אבא משגיח מלמעלה

אחדות, מרן וקמפיין: הדרך של יו"ר ש"ס אריה דרעי לניצחון

הסקרים שלא פרגנו, ה"דאגה" האשכנזית לתנועה הספרדית, האחדות בתוך הציבור הספרדי והקמפיין האישי שיזם, הגה והוביל • ישי כהן משרטט את הדרך של אריה דרעי לניצחון הגדול בבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי. ניצח (צילום: נעם ריבקין פנטון - פלאש 90)

"שמונה מנדטים, שמונה", עודכן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בתוצאות המעודכנות של הבחירות, בשעות הלילה המאוחרות, והתמלא באושר: הקמפיין הצליח, הציבור חזר הביתה, מרן משגיח מלמעלה ולא פחות: השלום בציבור הספרדי מוכיח את עצמו.

אם נעזוב לרגע את ראש הממשלה בנימין נתניהו וההישג המדהים שלו, אין ספק שהמנצח הגדול של הבחירות הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהצליח להחזיר את ש"ס להיות המפלגה השלישית בגודלה בכנסת ה-21.

אולי שכחנו, אבל לפני כחודשיים וחצי, מעט לאחר הכרזת הבחירות, הסקרים העמידו את ש"ס בסכנת אחוז החסימה. הסקר האחרון שפורסם ביום שישי - שבעשר השנים האחרונות דייק עם ש"ס - חזה חמישה מנדטים בלבד לתנועה. ובכל זאת, דרעי מסיים את הבחירות עם הגדלת כוחה של המפלגה, לא פחות. וכן, זה בזמן שנתניהו שתה בקשית את קולות הימין והפריפריה.

חגיגות הניצחון של ש"ס (צילום: כיכר השבת)

בימים האחרונים דרעי לקח את הפיקוד על הקמפיין, ניהל אותו באופן אישי. הוא יזם, הגה ומשרדי הפרסום ביצעו וכך יצא לקמפיין 'מפעלו של מרן בסכנה'. זה החל בנאומו בבית הכנסת 'היזדים', שם פרץ בבכי על מצבה המסוכן של ש"ס. היו כאלו שחששו מהקמפיין, אך דרעי הלך עליו בכל הכוח, העיר את הלב הספרדי, הפעיל את כל כוחו גם על גורמים כאלו שלא היו חלק מהתנועה בלשון המעטה, 'הבית בסכנה, לא הזמן להתחשבנויות', אמר דרעי וביקש מהם להירתם. ביקש ונענה.

אבל ההישג הגדול של ש"ס לא החל בשבוע האחרון, הוא החל הרבה הרבה אחורה. לפני 11 חודשים. יו"ר ש"ס יזם את 'השלום הספרדי'. העמיד לעצמו יעד: עד הבחירות - ציבור ספרדי מאוחד.

בט' אייר, בשנה שעברה, התקיימה פגישת השלום הראשונה בה השתתפו הראשונים לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי שלמה עמאר לצד דרעי עצמו. פגישה שנמשכה שעה ארוכה ולמעשה החלה את השלום הספרדי המיוחל.

אחדות ספרדית. הרב אברגל' ונשיא המועצת, אתמול

לא מעט פרשנים לעגו, התייחסו למפגש כ'עוד תמונה', אבל דרעי לא התייחס. כן, גם בסביבתו היו לא מעט שהתנגדו למהלך. משם דרעי המשיך בשלום עם כלל הרבנים הספרדים, כדוגמת הרבנים אברג'ל מנתיבות, והוביל לאיחוד הציבור הספרדי תחת מועצת החכמים.

את החיסרון הגדול בדמותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל סיפק בנו הראשון לציון הגר"י יוסף, שתוך כדי נטילת סיכון אישי רב הסתובב בחודש האחרון בעצרות רבות ברחבי הארץ וראה אלפי אנשים שדמותו הזכירה להם את אביו זצ"ל.

בשבוע האחרון הוא הגדיל לעשות והתארח בשבת באלעד וראה אלפי אנשים, מה שהוכיח את עצמו: ש"ס, למרות המוראל הירוד, עלתה מ-6200 קולות ל-7700 קולות בעיר, וזה לא מובן מאליו.

כותב השורות בראיון עם השר דרעי, בתחילת השבוע

בנוסף לקח הראש"ל סיכון אישי ועלה לקבר אביו לצד שלטי ש"ס וכן הפך את השיעור המרכזי ב'יזדים' ובלווין לכינוס בחירות, תוך שהוא מדבר במפורש על התורה בהצלת מפעליו של מרן והחרדה מפני קריסתם, הדיבורים עשו את שלהם ככל הנראה.

לבחירות הגיע דרעי עם ציבור ספרדי מאוחד, מלבד ישיבת 'כסא רחמים', אך הוכיח לציבור בראיון ל'כיכר השבת', שגם בימים האחרונים הציע לאלי ישי תפקיד בש"ס, לחזור להנהגה, וסורב. הציבור הצביע בקלפי, הצביע אמון במפעלו של מרן זצ"ל, במועצת חכמי התורה בנשיאות ראש הישיבה הגר"ש כהן, באריה דרעי ובאחדות שהוביל. וכן, מרן השגיח מלמעלה שגם חיים אמסלם - שהיה בטוח שיכבוש את המשרד לשירותי דת - נותר בחוץ.

בבני ברק, לדוגמא, תנועת ש"ס עלתה בכ-4,000 קולות בבחירות הללו לעומת הבחירות המוניציפליות, אלו כנראה אותם קולות שנטשו את ש"ס והצביעו למפלגת 'יחד', אם תרצו, זאת ההוכחה שמצביעי 'יחד' ברובם הגדול חזרו לש"ס.

דרעי חוזר מהבחירות כמחוזק גם מול חבריו מ'יהדות התורה', אלו שלא הפסיקו לתדרך על דאגה לש"ס מאחוז החסימה, גם כחלק מההסבר מדוע צריך 'מפץ חרדי'. זהו, חברינו הליטאים והחסידים: הפסיקו את ההתנשאות עלינו. אנחנו חזקים, יש לנו אבא שמשגיח עלינו מלמעלה. תדאגו לשלום הפנימי שלכם, יותר חשוב.

מרך השגיח מלמעלה. דרעי בציון הגר"ע, אמש

בנוסף, בבחירות האחרונות נשבר טאבו. בכיר רבני חב"ד בישראל, הגרי"י ירוסלבסקי יצא יחד עם חבר מועצת הרבנות הראשית מטעם החסידות הגר"ש אליטוב בקול קורא לפעול למען ש"ס. אל הקול קורא הצטרפו 25 רבני קהילות ספרדים של חב"ד וההשפעה נראתה בעיקר אצל אלפי מסורתיים שנמנים על קהילותיהם בערי השדה לצד משפחות ספרדיות בתוך החסידות.

ולא שכחנו את "המאבק" על קולות הפריפריה. אפשר לסכם את המאבק בדבריו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף: פעם בארבע שנים ג' מגיעה לפריפריה בכדי לקושש קולות. הפעם היא גם תוכח שמלבד כותרות - זה לא באמת מחזיק מים. לפריפריה המזרחית יש הנהגה, לא קונים אותה בסרטוני תעמולה. עד כמה ש"ס חזקה בפריפריה? תראו מה ביבי עשה למפלגות הימין, בדרום הארץ. בדרך הטבע ש"ס הייתה צרכה להתרסק.

ולסיום: זו גם הזדמנות להודות לכם, גולשי 'כיכר השבת', על האימון במשדרי הבחירות שלנו. בזכותכם שברנו שיאים נוספים של איכות לצד צפיות בזמן אמת. וכן, גם התנצלות. גם אנחנו לא נערכנו לשיאים אליהם הגענו אמש, השידור נקטע ברגעים מסוימים למרות תגבור השרתים. נפיק את הלקחים למערכה הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר