טור אישי

חשבון נפש // הרב ישראל גליס

הפרשנים החרדים נחלו מפלה, לאחר שבעיתונות החרדית, בתחנות הרדיו ובקבוצות תקשורת למיניהם עלו ופרשנו ביהירות ובחוסר אמונה על כישלונו של אריה דרעי (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

יש דברים שגובלים בחוצפה וברשעות. אלי ישי, האיש שנזרק מכל המפלגות שם ניסה להתקבל, ובסוף צורף ל'יהדות התורה' על-ידי מאיר פרוש וישראל אייכלר, הולך ומכריז ללא בושה שהוא הביא 3 מנדטים ליהדות התורה, במקום שיאמר שבגלל שהוא צורף ליהדות התורה הלכו שלושה מנדטים לש"ס.

האיש הזוי עד כדי כך, שהוא גם בייש את רבותיו שאיש לא התחשב בהם, הם לא הוזמנו לאף במה תורנית ולא צורפו לקול קורא. כולנו ראינו איך אנשי 'דגל התורה' לא ספרו אותו. לא בירושלים, לא בבני ברק ולא בכינוסים ברחבי הארץ.

איש מחברי הכנסת שלהם לא בירך אותו על כניסתו למעגל יהדות התורה, איש לא התחייב לתת לו כלום - בעוד אם היה נשאר במפלגת האם שלו, היה מכבד את עצמו ואת רבותיו.

הוא מצפה שיהדות התורה תיתן לו שר באיזה הסכם קואליציוני. אלה שהצביעו בעבר עבור מפלגתו יחד ז"ל, התפזרו כעלה נידף בליכוד, בגשר, בימין החדש, בבית היהודי, בכולנו, משם באו ולשם חזרו. איש מהם לא הצביע ג' יהדות התורה, ואם יש לו הוכחות אחרות - הוא מוזמן לפרסם את זה.

אז בסיכום אמיתי, כל בעלי המחלוקת מצאו את עצמם בשולי החברה...

"זהות", שצחק על כל העולם, על ימין ועל השמאל, על היהדות ועל הסדר הציבורי וצירף אליו עוד בעלי מחלוקת - כל אלו ירדו אל תהום הנשייה.

זוג מוזר שהמציאו את הימין החדש וניסו לגרום למחלוקת חדשה, גם בימין וגם אצל הסרוגים, קבלו את נחת זרועם של המצביעים.

אורלי, שאבא שלה היה היועץ היחיד שלה, כנראה כבר לא מכיר את נפשו ורוחו של הבוחר הישראלי.

היהדות החרדית זכתה לקדש שם שמים. יהודי חרדי, אשכנזי וספרדי, נשמע לרבותיו והצביע בסגנון "ועשית ככל אשר יורוך", למרות הפחד שיהיו כאלו שיצביעו כחרדים למפלגות אחרות חילוניות.

צריך לציין את הרב משה גפני, שביום הבחירות עבר ממטה למטה, מהצפון ועד הדרום, גם פיזית וגם טלפונית, לוודא שכולם יצאו להצביע. אכן, באמת שלוחא דרבנן.

הסוקרים והסקרים, הפרשנים החרדים, נחלו מפלה בעיתונות החרדית, בתחנות הרדיו ובקבוצות תקשורת למיניהם, עלו ופרשנו ביהירות ובחוסר אמונה על כישלונו של אריה דרעי עם ביטויים שבושה לחזור עליהם, ולמרות הכל, הרב אריה דרעי הביא את הניצחון ליהדות הספרדית, עם צוות של חברי כנסת חדשים ליד הישנים - כולם עם רקורד של עשיה, עם משמעת לרבני מועצת החכמים.

יהדות התורה, ידעה להתעלות מעל המחלוקות ולשלב ידיים ולצעוד אל הקלפי באחדות, וקיבלו את המנדטים ביושר ושוב - ללא עזרה של אלי ישי.

עכשיו לעתיד: מכיוון שמפלגת המחלוקת כחול לבן היא אוסף של גנרלים שאין מאחוריהם רקורד מפואר של עשיה צבאית מפוארת, כנראה מתפרקים. אין שום הסכם מחייב ביניהם.

הסיכוי הגדול שבני גנץ פורש עם 15 המנדטים שלו וחובר לבנימין נתניהו, נותן לו חוסן אמיתי ומקבל תפקיד של שר בכיר, אולי בטחון ועוד תפקיד של שר נוסף.

נתניהו לוקח את הגוש החרדי, 16 חברי כנסת, ומשאיר בידיהם את התפקידים שהיו להם עד היום. כולנו בראשות כחלון, חובר לליכוד והופך להיות חזרה חלק מהליכוד. יחד, זה 70 חברי כנסת.

בכך, הוא משאיר את ליברמן שבינתיים ברח לחוץ לארץ, וכך הוא עושה מדי פעם אחרי הבחירות שיישאר בחוץ עם האיומים שלו ועם הדרישות שלו, הוא התרגל שהוא לשון מאזנים. שישב קצת באופוזיציה. זה טוב לכולם ובפרט ליהדות החרדית הנאמנה וגם לנתניהו. הוא נודניק אמיתי.

מנדבליט יעשה שימוע, ויתברר שאין כלום כי לא היה כלום, ונתניהו יהיה לו מספיק זמן כדי לממש את ההבטחות שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר