אחרי החגיגות

הדרישות שיקשו על ביבי להרכיב קואליציה

בדרך לשבור את שיא הכהונה בתפקיד ראש הממשלה, צפוי נתניהו לעבור מספר קשיים לאחר שהמפלגות כבר התחילו להציג דרישות, לעיתים סותרות, כתנאי להצטרפותן (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תוצאות הבחירות, נכון לשעה זו, לפני פרסום תוצאות קולות החיילים והמעטפות הכפולות, מלמדות כי בנימין נתניהו יהיה האיש עליו יטילו את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה.

אם יצליח במלאכתו, יהפוך במהירות לראש הממשלה הישראלי המכהן במשך פרק זמן הארוך ביותר, במצטבר, בתפקיד זה, וישבור את השיא שהיה שייך עד כה לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון.

אך כמובן, שהדרך לשם רצופה מכשולים, בדמות הדרישות השונות של המפלגות המציבות תנאי סף בתמורה להצטרפותן לקואליציה.

תוצאות הבחירות, והעובדה כי נתניהו מבקש להקים ממשלת ימין, מאפשרת לכל מפלגה להרגיש כביכול המפתחות בידיה, שכן אחרת, יש לנתניהו רק גוש חוסר ולא קואליציית רוב.

מי שהעביר את נתניהו בשדה מכשולים עד להצטרפותו לקואליציה הקודמת, משם התפטר בהמשך, היה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהצהיר הבוקר: "לא אצטרף לממשלה בראשות בני גנץ, האופציה הקיימת זה להצטרף לממשלת נתניהו או לשבת באופוזיציה".

ומה הוא דורש בתמורה? מלבד הנושא הביטחוני, הוא צפוי לדרוש זכות וטו בנושאי דת ומדינה, דבר שעשוי לגרור מתיחות מול המפלגות החרדיות, שהגיעו להשיג מרשים, והפכו למפלגות השלישיות בגודלם בכנסת.

בנוסף, הם דורשים להעביר את חוק הגיוס, בנוסח אליו התנגדה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. ח"כ עודד פורר הבהיר היום כי לא יתפשרו בנושא. "הם יכולים לקיים ממשלה חרדית בלעדינו. אם קווי המדיניות יהיו מקובלים עלינו - נשתף פעולה", אמר בראיון רדיופוני.

באיחוד מפלגות הימין, שסיימו גם הם עם חמישה מנדטים, דורשים לקבל 2 תיקים. את משרד החינוך עבור רפי פרץ, ואת תיק המשפטים עבור בצלאל סמוטריץ'.

בנוסף, יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ סמוטריץ' הודיע כי "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

בינתיים, רק מפלגות אלו הודיעו פומבית על דרישותיהם, וכבר נראה כי הרכבת הממשלה הבאה נקלעת לקשיים, ועדיין לא דיברנו על המפלגות החרדיות ועל כולנו של משה כחלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר