לא מוותרים

'הימין החדש' נגד הועדה: "זייפו את הבחירות"

מפלגתם של השרים בנט ושקד, שלפי הודעת ועדת הבחירות המרכזית בוודאות לא עברה את אחוז החסימה, מציגה הוכחה לטענותיה כי "אותרו ממצאים חד משמעיים לזיופי בחירות חמורים" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ושקד, יו"ר 'הימין החדש' (צילום: מתוך פייסבוק)

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה היום (שלישי) סופית, כי מפלגת 'הימין החדש' נמחקה מהמפה, משום שלא עברה את אחוז החסימה, אך במפלגה לא מוותרים, ומשגרים כעת כתב האשמה חמור.

בהודעת הוועדה נכתב בין היתר, כי "בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי הצבעה מכלל הקלפיות הארציות, על פי בקשתו של השר נפתלי בנט (יו"ר 'הימין החדש'), לא נמצאו כל פגמים מהותיים; במניין הקולות שנבדקו מעשרות קלפיות, נמצא כי למפלגת הימין החדש נרשמו שלושה קולות עודפים".

לפי הוועדה, בנט העביר לוועדת הבחירות רשימה של עשרות קלפיות מרחבי הארץ שאותם ביקש לבדוק שנית, בטענה שנפלו בהם פגמים מהותיים בעקבותיהם נגרעו קולות מרשימתו, ואכן ביממה האחרונה בדקו צוותים רבים מטעם הוועדה את הקלפיות הללו, ובסיכום הבדיקה עלה כי לא נמצאו כל פגמים מהותיים.

הודעת הוועדה, היום

אלא שבמפלגתם של בנט שקד כאמור לא מוותרים: בתגובה להודעת הוועדה, הם טוענים כעת כי ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים, בחלקן הונאות חמורות, וכי "בזמן הקרוב תחליט המפלגה על צעדי ההמשך".

"בניגוד להודעתה הנחפזת של מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס", אומרים במפלגת הימין, "בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה, נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים לזיופי בחירות חמורים".

לטענתם, "ביקשנו ממנכ"לית הוועדה להמתין עם ההודעה לתקשורת עד לתום הבירור, אך לצערנו החיפזון להוציא גבר על ההיצמדות לעובדות. נציין, שעד כה הוועדה התנהלה דווקא בצורה ראויה תוך שיתוף פעולה, כך ששינוי הכיוון הפתאומי מעורר תמיהה".

ב'ימין החדש' אף מציגים ממצאים, שלדבריהם מוכיחים את צדקת טענותיהם, כי ב-8% מהקלפיות המדגמיות שהם העבירו לבדיקת הוועדה, נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי לבין מספר הקולות בפועל, כולל מצבים בהן נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות. לדבריהם, "ב-10% נוספים מהקלפיות הנ"ל, עד לרגע זה לא קיבלנו העתק של פרוטוקול הקלפי, כך שאין לנו כל אפשרות לבצע את הבדיקה".

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"; שירת המפסידים במוצאי הבחירות (באדיבות המצלם)

הקלפי המוצגת לדוגמה, היא מספר 53.2 בעפולה. בה ישנם פערים בין התוצאות של מפלגת העבודה, יהדות התורה והימין החדש בפרוטוקול הקלפי הרשמי, לבין מספר הקולות בפועל, כפי שמשתקפים גם בשעה זו באתר האינטרנט של וועדת הבחירות.

"ניכר שזו אינה טעות הקלדה, אלא העברה מכוונת ובלתי חוקית של קולות ממפלגה למספר מפלגות אחרות", מאשימים במפלגה, ומסכמים: "אנשי 'הימין החדש' ממשיכים בבדיקה יסודית, כדי לגבש את החלטתנו לגבי ההמשך, ונפרסמה ברגע שנשלים את הבדיקה. את ההחלטה נקבל על סמך כלל הנתונים והבדיקות".

הקלפי החשודה בעפולה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר