הליכוד. נתניהו באמת לחוץ, כי הציבור אדיש".

ח"כ יעקב אשר: "אליטוב, יש לך טעות היסטורית, דגל התורה שייכת גם לבני התורה הספרדים. אני לא טומן את הראש בחול, אך רובם יצביעו לג'. אין שום ביסוס ש-20% לא יצביעו למפלגות חרדיות, אני לא רואה אדם שמצליח להסביר לילדים שלו שהוא הכניס את אמיר אוחנה. אין אישה שתיתן לבעלה להצביע למפלגה חילונית. אנחנו מתפללים להצלחת ש"ס".

יוסי אליטוב: למה אתם לא הולכים ל"חרדים העובדים" לאלו שמצביעים ליכוד ופייגלין?

ח"כ יעקב אשר: "אנחנו הרבה לפני ש"ס בערי השדה. אנחנו לא מחפשים אנשים של ש"ס, יש לנו רשת ענקית של קירוב. ר' יעקב פרידמן ור' יששכר מאיר שפתחו את הישיבות בדרום שייכים לש"ס? דגל התורה קמה יחד עם רבבות בני תורה ספרדים - וכך זה יישאר".

ח"כ יעקב אשר: "אני טיפלתי בציבור העובד כל הזמן, לא רק עכשיו".

יוסי אליטוב: בני גנץ בטוח עובר את ה-30 מנדטים; נתניהו - שני מנדטים מתחתיו.

ח"כ יעקב אשר: הסיפור האמיתי הוא בקרבות בין המפלגות הקטנות. 'העבודה' נוגסת בגנץ, גוש השמאל לא יוקם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר