נקבע מותה

טרגדיה באלעד: נפטרה הילדה שנפצעה בתאונה

ילדה כבת עשר נפצעה באורח קשה מפגיעת רכב ברחוב שמעיה בעיר אלעד. היא פונתה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת התאונה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

ברוך דיין האמת: בבית החולים בלינסון נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של הילדה בת העשר שנפצעה מתאונת הדרכים בעיר אלעד.

התאונה, עם מעורבות רכב הסעות ואופניים אירעה ברחוב שמעיה באלעד. פראמדיקית וחובשים באיחוד הצלה סניף אלעד העניקו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לילדה כבת 10 שרכבה על האופניים שנפצעה באורח אנוש וללא הכרה.

כונני מד"א - הצלה אלעד הוזעקו על ידי מוקד הכוננים של מד"א לזירת התאונה. אלי פכטר שהגיע למקום, העניק טיפול ראשוני והחל לפנות באמבולנס מד"א את הילדה לבית החולים.

על פי הדיווחים מהשטח, הילדה נלכדה תחת גלגלי הרכב ונזקקה לחילוץ כדי להעבירה לבית החולים להמשך טיפול רפואי.

משה סעדון ראש סניף איחוד הצלה באלעד מדווח מהזירה: "מדובר בתאונה עם מעורבות רכב הסעות ואופניים עליה רכבה ילדה שנפצעה באורח אנוש. פרמדיקית באיחוד הצלה סניף אלעד התלוותה לפינוי הילדה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה. עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

ממד"א נמסר, כי בשעה 15:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ילדה שנפגעה מרכב ברחוב שמעיה באלעד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לילדה כבת 5 במצב קשה עם חבלת ראש כשהיא מחוסרת הכרה. לאחר מכן היא פונתה תוך כדי החייאה במצב אנוש לבית החולים בילינסון.

כונן מד"א חובש רפואת חירום דרור מורי סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. הילדה שנפגעה מהרכב המסחרי חולצה מתחתיו כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח והיא הועברה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ופינתה אותה בדחיפות לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי."

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל במשטרת ישראל דיווח על תאונת דרכים ברח' שמעיה באלעד, בין רכב לילדה כבת 10. הילדה מפונה לקבלת טיפול רפואי לביה"ח בלינסון כשמצבה מוגדר עפ"י גורמי רפואה-אנוש. בוחני תנועה במקום ונסיבות התאונה נבדקות".

על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מאז שנת 2008 ועד היום נהרגו 47 ילדים בתאונות אופניים, מתוכם 9 בשנת 2018.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנו כואבים יחד עם המשפחה על מותה של הילדה מאלעד. בכל רכיבה על אופניים יש להקפיד על חבישת קסדה. הוכח כי קסדה יכולה לצמצם משמעותית את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה והיא יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר