פרויקט מיוחד

'המנצחים' - מאחורי הקלעים: האסטרטגים ואנשי הקמפיין

מאחורי הקלעים של הצלחת ש"ס ו'יהדות התורה', מאחורי כל נאום בחירות, סרטון וידאו טוב או סלוגן מנצח, עומדים אנשי מטות ההסברה, יועצים אסטרטגיים וצוות הקמפיין | ואלה שמותם (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

מאחורי ההצלחה הגדולה של המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', שזכו לשמונה מנדטים, כל אחת, עומדים לא מעט אנשים שהניעו את הקמפיינים של המפלגות.

מאחורי הקלעים של כל נאום בחירות, סרטון וידאו מוצלח או סלוגן מנצח, עומדים אנשי מטות ההסברה, יועצים אסטרטגיים, דוברים ואנשי הקמפיין.

"כיכר השבת" יצא להתחקות אחר הדמויות שמאחורי הפרגוד ב'יהדות התורה' ובש"ס.

דגל התורה

מנהל מטה ההסברה מטעם 'דגל התורה' הוא שבתי מרקוביץ (40) בוגר ישיבת פוניבז', מנהל סניף דגל התורה בירושלים ומנכ"ל כשרות למהדרין של הגר"י אפרתי. מרקוביץ נחשב לאיש החזק בדגל התורה בירושלים, גם לאור קרבתו הרבה להרב אפרתי שנחשב לסמכות הרוחנית בדגל התורה בירושלים.

שבתי מרקוביץ

במהלך הבחירות ניהל מרקוביץ את מטה ההסברה של המפלגה וליווה את כל הפן ההסברתי החל מהקמפיין ועד לאירועי הענק של המפלגה כמו גם העיתונים שהוצאו וקווי הנייעס שהוקמו, כאשר לצדו סייע הפרשן הפוליטי, ישראל כהן, שסייע מאחורי הקלעים בשלל עצות ותובנות מניסיונו העשיר בעולם התקשורת, החרדי והכללי.

שלמה פולק, משמש זה יותר מחמש עשרה שנה כעוזרו של יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני והפך לאיש החזק בלשכת יו"ר ועדת הכספים ובדגל התורה.

פולק מקורב אל ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ובבחירות המוניציפליות לקח פיקוד על מטות דגל התורה בכמה ערים בארץ, אך בבחירות הללו לכנסת הוא מונה למנהל מטה ארגון יחד עם מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפלית של 'דגל'.

שלומי פולק (צילום: דוד זר)

פולק ארגן יחד עם שבתי מרקוביץ את עצרות הענק מטעם דגל התורה ברחבי הארץ בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי וכן לקח פיקוד על ארגון יום הבחירות ושיבוץ הקלפיות. השניים התגלו ככישרונות הצעירים של המפלגה ובמפלגה מנבאים להם עתיד מזהיר.

בלשכת חבר הכנסת משה גפני, ניתן למצוא גם את יועץ התקשורת ירח טוקר, הנחשב גם הוא למקורב לבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לאחרונה הוא לקח על עצמו ארגון של כמה קמפיינים לטובת רשתות כוללים גדולות, ובבחירות המוניציפליות נטל חלק גדול בקמפיין ההסברה למען דגל התורה בכמה ערים בארץ.

ירח טוקר באחד הכנסים

טוקר, בוגר ישיבת חברון בשנות השלושים המאוחרות לחייו, שימש בעבר כדובר ועדת הכספים וכדובר הארגון איחוד הצלה, ועוד. יש לו ניסיון רב בשלהוב ההמונים לטובת המטרה לה הוא מתגייס.

בבחירות הנוכחיות הוא התגייס כדי לסייע בהפקות הענק של כינוסי הבחירות של המפלגה בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי, כינוסים שעוררו את השטח והזרימו דם חדש בקרב הפעילים.

אריה זיסמן וח"כ מקלב בהקלטות

שם נוסף שהשתתף במערכה הוא העיתונאי אריה זיסמן, שהיה אחראי על תשדירי הרדיו וחבר מטה ההסברה - זו הפעם השישית ברציפות. כל מודעה או סרטון שהופק, יצא רק לאחר אישור חברי המטה, כי למנוע בעיות או עימותים מיותרים. זיסמן, ערך את התשדירים ואף הגיש אחדים מהם.

ישראל מאיר ויוני אייזנשטיין הם צמד הדיגיטל המוכשר של 'דגל התורה'. השניים, יצאו בצעד נועז לקמפיין רשת לראשונה בהיסטוריה של 'יהדות התורה', ניהלו קמפיין מדיה וצוות תגובות ברשת החברתית ורשמו הצלחה גדולה בשורת סרטונים פופולריים שסחפו את הרשתות.

גרין, ישראל מאיר, יוני אייזנשטיין ושלומי פולק עם גפני

איציק גרין ומשרד הפרסום 'בורדו' עמדו מאחורי הפקות הקמפיין, מיתוג, עיצוב וקריאייטיב.

אגודת ישראל

יו"ר מטה הסברה מטעם 'אגודת ישראל' הוא יעקב איזק (40) תושב מודיעין עילית, חסיד קרלין סטולין, אחראי קמפיין "ברגע האמת" שניהל קמפיין דיגיטל חכם וריכז את הפעילות מול המדיות השונות.

איזק הוא יועץ תקשורת מוביל, איש יח"צ ממולח ובעל כשרון תקשורתי, מלהטט בין נציגי התקשורת ומנהל יחסים קרובים ואדוקים במערכת הפוליטית החרדית והכללית. איזק אסטרטג חרדי ידוע, הוביל בעבר מערכות בחירות רבות ומהלכי שיווק ידועים, בתפקידו כיועץ תקשורת של יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, ושל ניר ברקת בכהונתו כראש עיריית ירושלים.

יעקב איזק

יהושע מנדל, משמש כיום כסגן ראש עיריית בני ברק, איש חסידות ויז'ניץ, שהוביל במטה 'אגודת ישראל' את מועצת הקהילות, מה שהביא הן לאחדות השורות והן לתחרות מבורכת בין הקהילות.

בתוך חודשיים הקים מנגנון של 300 איש - נציגי כל החסידויות בארץ, עם לוגו ואירועים רבים, בכל הארץ, כאשר השיא היה האירוע הגדול "בעד עמך" בבנייני האומה. הוא נחשב למפקד המבצע והביא לפי הערכות לגידול בכוח האגודאי.

שיקי מנדל עם מנחם שפירא (צילום: שוקי לרר)

בשטח, יזם והפיק את הקמפיין שהוכתר בהצלחה, משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בהנהלת אברהם בריסק, הלל פרידמן והמנכ"ל עידו תורן. מעבר לסלוגנים ועבודות הביצוע, הקמפיין כלל עשרות פריטים מגוונים שעשו עבודה נהדרת בשטח, כמו עיתון מיוחד שהופק לבחירות, ג’ינגלים, שלטים, מודעות ושימוש ברעיונות מיוחדים, הפקת הכנסים של אגודת ישראל ועוד.

אברהם בריסק

הצוות שהיה אחראי לקמפיין במשרדי בולטון כלל את יוסי דץ, נועה אמנט, ליאת בן ציון ורחלי פרייפלד.

יצוין כי מטה ההסברה של 'אגודת ישראל' כלל את יעקב איזק, אברימי לוריא, יהושע ויינברגר, שמואל שוק, יוסי צלניקר ואברהם טינקלרוט.

מטעם 'שלומי אמונים' פעל אברהם לוריא, המשמש כעורך בעיתון 'המבשר', כחלק מצוות ההסברה של אגודת ישראל, להנעת מצביעים חרדים שהתכוונו להצביע למפלגות אחרות כדי שישובו לתמוך ביהדות התורה.

בנוסף, אודות לפעילות 'שלומי אמונים' בקרב הריכוזים החב"דיים, הוכפלו הקולות למפלגה, בזכות פעילות שניאור רוזן עוזרו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, והמוח המבריק שהצליח להוסיף ליהדות התורה אלפי קולות שכמעט הלכו לאיבוד.

אברהם לוריא

ש"ס

את קמפיין ש"ס הובילו מאחורי הקלעים משרד הפרסום 'גל אורן-לרנר', כאשר מי שניצח על המלאכה ועל הקמפיין הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שניווט את כל המערכה, הוביל את הקו והחזיר את ש"ס לימי הזוהר שלה עם הפיכתה למפלגה השלישית בגודלה.

יו"ר ש"ס דרעי בחגיגות הניצחון (צילום: פלאש 90)

בצוות האסטרטגי ניתן למנות את אורן אלימלך ואבי לרנר, בעלים שותפים במשרד הפרסום 'גל אורן-לרנר' מקבוצת BSD, אשר חבר למשרד היח"צ 'ביכלר יחסי ציבור' בבעלותו של יענקי ביכלר. המשרד, מתמחה באופן ייחודי בפנייה למגוון ציבורים.

אלימלך ניהל את הקמפיין הראשון של נפתלי בנט בשנת 2013 - "משהו חדש מתחיל" וקמפיינים רבים בתחום הציבורי והפוליטי ולרנר שימש כיועצו האסטרטגי של ראש העיר ירושלים לשעבר ניר ברקת בחמש השנים האחרונות וניהל את קמפיין הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו במגזר הדתי במערכת הבחירות הקודמת וגם את הקמפיין לראשות העיר של זאב אלקין שהפסיד למשה ליאון.

לצדם פעלו אשר מדינה, המשמש כדובר מפלגת ש"ס כדובר במגזר החרדי, ואורי איגרא ולבנת נזרי כדוברים במגזר הכללי.

יצוין כי רבות מהפעילויות והיוזמות של קמפיין ש"ס נזקפים לזכותו של אשר מדינה, שבשנים האחרונות מלווה את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומשמש כדוברו הנאמן. מדינה היה אחראי לתוכן, לססמאות ולסרטונים המוצלחים, שליוו את הקמפיין. הוא אף הנחה חלק מכנסי הבחירות של המפלגה וכתב וערך כתבות רבות בבטאון המפלגה, אך למרות פועלו, בוחר להישאר מאחורי הקלעים.

אשר מדינה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי

הקמפיין החילוני של ש"ס נרשם כאחד הקמפיינים המבריקים, שהצליח להחזיר מסורתיים לתנועת ש"ס והעביר את המסר שהצבעה לש"ס תחזק את בנימין נתניהו. ההישג הזה שייך כולו לאריה דרעי שיודע ומכיר את הנפש של המסורתיים בישראל.

ביממה האחרונה לקמפיין הגבירו בש"ס את קמפיין ה'געוואלד' וזעקו כי התנועה בסכנה ובמצב קשה, מה שהוציא אלפי מצביעים נוספים לקלפיות.

חיים ביטון (במרכז) עם אנשי הקמפיין - מדינה, אלימלך, ביכלר ולרנר (צילום: יעקב כהן)

חיים ביטון, מנכ"ל תנועת ש"ס ומנכ"ל רשת החינוך של המפלגה, שעמד בראש מטה "יום הבחירות" ושוב הוכיח את עצמו בארגון המופתי הן של מוקדי הטלמרקטינג והן במערך ההסעות. ביטון נטל גם כן חלק בקמפיין המפלגה וסייע מניסיונו העשיר לאחר מערכות הבחירות הקודמות שהוביל.

שם נוסף שחבר להצלחה הוא דודי עזריאלי שניצח על מלאכת השילוט של המפלגה, צבע את השטח במודעות רחוב ופלאיירים וסייע להכניס אנרגיה ואווירת רחוב חיובית למפלגה. עזריאלי הוכיח בעבודתו את החשיבות האסטרטגית בהבנה של הלך הרוח ברחוב כדי לנצח בחירות, כך שקשה להוביל קמפיין בחירות אמיתי, בלעדיו.

הליכוד

בתוך כך, גם במפלגת השלטון, 'הליכוד', פעל יועץ חרדי מאחורי הקלעים ובהצלחה לא מבוטלת.

מדובר באבי יוספי בן ה-31, שבמערכת הבחירות הנוכחית נקרא לעבוד בצוות הקמפיין המנצח של הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא עבד עם הצוות של נתניהו עופר גולן, יונתן אוריך, טופז לוק, יוסי שלום, נדב שטרואכלר, ארז תדמור ונבו כץ.

מתוקף תפקידו שימש כערוץ קשר מול התקשורת החרדית והאסטרטגיה לפעילות במגזר החרדי. כידוע, ראש הממשלה נתניהו רוכש כבוד גדול לשותפיו הנאמנים במגזר ובמפלגות החרדיות, בשונה מיאיר לפיד שכינה את החרדים כ'סחטנים'.

אבי יוספי עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו

"אני שמח על הניצחון הגדול של נתניהו - האיש קוסם ואדם שאין לו מתחרים בארץ ודאי וספק אם בעולם, ורואה הישג גם בחלקה הקטנה שלי שבאה לידי ביטוי בבשיעור תמיכה חסר תקדים בנתניהו ברחוב החרדי. ביום שאחרי מתכננים את הפרויקטים החדשים ואת כיבוש היעד המאתגר הבא", סיכם יוספי.

פליישמן ויאיר נתניהו. צילום: מטה השטח הליכוד

זאבי פליישמן, מנהל מטה השטח והנציג החרדי ברשימת 'הליכוד' ששובץ במקום ה-43 ברשימה לכנסת, פעל רבות כדי להגביר את התמיכה החרדית במפלגת 'הליכוד' ובין היתר יזם את הקמפיין "נתניהו לכתחילה" שפורסם בקרב המגזר החרדי ועורר שיח רב ברחוב החרדי. לצידו של של פליישמן פעל הפרסומאי חגי אורן הנחשב לאיש קריאייטיב מוביל במגזר הדתי לאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר