בגלל הבחירות

הבחורים ביטלו טיול לחו"ל והישיבה - רק הרוויחה

תלמידי ישיבת 'נחלת שלמה' בבני ברק, תכננו לטוס לטיול בחו"ל ביוזמת הישיבה, אך בגלל הבחירות - הוחלט לדחות את הטיול המושקע. והישיבה? רק הרוויחה מהדחייה (אקטואליה)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

תלמידי ישיבת 'נחלת שלמה' שבקריית הרצוג בבני ברק, תכננו לטוס לטיול מושקע בחו"ל, לאחר שעמדו בהצלחה במבחן על מסכת גמרא אותה למדו בזמן חורף.

בהתקרב מועד הטיול, שמו לב שהתאריך נופל על יום הבחירות - ד' בניסן ובהתייעצות עם ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם ארלנגר, החליטו כולם לדחות את הטיול ואף לגייס כל אחד עוד שני קולות למפלגות החרדיות - למרות העלות הכספית הכרוכה בשינוי כרטיסי הטיסה.

בכל סוף זמן חורף נבחנים הבחורים בישיבת 'נחלת שלמה' על המסכת הנלמדת והבחורים שעומדים בכור המבחן בהצלחה יוצאים לטיול בחו"ל.

גם השנה, ראתה ההנהלה שהתלמידים שוקדים על תלמודם והזמינה מבעוד מועד כ-40 (!) כרטיסי טיסה לשבוע הראשון של בין הזמנים, אך דא עקא שהם לא צפו את הקדמת הבחירות.

בעקבת הבחירות, הורה ראש הישיבה כי בשעה שיש מרוץ כה צמוד וכאשר עיקרי היהדות תלויים על בלימה, אין דרך לוותר על כמה עשרות קולות והטיול יידחה.

הגר"א ארלנגר נכנס למעונו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ונועץ בו. התשובה שקיבל היתה שאם יש לבחורים כאלו יכולות הרי שעליהם להישאר בארץ וגם לגייס עוד קולות לטובת הרשימה וזאת למרות ההוצאות הגדולות בהן כרוכה דחיית הטיסות.

למרות האכזבה, הבחורים קיבלו זאת בבגרות ובהבנה ואף קיבלו על עצמם שכל בחור יגייס 2 קולות 'חדשים' שיצביעו בבחירות למפלגה חרדית.

הנהלת הישיבה התקשרה לסוכנות הנסיעות וביקשה לעדכן את מועד הטיסה - דבר שכאמור היה עתיד להיות כרוך בהוצאה גדולה אולם אז החל רצף של אירועים פלאיים.

ביקוש פתאומי הוביל לכך שלקוחות אחרים נזקקו לטוס בדיוק בשבוע הזה, והם קנו את כל הכרטיסים כך שלא נגרם לרב ארלנגר כל נזק. כמו כן, 'חור' פתאומי נפער באחת הטיסות שבוע לאחר מכן, וכאילו לא די בכל אלו – הקהילה המקומית ביעד אליו טסים הבחורים, כל כך שמחה על העובדה שתלמידי ישיבת 'נחלת שלמה' מגיעים לשהות בקהילתם בימי בין הזמנים, שהם החליטו לשאת בעול ההוצאות ונטלו על שכמם חלק נכבד מעלות המסע.

בישיבה מציינים כי הם מרגישים בחוש את המאמר: "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר