היהודי ינצח?

אוקראינה: המועמד היהודי וולדימיר זלנסקי הבריז לעימות

בבחירות לנשיאות אוקראינה יש יתרון גדול למועמד היהודי זלנסקי במירוץ מול הנשיא המכהן. לאחר שהמועמד היהודי סירב לבוא לעימות, הנשיא פורושנקו דיבר לדוכן הריק (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא אוקראינה הנוכחי (צילום: שאטרסטוק)

בעוד שבוע ייערך באוקראינה הסיבוב השני לנשיאות בין שני המועמדים; המועמד הקומיקאי - יהודי וולדימיר זלנסקי לבין הנשיא המכהן פטרו פורושנקו, כאשר זלנסקי הגיע למקום הראשון בסיבוב הקודם, אך לא הצליח לחצות את רף ה-50%, בשביל לזכות בנשיאות.

הנשיא המכהן פורושנקו קיבל בסיבוב הראשון כמחצית מהקולות שקיבל יריבו היהודי, לכן הוא הזמין את זלנסקי לעימות מולו באצטדיון האולימפי של קייב, זלנסקי הסכים אך הוא רוצה את העימות ביום שישי הקרוב.

הנשיא פרושנקו, החליט לעשות לו תרגיל, ואתמול (ראשון) הוא נעמד מול קהל קהל תומכיו באצטדיון של קייב, ועמד על יד דוכן ריק ששמו של זלנסקי מופיע על התגית בדוכן. פורושנקו התחיל לירות צרור שאלות "לכיוון" זלנסקי ואמר לקהל תומכיו כי הוא לא עונה בגלל שהוא מפחד, ולכן הוא לא הגיע לעימות.

פורושנקו הוסיף ואמר, כי הוא כל יום יזמין את זלנסקי לעימות בשידור חי: "לא ייתכן שאדם שהולך להיבחר לחמש שנים הקרובות יתחבא או יפחד מהעם."

כזכור, מתוך 39 מועמדים לנשיאות אוקראינה, מי שהוביל הוא ולדימיר זלנסקי, שהיה לו רוב ברור, אך כאמור הוא לא זכה בלפחות 50% מהקולות ולכן נערך סיבוב שני.

מה שהתחיל כבדיחה נהפך למשהו רציני, לקראת סגירת הקלפיות בבחירות באוקראינה התברר כי המנצח הגדול הוא היהודי זלנסקי שקיבל כ-32% מהקולות, לעומת הנשיא המכהן פטרו פורושנקו, שקיבל רק 17.8%..

הבדרן והשחקן היהודי ולדימיר זלנסקי, הוא בן 41 בלבד, בן לפרופסור למחשבים ומהנדסת, זלנסקי, למד משפטים, אך כבר בצעירותו היה פעיל בעולם השעשועים כבדרן, שחקן ומפיק.

זלסקי הוא בעל עמדות לאומיות ותומך נלהב בהצטרפותה של אוקראינה לאיחוד האירופי, למרות זאת הוא זוכה לתמיכה של המיעוטים במדינה, וקהל בוחריו הפוטנציאלי הוא בעיקר צעירים.

יצויין, כי יהדות אוקראינה לא תוכל להשתתף בבחירות לנשיאות, מאחר ואלו תתקיימנה בעיצומו של יום טוב. לפי דיווח באתר jewishnews.ua, הסיבוב השני נקבע לתאריך ה-21 באפריל - שהינו יו"ט שני של חג הפסח.

לפי הדיווח ב'כיכר השבת', פנו כמה מרבני המדינה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לדחות את שעת סגירת הקלפיות לשעה 22.00, בכדי שיתאפשר ליהודים להצביע במוצאי יו"ט.

אלא שהועדה לא הסכימה לבקשה. דובר מטעמה מסר כי "למרבה הצער, החוק קובע כללים מאד ברורים בעניין שעת ההצבעה. אלו נורמות של החוק, לא של ועדת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר