השלב הבא

ממשלת ביבי החמישית; המפלגות החרדיות חזקות במיוחד

עם הישג היסטורי של 16 מנדטים יחדיו, מגיעות ש"ס ויהדות התורה למשא ומתן הקואליציוני שינהלו עם נתניהו, כשהן חזקות ובטוחות בעצמן • מי יהיו שאר השותפות, וכיצד תיראה הממשלה? (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דרעי, נתניהו וגפני (צילום: יעקב כהן והדס פרוש, פלאש 90)

הקואליציה הבאה: דרכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקואליציית ימין-חרדים נוספת, אך יציבה, נראית הבוקר (שלישי) סלולה מתמיד.

גם בממשלת נתניהו החמישית צפויות לשבת לצד הליכוד, המפלגות החרדיות, שגרפו בבחירות הללו הישג היסטורי, 16 מנדטים, כשכל אחת מהן - ש"ס ויהדות התורה - מחזיקה ב-8.

זהו הישג היסטורי, במיוחד משום שבכך הן הפכו למפלגות השניה/שלישית בגודלן בכנסת ישראל, אחרי הליכוד וכחול לבן שלהן 35 מנדטים כל אחת.

כזכור, מנהיגי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני ומאיר פרוש כבר זכו אמש לשיחות טלפון מראש הממשלה נתניהו, והם עמדו במילתם מערב הבחירות כי ימליצו בפני נשיא המדינה ריבלין עליו כמרכיב הממשלה ה-31.

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת', ערב הבחירות: מבטיח שהחרדים לא יישארו באופוזיציה

עוד מפלגה אחת שדי בוודאות תהווה מרכיב בולט בקואליציה, היא זו שספגה מכה קשה: איחוד מפלגות הימין שבראשות רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', שסיימה את מערכת הבחירות עם 5 מנדטים בלבד.

מיד לאחריהן, צפוי ככל הנראה נתניהו לפנות ליו"ר כולנו משה כחלון, שבתום היסוס קל הודיע אמש: "אני איש המחנה הלאומי, ולכן אמליץ על נתניהו בפני הנשיא".

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שהצליחה איכשהו להינצל מחרב אחוז החסימה ולהישאר עם 5 מנדטים (ירידה של מנדט), תהיה די בוודאות צלע נוספת בקואליציה. אם כי בכל הקשור לליברמן - שלאחר הבחירות ב-2015 לא הצטרף לממשלת נתניהו, בהמשך הצטרף ואז פרש בפתאומיות - כלום לא וודאי.

אפשרות של ממשלת אחדות אינה נראית ריאלית, גם משום שנתניהו הכריז אמש בנאום הניצחון שלו, לקול קריאות "רק לא אחדות" מהקהל, כי יקים ממשלת ימין.

סיבה נוספת: ממפלגות בגוש המרכז-שמאל אין לנתניהו סיכוי לקבל תמיכה בחקיקת חוקים מיוחדים שיקלו על מצבו המשפטי, על רקע הסתבכויותיו הפליליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר