פיצוי גדול

נפצע בטיול בבין הזמנים וקיבל 400 אלף ש'

ד', בחור חרדי בן 18 - במועד התאונה וכיום בן 21, קיבל פיצויים בסכום של כ-400 אלף שקלים מחברת הביטוח לאחר שמעד ונפצע במהלך טיול בין הזמנים מטעם הישיבה (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ד', בחור חרדי, כיום בן 21 מאזור ירושלים, נפגע לפני כשלוש שנים, במהלך טיול בשמורת טבע באזור רמת הגולן, מטעם הישיבה בירושלים בה למד. במהלך טיפוס במדרון של השמורה, החליק סלע גדול על רגלו של הבחור וסובב את הקרסול.

ד', הובהל באמבולנס לבית החולים 'זיו' בצפת ומשם הועבר - לבקשת בני משפחתו - לבית החולים 'הדסה' בירושלים.

בצילומים שעבר אובחן כי הוא סובל משבר בקרסול שמאל והוחלט כי יש לבצע ניתוח לקיבוע השבר. לאחר הניתוח, גובסה רגלו למשך כחודש ימים.

במשך תקופה עבר ג' טיפולים במרפאות אורטופדיה וטיפולי פיזיותרפיה, בסיומן, הגיש באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק, המתמחה בתביעות של רשלנות רפואית ותאונות דרכים ועבודה, שתי תביעות נגד חברת הביטוח.

התביעה האשונה בגין פוליסת ביטוח תאונות תלמידים "תאונות אישיות", שלה תקופת התיישנות מקוצרת בת 3 שנים מהגיעו של הניזוק לגיל 18, ובה מבוטחים כלל התלמידי הלומדים במוסדות לימוד מוכרים בישראל. במסגרת תביעה זו פנה עו"ד אלי מאור לפרופ', מומחה רפואי, שקבע לד' אחוזי נכות רפואיים קבועים מטעמו. במסגרת תביעה ראשונה זו, חברת הביטוח "הפניקס" שילמה לד' סכום של כ- 93,000 שקלים.

לאחר קבלת התשלום בגין התביעה של פוליסת תאונות אישיות, הגיש עו"ד אלי מאור, כתב תביעה מנומק לבית המשפט השלום בירושלים, שאליו גם צורפה חוות דעת הפרופ', המומחה רפואי בתחום האורטופדי, ובמסגרת כתב התביעה נטענו טענות רבות נגד חברת הביטוח שביטחה את הישיבה שוהציאה את הטיול.

במסגרת כתב התביעה המנומק נטען בין היתר כי על הישיבה קיימת "חובת זהירות מוגברת" לשמירה על בטיחותם של תלמידי ישיבה, מאחר ותלמידי ישיבה הם אנשי תורה, המגיעים מהעולם התורני וחייהם בשיגרה הם בלימודים מבוקר עד ערב בכתלי הישיבה, והם אינם מורגלים לטיולים בחיק הטבע, מקל וחומר באיזור סלעי בשמורות טבע מחוץ לישיבה.

כן נטען שהישיבה בירושלים לא הקפידה שד' יגיע עם נעליים מתאימות לטיול, קרי נעליים שמתאימות להליכה בשטח סלעי, ושד' החליק ונפל בשל העובדה שנעל במועד התאונה נעלי תלמיד ישיבה, שחורות חצאיות, שאינם מתאימות להליכה בשטח.

בנוסף, טען עו"ד מאור כי מאחר והתאונה היתה במהלך עליה במדרון על הישיבה בהתאם לחוזרי מנכ"ל משרד החינוך היה לדאוג שמדריך מוסמך יהיה בראש המטיילים, מה שלא היה בטיול דנן.

כן נטען כי לאחר התאונה ובשל הפגיעה שנגרמה לד' בתאונה בטיול בקרסול, נגרמה לד' פגיעה תפקודית של ממש, וכי לד' נותרה נכות תפקודית מובהקת לעתיד בתפקיד שבחר לעצמו מורה בחינוך החרדי לגיל הרך, תפקיד המצריך בין היתר עמידה ממושכת...

לאחר מספר דיונים בבית המשפט בו נשמעו טענות הצדדים ונשאלו שאלות ע"י ביהמ"ש לבירור נסיבות התרחשות האירוע לאשורם, ציינה כב' השופטת בנמלך כי יש לסיים תביעה זו בהסדר פשרה.

לאחר מו"מ בין עורכי הדין של הצדדים, נאותה לבסוף חברת הביטוח הפניקס לשלם סכום נוסף של 310,000 שקלים לד' עבור התאונה שבנדון, כך שקיבל סה"כ 403,000 שקלים בגין האירוע.

בימים אלה נחתם והוגש הסדר הפשרה וקיבל תוקף של פסק דין ע"י כב' השופטת בנמלך.

יש להדגיש כי המדובר בהסדר פשרה הנחשב לגבוה ביותר, בהתחשב בכך שד' מזה זמן רב, אינו נזקק יותר לטיפולים רפואיים, הנובעים מהתאונה, והינו כיום עובד במשרה מלאה כמורה לגיל הרך בחינוך החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר