מחווה מרגשת

אמהות שלושת הנערים ידליקו משואה משותפת ביום העצמאות

שלוש האימהות של הנערים שנחטפו ונרצחו ידליקו לראשונה מאז הקמת המדינה - משואה משותפת לשלושתן, האירוע אושר באופן חריג ע"י ועדת השרים לטקסים (חדשות בארץ)

אמהות שלושת הנערים (צילום: באדיבות מכון גשר)

היום (ראשון), אישרו שרי הממשלה לועדת השרים לענייני טקסים וסמלים לאפשר לשלוש האמהות של הנערים החטופים להדליק משואה משותפת בערב יום העצמאות.

"ישראל היום" מדווח, כי איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, ידליקו השנה משואה משותפת, ב"טקס הדלקת המשואות" בערב יום העצמאות השנה, בטקס שיעמוד בסימן הרוח הישראלית.

עד היום, היה נהוג כי את המשואה מדליקים אדם אחד או שניים, לראשונה השנה, שלוש האמהות מגוש עציון ידליקו משואה משותפת - ביחד.

מאורע חריג זה היה צריך אישור מיוחד מוועדת השרים לענייני טקסים וסמלים, בשל כך נערך היום סבב טלפוני בין כל השרים, שאכן אישרו את הדלקת המשואה המשותפת.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, המשמשת כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות לפיה שלוש האמהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים.

רגב התייחסה לבחירה ואמרה: "שלוש האמהות, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבותינו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של שלוש האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

כזכור, ב-12 ליוני 2014, יד' סיוון התשע"ד בשעה 22:25 התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה בה נשמע נער אומר: "חטפו אותי".מספר שעות לאחר מכן התבררה האמת הקשה: שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל נחטפו. אמהות הנערים ביקשו מעם ישראל רק דבר אחד - תתפללו.

האימהות, באדיבות גשר

במוצאי אותה שבת, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הודיעו כי ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לחטיפה. צה"ל והשב"כ יצאו למבצע חיפוש נרחב באזור חברון, שם לפי המידע המודיעיני היו החטופים. בימים שלאחר מכן, הטיל הצבא סגר מוחלט על העיר חברון והכפרים הסמוכים ועצר מאות מחבלי חמאס.

העם כולו התאחד סביב משפחות הנערים. עצרות תפילה נערכו ברחבי הארץ ובישיבת החטופים. לאחר מכן נערכה העצרת המרכזית ברחבת הכותל המערבי. הורי החטופים הגיעו אל הכותל לשאת תפילה עבור הבנים. הרגע המצמרר בשבועיים וחצי האלו נרשם כשרחל פרנקל, אמו של נפתלי, נפגשה עם קבוצת ילדים במקום ואמרה להם: "השם לא עובד אצלנו. אל תשברו".

במשך שבועיים וחצי קיוותה והתפללה מדינה שלמה לשובם של שלושת הנערים החטופים - אייל, גיל-עד ונפתלי. אך לבסוף הגיעה הידיעה המרה: הבנים אינם. שלוש אמהות, שהוכיחו לכולם מהי עצמה יהודית, נשארו ללא בניהן - הבנים של כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר