סקר חדש

ביה"ח שיבא הטוב בישראל והעשירי בעולם

על פי סקר חיצוני נרחב שמדד את בתי החולים בעולם, נמצא כי בית החולים שיבא תל השומר הוא ביה"ח הטוב ביותר בישראל מבין ביה"ח הגדולים והעשירי בטיבו בעולם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)

בקמפיין כחול לבן נטען כי מערכת הבריאות הישראלית בקריסה אך דווקא כעת קובע השבועון האמריקאי היוקרתי "ניוזוויק" בעקבות סקר חיצוני שערך, שבית החולים שיבא-תל השומר הוא בית החולים הטוב בישראל מבין בתי החולים הגדולים והעשירי בטיבו בעולם.

יש לציין, כי הסקר בדק את בתי החולים הגדולים בישראל בלבד. במקום השני דורג המרכז הרפואי איכילוב בתל־אביב. לאחר מכן, בסדר יורד: רמב"ם בחיפה; הדסה עין כרם בירושלים; המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון) בפתח־תקווה; הדסה הר הצופים בירושלים; מאיר בכפר־סבא; אסף הרופא בבאר יעקב וכרמל בחיפה. את העשירייה סוגר סורוקה בבאר־שבע.

דירוג בתי החולים נעשה על פי חוות דעת של מטופלים רבים שדירגו את איכות הטיפול בהם, תנאי האשפוז, היחס שקיבלו מהרופאים והצוות הנלווה ונכונותם להמליץ לחולים אחרים על המרכז הרפואי שבו טופלו. נוסף לכך נבדקו חוות דעת מקצועיות על הצוותים הרפואיים המשרתים בכל אחד מבתי החולים על פי רמת ההכשרה וההישגים המקצועיים שלהם.

הסקר נערך על ידי חברה חיצונית במסגרת סקר עולמי שדירג את עשרת בתי החולים הטובים בעולם. בסקר העולמי, שבחן 1,000 בתי חולים במדינות מפותחות, זכה המרכז הרפואי שיבא לכבוד עצום ודורג בו במקום העשירי.

על פי הסקר, במקום הראשון דורג בית החולים 'מאיו קליניק' במינסוטה (ארה"ב) שגם נחשב לאחד מבתי החולים הגדולים בעולם (למאיו קליניק יש סניפים באריזונה ובפלורידה).

במקום השני – 'קליבלנד קליניק' באוהיו (ארה"ב) המטפל מדי שנה ב־7.6 מיליון איש. גם לו יש שלוחות – בקנדה ובאיחוד האמירויות. אחר כך ברשימה, בסדר יורד: בית החולים הכללי בסינגפור; 'ג'ונס הופקינס' בבולטימור (ארה"ב); 'צ'ריטי' בברלין (גרמניה); בית החולים הכללי בבוסטון (ארה"ב); בית החולים הכללי בטורונטו (קנדה); בית החולים האוניברסיטאי בטוקיו (יפן) ובית החולים האוניברסיטאי בלוזן (שווייץ). במקום העשירי, כאמור – שיבא בתל השומר.

למרות הדירוג המחמיא, טוענים מבקרי מערכת הבריאות כי הדירוג של שיבא ממחיש בצורה ברורה את הפערים בין מרכז לפריפריה, פערים שעולים גם בתוחלת החיים שעולה במרכז אל מול המתגוררים בפריפריה ונגישים לשירותי רפואה פחות טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר