הסלבס והעם שבשדות

כך תטפלו נכון בנוער הנושר; הרב יגאל כהן בראיון חג נדיר

השרשת האמונה; הצימאון לתורה בעם שבשדות; ההתקרבות של ה'סלבס'; הטיפול הנכון בנוער הנושר וההתערבות הפוליטית החריגה • הרב יגאל כהן - מגדולי מזכי הרבים - מדבר. צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

הגאון רבי יגאל כהן, מגדולי מזכי הרבים בדור, הפך לתופעה שקשה להסביר. אלפים משתתפים בהרצאותיו ושותים בצמא את דבר ה', מאות אלפים צופים בשיעוריו ברשת, והא ממעט לדבר עם התקשורת. לכבוד חג הפסח הגר"י התיישב לשיחת חג עם "כיכר השבת".

קטעים מהראיון:

"חג הפסח, הקב"ה הראה לעולם כולו ובמיוחד לעם ישראל את השליטה המוחלטת שלו בעולם. בעשרת המכות וביציאת מצרים, הקב"ה הראה מי השליט, שמחליט למי יהיה דם ולמי יהיה מים, למי יהיה כינים ולמי לא יהיה כינים. בעצם החגהזה אנחנו מבינים שאין מקרה. לפעמים אתה רואה שלשני יש ולך אין, אבל כשאתה רואה את זה, אתה מבין שאין מקרה וכמו שביציאת מצרים הקב"ה החליט למי כן ולמי לא, אז גם בחיים שלנו".

איך הרב מסביר את הצימאון הזה בדור כל כך חומרי?

"אני חושב שהחומריות גורמת לבן אדם לחפש את הרוחניות. דווקא בגלל שיש לאנשים את הכל והם עדיין לא מתמלאים, ואנשים רוצים למלאות את החסר שלהם ואת הנשמה שלהם, אז הם מגיעים לרוחניות.

"המפורסמים הם גם בני אדם. הנפש צריכה להתמלאות וצריכה סיפוק ואצל המפורסמים זה יותר, כי הם כבר קיבלו את הכל".

הציבור כמה לתורה או מחפש קיצורי דרך וסגולות?

"סגולות תמיד יהיה, אנחנו עם סגולה. אני לא עובד עם סגולות הסגולה הכי טובה זה בורא עולם - אין עוד מלבדו. סגולות תמיד היו בעם ישראל, אבל היום אנחנו רואים ב"ה שזה באמת במסות לא הגיוניות, מעל הטבע, והשלכתי רעב בארץ ממש, זה מתנה מהקב"ה שרוצה להביא גאולה לעולם. הייתי לא מזמן בלאס ווגאס, אנשים יושבים שם בשיא הטומאה, ובטלפון שלהם הם יושבים ושומעים עוד סרטון ועוד סרטון של שיעורי תורה".

מה יותר מורכב? לקרב רחוקים או קרובים?

"הקרובים, לפחות מה שאני ראיתי, זה אנשים שעברו איזשהו טראומה, העבודה איתם קצת שונה. בשביל בן אדם שלא מכיר כלום ואתה רק מראה לו את בורא עולם, הוא אומר "וואו". אני רוצה להיות שם. הקרובים, הם בדרך כלל אנשים שלא התייחסו אליהם מספיק, ואפילו התאכזרו אליהם, הם מכירים את בורא עולם...".

אחוזי הנשירה בציבור החרדי

"אני יגיד נתונים מדהימים. מרבית האנשים שיושבים בבתי הסוהר, הם אנשים עם בעיות קשב וריכוז. איך זה קשור? הסוד הוא לקבל את הילד ואת הבור כמו שהוא. לא רק מי שמבין את הגמרא הוא יהודי. חנוך לנער על פי דרכו. יש הרבה בחורים שהם לא יודעים ללכת בתלם שהישיבה דורשת.

"ילד עכשיו שהוא לא חזק בגמרא אבל הוא אוהב חסד ואוהב לעזור, צריך לקבל את האהבה הזאתי, וזה מה שאני משתדל לעשות עם הנושרים. לכן ההורים צריכים לחפש בילד את נקודת האור, אתמה שטוב. אל תחפש את מה הוא לא עשה היום, אלא את מה שהוא כן עשה היום. תרים אצלו את נקודת האור".

סוד ההצלחה של הרב

"אין בזה סוד. אני רואה את זה בצורה פשוטה, אנחנו מוכרים את הסחורה הכי שווה בעולם, את הקב"ה. אם אתה מוכר את זה בצורה הנכונה, אין מי שלא רוצה לקנות. צריכים להראות לאנשים את הדרך, וזה דרך המשברים שאני עברתי וכך למדתי איך לא להגיש את הדרך ואיך לעשות את זה בצורה הנכונה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר