אחרי הניצחון

הנשיא ריבלין הטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה

אחרי התייעצויות עם ראשי הסיעות שנבחרו לכנסת, בהן קיבל נתניהו 65 המלצות, בעוד המועמד בני גנץ הסתפק ב-45 ממליצים בלבד - הטיל רובי ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בניסן תשע"ט | 17.04.19
(צילום: נשיא המדינה בפייסבוק. תמונות: Noam Revkin Fenton/Flash90)

אחרי שקיבל את מרבית ההמלצות של חברי הכנסת הנבחרים, הטיל הערב (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה על בנימין נתניהו.

"על פי סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, לאחר שהתייעצתי עם נציגי רשימות המועמדים שתיוצגנה בכנסת החדשה, ולאחר שקיבלתי את הסכמתך, החלטתי להטיל עליך את התפקיד להרכיב ממשלה", כתב ריבלין לנתניהו.

בפגישות עם הנשיא, המליצו כזכור חברי מפלגות כחול לבן והעבודה להטיל על בני גנץ את הרכבת הממשלה, ונציגי המפלגות הערביות לא המליצו על אף מועמד.

מלבדם, שאר 65 חברי הכנסת של מפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, כולנו וישראל ביתנו, המליצו על בנימין נתניהו.

כעת, צפוי נתניהו להגביר את הקצב להרכבת הקואליציה הבאה, כפי שהצהיר שיעשה זאת על בסיס הקואליציה הקודמת - ממשלת ימין עם המפלגות החרדיות.

מוקדם יותר היום, כאשר קיבל הנשיא את התוצאות הרשמיות, אמר: "כולי תקווה שנחזור בקרוב לשגרת החיים ולממשלה גדולה ויציבה שתשקף את רצון העם".

הנשיא התייחס לשיעור ההצבעה הנמוך ביחס לבחירות הקודמות ואמר: "משימתנו מכאן והלאה היא להגביר את האמון, לחזק את מעורבותו של הציבור בשיח הפוליטי, ולתמרץ כמה שיותר מאזרחי המדינה לממש את זכותם וחובתם הדמוקרטית".

"ביומיים האחרונים קיימתי ההתייעצויות עם נציגי הרשימות בהן בחרו אזרחי ישראל, ובקרוב אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד עליו המליצו חברי הכנסת. כולי תקווה, כי נשוב בקרוב מאוד לשגרת החיים בהנהגתה של ממשלה גדולה, יציבה, שתשקף כמה שיותר את רצון העם ותאפשר ייצוג לכוחות רבים. ברכות למדינת ישראל, על תהליך דמוקרטי, איכותי ורציני, ברכות למתמודדים, ותודה לוועדת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר