מנספחי הבחירות

השופט ליועמ"ש: לחקור את הזיופים בקלפיות

יו"ר ועדת הבחירות פנה לאביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בחשד לזיופי קלפיות. לדברי השופט מלצר: "הדיווחים מצדיקים לכאורה פתיחת חקירה פלילית" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית על זיופי קלפיות, בעיקר במגזר הערבי.

לדברי השופט מלצר, "רוב ההתרחשויות והדיווחים מצדיקים לכאורה פתיחה של חקירות פליליות". הוא הוסיף כי "ראוי כי המשטרה תרכז את כל החומרים הנודעים בדבר ובהנחיית גורמי הפרקליטות תבחן זאת".

כדוגמה הוא מפרט, כי בקלפי בכסרא- סמיע, נראה כי הצביעו למעלה מ97% מהבוחרים הרשומים וכל תוצאות ההצבעה היו מספרים עגולים "שיעור ההצבעה החריג בצירוף המספרים העגולים והמדויקים מעורר תמיהות ומחייב חקירה".

העיתונאי קלמן ליבסקינד, הביא בתחקיר שפרסם בעיתון מעריב עדויות של יהודים מקלפיות ביישובים ערביים, על תופעת הזיופים הנרחבת.

לדוגמה, יו"ר וועדת קלפי בכעביה סיפר, "הייתי היהודי היחיד בקלפי. כל השאר היו ערבים. באזור שבע בערב, כשהיינו בערך על 40% הצבעה, בא אלי אחד מחברי הוועדה והציע שהם יכפילו לי את הכסף שאני מקבל על היום הזה, ובתמורה אני אאפשר להם להתחלק בשאר הקולות, של אלה שלא הצביעו".

"זה כבר הגיע לרמה שהתחילו לשאול אותי, בשיא הרצינות, כמה אני רוצה. מה שהדהים אותי היה שכל חברי הוועדה היו בתוך הדיון הזה. היו שם שלושה חברי ועדה ועוד משקיף אחד או שניים. הייתי די מופתע. אמרתי להם שזה לא חוקי ושאני בעד דמוקרטיה, שבה כל אחד בוחר בעצמו. כל כמה דקות ניגש אלי מישהו והציע לי את זה שוב. 'אולי בכל זאת אתה רוצה', 'זה לא באמת ישפיע על התוצאה הכללית', 'ממילא כולם משקרים'. אמרתי להם שזה לא בסדר".

"במהלך ספירת הקולות היו אצלנו שוטרים. גם הם היו ערבים, אבל אם הבנתי נכון, לא מהכפר עצמו. מה שהדהים אותי היה שגם אז ההצעות נמשכו, והשוטרים שמעו את זה ולא אמרו כלום".

ליבסקינד הביא עוד עשרות עדויות של יהודים בקלפיות ביישובים ערביים, על חלקם איימו ולחלקם הציעו בצורה ידידותית לחלק ביניהם את הקולות שלא הצביעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר