חשיפת 'כיכר השבת'

נדחתה עתירת הקנאים נגד 'אגודת ישראל'

העתירה שהגיש עסקן ב'העדה החרדית' נגד יהדות התורה בשל פעילות 'מועצת הקהילות' האגודאית, בטענה כי המשקיפים בקלפיות מרגלים עבור המפלגה - נדחתה על ידי ועדת הבחירות (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בניסן תשע"ט | 09.04.19
אגודת ישראל (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר דחה הערב (שלישי) את עתירת "הפורום החברתי לתקינות המינהל הציבורי", אותה יזם העסקן הרב יצחק וייס מעסקני 'העדה החרדית' וחסידות סאטמר.

בעתירה נטען כי אגודת ישראל, באמצעות מועצת הקהילות, הקימה מערכת מעקב אחר בעלי זכות בחירה, כאשר המערכת מבוססת על דיווחים שמוסרים המשקיפים מטעם הסיעות על אודות זהות המצביעים.

לפי הטענה, שיעור הצבעה גבוה בכל קהילה וקהילה מהווה לשותפות הדוקה, עם תנועת אגודת ישראל, ובאגודת ישראל מאיימים שלא לסייע בעתיד לקהילות שלא יגיעו לשיעור הצבעה שיצדיק שיתוף פעולה. העתירה התבססה על דברים שאמר בכיר ב'אגודת ישראל' לאתר 'כיכר השבת'.

מי שהשיב מטעם אגודת ישראל על העתירה היה עו"ד אברהם יוסטמן שהכחיש מכל וכל טענות לאיומים. "העותרת שיקרה במכוון ויצרה מצג שווא של איומים והפחדות".

כאמור, השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה את העתירה וכתב: "לאחר עיון בעתירה הגעתי לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות".

בנימוקים, אותם כתב השופט בקצרה בשל יום הבחירות, כתב כי "העותרת לא הניחה תשתית ראייתית מספקת המלמדת כי פועולותיהן, של המשיבות במסגרת המבצע, מהוות שימוש שלא כדין במאגרי נתונים העומדים לרשותן, ואין בעתירה אף הסבר מדוע פעולות המשקיפים מטעמן של המשיבות אינן עולות בקנה אחד עם הוראות הדין לגבי טיב ואופי תפקידם של המשקיפים".

עורך דין אברהם יוסטמן

עורך דין אברהם יוסטמן מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אני מברך על החלטתו המהירה של השופט. שדחה על הסף את הטענה שמדובר בפגיעה בחשאיות. מדובר בעתירה קנטרנית שכל מטרתה היתה לחבל בעבודת אלפי הפעילים ביום הבחירות, יהדות התורה הקפידה מאז ומתמיד לשמור על הוראות החוק, וגם בפעילות ההמרצה אנחנו פועלים בהתאם לחוק".

הרב יצחק וייס מסר ל'כיכר השבת': "השופט חנן מלצר מציין בהחלטתו באופן הכי ברור שיצירת לחץ פסול על קהל הבוחרים הרלוונטי מצד יהדות התורה, בדרך של איום או הבטחה, הוא אסור. והוא מציין מפורשות שאם יהדות התורה מתכוונת לבוא חשבון עם ציבור בוחרים והן מציינות זאת במיישרין או בעקיפין, יתכן והדבר עולה כדי הפרת חוקי הבחירות. רק מאחר והכתבה בכיכר השבת פורסמה ללא שם של גורם רשמי מאגודת ישראל. נצטרך תשתית ראייתית יותר מוצקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר