תרפיסט מודה: טיפול נפשי לא בהכרח עובד

לדעתכם טיפול פסיכולוגי לא עובד, רק נותנים לו פתח קטנטן והוא ממשיך לנצח? זה בזבוז זמן, כי כל מה שאתם עושים זה פשוט לדבר? הפסיכותרפיסטית לורי גוטליב מסבירה למה הוא מועיל ולמה לא (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

לורי גוטליב, פסיכותרפיסטית מלוס אנג'לס, יודעת מה אתם חושבים: תרפיה לא עובדת. רק תתנו לה פתח קטנטן והזדמנות והיא תמשיך לנצח, ללא הפסקה. זה בזבוז זמן, כי כל מה שאתם עושים זה פשוט לדבר.

בראיון לספר החדש שלה, "אולי כדאי שתדברו עם מישהו: תרפיסטית, התרפיסטית שלה והחיים שלנו נחשפים" - ספר שמגלה את מה שקורה באמת משני צדי הספה, גוטליב מסכימה שהטיפול יכול לא לעשות כלום, אבל לא תמיד. אז ראשית, מה הטיפול אינו עושה:

טיפול נפשי לא מסוגל לעשות את זה:

להעלים את כל הבעיות מהחיים שלכם. "אבל הוא יכול לשנות את הבעיה שאתם נאבקים איתה", אומרת גוטליב. "אתם עדיין תעמדו בפני אתגרים בחיים שלכם ועדיין תנהלו מאבקים, אבל תוכלו להתמודד איתם טוב יותר, לנהל אותם ולקבל החלטות נכונות יותר על איך לעבור אותם".

תרפיה לא תעניק לכם השתלת אישיות. "אבל היא יכולה לעזור לכם להסתגל לאופן שבו אתם מתייחסים לעצמכם ולאנשים אחרים", היא אומרת וזה סולל את הדרך לתקשורת הרבה יותר קלה עם יום הרבה יותר טוב.

תרפיה לא יכולה לשנות את האנשים האחרים בחיים שלכם. אבל היא כן יכולה לעזור לכם לעשות משהו שונה ממה שאתם עושים. "היא יכולה להשפיע על האופן שבו הם מגיבים אליכם ואתם כנראה תקבלו תגובה טובה יותר", היא אומרת.

למה הוא כן מועיל, בכל אופן:

"לטיפול יש פוטנציאל להיות מאוד מרגש בדרכים שונות", אומרת גוטליב. "יש הרבה רגעים הירואיים בו ויש סוג של אקסטזה ללמוד משהו על עצמכם שהסתדר".

מטפלים לא חושבים שאתם 'עסק ביש'. אולי יש משהו שאתם לא עושים נכון. אתם לא צריכים להסתיר את זה מהמטפל שלכם. "כשמישהו מגיע לטיפול, אני לא רואה אותו כ'תיק'. זה קצת כמו שאני רואה תמונות ובכמה מהן יש עיניים עצומות ואחרות נראות מעולה. אני פשוט רואה אותם מרובי-פנים".

תרפיה מייעלת אתכם. זה נדיר שתוכלו להצליח בחיים בלי להתמודד עם הרגשיות שלכם. תרפיה היא כמו מחלקת ניהול עבור החיים הרגשיים שלכם, אשר יכולים להיות משופרים ותחת שליטה. וצריכים להיות, אומרת גוטליב.

"הרבה גברים שמגיעים לטיפול הם מאוד מוצלחים, אבל משהו קורה והם רוצים לקבל עזרה לפני שהמצב ישליך על משהו אחר". אם יש לכם כאבים בחזה, אתם קובעים תור לקרדיולוג. "אל תחכו עד שתקבלו התקף לב רגשי כדי לראות מטפל. אתם יוצרים הרבה סבל מיותר על ידי המתנה ויקח לכם יותר זמן לחזור למקום שבו אתם רוצים להיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר