בטקס הרשמי

ריבלין עקץ את נתניהו: "להפסיק להילחם 'בהם'"

בתום מערכת בחירות בה הגיע לשיא הקרע בין נשיא המדינה לראש הממשלה, נראה הערב ריבלין כמי שנאלץ להטיל לפי החוק את הרכבת הממשלה על נתניהו - ולא התאפק מלבקר אותו • צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צפו בטקס המתוח (צילום: נשיא המדינה בפייסבוק. תמונות: Noam Revkin Fenton/Flash90)

נשיא המדינה הטיל הערב (רביעי) את הרכבת הממשלה ה-35 על ראש הממשלה היוצאת, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, זאת לאחר שהוא צבר רוב מוחלט של 65 חברי כנסת נבחרים, שהמליצו עליו לכך.

בטקס שנערך במשכן הנשיא בירושלים, לא ניתן היה להתעלם מהמתח הרב ששרר בין שני האישים, ריבלין ונתניהו, שהחל מאז נבחר הראשון לתפקידו כנשיא המדינה לפני כמעט חמש שנים, אך הגיע לשיא במערכת הבחירות האחרונה.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו נשמע אומר, בהקלטות שפרסם כתב 'החדשות' עמית סגל, ש"ריבלין רק מחפש תירוץ - פער של שניים, שלושה, ארבעה, חמישה מנדטים - והוא יפיל את הרכבת המשלה על גנץ. זה מה שיהיה פה". מטעמו של ריבלין יצאה אז תגובה חריפה לדברים, אותם הוא כינה: "ניסיון בזוי לפגוע באמון הציבור בשיקול הדעת של נשיא המדינה".

בעת הטקס הערב, כפי שניתן לצפות בתיעוד, הורגש בבירור היחס הקפוא עד לא-קיים בין השניים. הנשיא אף לא נמנע בנאומו מלהטיף לראש הממשלה על התנהלותו בקמפיין הבחירות הבוטה - והמוצלח - שניהל.

"עברנו מערכת בחירות קשה", הדגיש ריבלין באזני נתניהו, "ומכל הכיוונים... נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר; לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. 'קיר הברזל' (של ז'בוטינסקי. א.ר.) הוא קיר שיש להציב בינינו לבין האויבים שלנו. לא בתוך הבית, לא בתוכנו, לא בינינו".

הנשיא המשיך והצליף: "נגמר 'אנחנו והם', מעכשיו זה רק 'אנחנו'. זה הזמן להפסיק להילחם 'בהם', ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה ב'אנחנו'".

"האחריות לכך מונחת על כתפי כל סיעות הכנסת, והיא מונחת, יותר מכול על כתפיך, אדוני ראש הממשלה", פנה אליו הנשיא ישירות.

נתניהו מצידו הודה לריבלין בנאומו, אמר כי הוא שולח שוב בשם העם כולו את תפילותיו לרעייה נחמה החולה, והוסיף: "אני רוצה להביע הערכה על האופן שבו הובלת את תהליך ההתייעצות בצורה חדשה".

"זו הפעם החמישית שבה אני מקבל את הזכות הגדולה הזו בחיים הדמוקרטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ואולי אפילו יותר מכך. אעשה הכל כדי להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי. אני מודע לגודל האחריות ואפעל כשליח העם על כל חלקיו, אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי", הדגיש ראש הממשלה בטקס בו קיבל את כתב המינוי להרכיב ממשלה.

יצוין, כי על פי חוק יסוד: הממשלה, מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות הנשיא להעניק לו ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר