המצי'נג הצנוע: 400 אלף ש"ח - ללא פרסומות

'בית מדרש הגר"א' בראשות הרב אוריה עינבל – שובר שיא, ביציאה לקמפיין מימון המונים ראשון מסוגו: ללא פרסומות כלל (חרדים)

"בית מדרש הגר"א" בראשות הגאון רבי אוריה עינבל (צילום: באדיבות המצלם)

תופעת המ'צינג ש"השתלטה" בחודשים האחרונים על הציבור החרדי, מגיעה לשיא חדש - ומכיוון בלתי צפוי - באדיבות בית מדרש ייחודי ומוערך.

אם נדמה היה כי התרגלנו לקמפיינים של גיוס המונים שמתהדרים בהתרמת עשרות מליוני שקלים כפי שאירע ב"עטרת שלמה", "יששכר באהליך", "איחוד מוסדות גור", "בית מתתיהו" ועוד, מתברר שעדיין יש מה לחדש - במובן אחר לחלוטין: הירתמות אישית וצנועה.

מדובר במיזם של 'בית מדרש הגר"א', שבראשות הגאון רבי אוריה עינבל המפורסם בשיעוריו המעמיקים ביסודות היהדות, כאשר קמפיין המצ'ינג עבור פעילותו המסועפת של בית המדרש - עם יעד צנוע יחסית של 400 אלף ש"ח - מופץ ללא כל פרסומות.

היו שותפים>>

משיחה עם הרב י. ב, המעורה בנעשה מאחורי הקלעים של 'בית מדרש הגר"א', עולה התמונה המלאה, כיצד הם מקווים להצליח למרות - ואולי דווקא בגלל - השיטה החסכונית במיוחד, ללא מודעה אחת בעיתונות או שידורי רדיו ממומנים: מעגל התלמידים והאוהדים של הגר"א עינבל התגייס בימים האחרונים באופן אישי, במסירות ובהתלהבות גורפת, להפיץ את דבר קמפיין המצ'ינג באמצעות שליחת דואר אלקטרוני בתוך מעגל המכרים והחברים, ומפה לאוזן.

מנהלי מוסדות חינוך וארגוני חסד, שימו לב: מתברר, כך נראה, שניתן לבצע קמפיין מימון המונים יעיל ומוצלח גם על ידי גיוס הציבור עצמו לפרסם את המהלך, אם הדבר רק נעשה במרץ ומתוך אמונה בחשיבות הדבר, כפי שכאמור קורה כעת באשר למפעל 'בית מדרש הגר"א'.

ואם במקרה טרם שמעתם עד כה על 'בית מדרש הגר"א', תופעה ייחודית ומרתקת בעולם התורה, הנה כמה פרטים נוספים: קבוצות של בחורי ישיבות ואברכים, מהישיבות המובילות, מתכנסות מדי ערב לשיעורים יומיים ושבועיים מפי הגר"א עינבל ויתר רבני בית המדרש, בהם הרבנים הגאונים רבי נתן רוטמן, רבי אליהו מאיר פיבלזון, רבי אורי הולצמן וכוחות עולים וחדשים נוספים בעולם התורה דוגמת הגר"י לוי והגר"י רצקר.

בנוסף, מקיים 'בית מדרש הגר"א' ימי עיון לבחורים ואברכים; פרויקט 'המשך הזמן' העוסק מדי 'בין הזמנים' בסוגיות ליבה של מחשבת ישראל; שבתות עיון והתעלות; מסגרות לימוד שונות הכוללות לימוד שבע דפי גמרא ליום, לימוד נ"ך, לימוד משנה לעומקה ועוד.

בכך מהווה 'בית מדרש הגר"א' עוגן רוחני עבור טובי הבחורים והאברכים בעולם הישיבות. אברך צעיר, שנחשף לאתר השיעורים של 'בית מדרש הגר"א', מתאר ל'כיכר השבת': "לפני כשנה התחלתי לצפות בשיעורים של הרב פייבלזון והרב אוריה באתר, שמעתי בהם רעיונות חדשים והתחלתי להבין את היופי וההיגיון של התורה. גיליתי אנשים שמדברים אל הלב, ומשיבים ככה את הנפש אל יוצרה, אל עמה ואל אלוקיה".

אברך אחר, מוותיקי בית המדרש, מוסיף בהתרגשות: "רק גאון כמו הרב עינבל יכול לחשוב על רעיון כזה – להפגיש בין אברכים יחודיים לבחורים יחודיים, ובכך לאפשר לבחור ללמוד מהאברך איך אפשר למצוא את המקוריות בתוך התורה; איך ניתן למנף אותה לצמיחה, לשמחה, לרצון לשייכות, ולאברך - להפוך את המקוריות שלו, את האנטי-ממסדיות, לממסד בעצמו...".

יודגש, כי גדולי ראשי הישיבות הביעו זה מכבר תמיכה נלהבת במפעלי 'בית מדרש הגר"א'. אחד מהם, ראש ישיבת 'יד אהרן' הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, אף התבטא במלים הבאות: "צריך למצוא את הדרך איך להתחבר לפי הדור שלנו... בית מדרש הגר"א יכול לתת לזה מענה, ובודאי שיש צורך גדול בדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר