4 תיקים, 3 ועדות

בגלל פסח: 'יהדות התורה' העבירה רשימת דרישות - בכתב

המשא ומתן בין 'יהדות התורה' למפלגת הליכוד יצא לדרך - באופן לא רשמי. בשל ימי חג הפסח המו"מ מתנהל ב... כתב • סגן שר במפלגה העביר לשר יריב לוין את רשימת הדרישות הסופית (חרדים, בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': המו"מ בין הליכוד ל'יהדות התורה' לקראת הקמת הקואליציה הבאה של בנימין נתניהו, החל, ובימים אלו - עד לאחר חג הפסח - הוא מתנהל בכתב.

כזכור, באופן רשמי הודיעו הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, לצוות המשא ומתן של הליכוד, כי לא יקיימו פגישות משא ומתן במהלך החג אלא רק לאחריו.

אתמול (ראשון) נפגשו צוות המו"מ של הליכוד עם הצוות של ישראל ביתנו, כאשר לפי הפרסומים סוגיית גיוס בני ישיבות עומדת במרכז המחלוקת ביניהם.

ל'כיכר השבת' נודע כי אתמול החל באופן לא רשמי המו"מ בין הליכוד ליהדות התורה, כאשר סגן שר מכהן מטעם יהדות התורה העביר - על דעת כל חברי המפלגה ובאישורם, רשימת דרישות לראש צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין.

הרשימה שהועברה כולל דרישה לתיקים, בהם: בריאות עבור סגן השר יעקב ליצמן, ועדת הכספים עבור ח"כ משה גפני, תיק הרווחה, תיק השיכון ותפקיד סגן שר החינוך.

ב'יהדות התורה' דורשים כי בחלק מהתיקים יכהן סגן שר מטעמם ללא שר מעליו וחלקם עם שר מעליו. בנוסף, הם דורשים ראשות שתי ועדות בכנסת וחברות בוועדות נוספות, כל שלכל שמונת הח"כים בסיעה יהיו תפקידים הולמים.

יצוין כי חלוקת התפקידים בתוך 'יהדות התורה', תהיה בהתאם להסכם שנחתם בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה'

השר יריב לוין צפוי לחזור היום עם תשובות והמו"מ עד אחרי החג יתקיים טלפונית ובכתב.

גורם ב'יהדות התורה' מסביר ל'כיכר השבת' כי "במפלגה הבינו שהתיקים יחולקו בין המפלגות כבר במהלך החג וכדי להימנע מבעיות אחר כך בעקבות כך, הוחלט להעביר את רשימת הדרישות בנוגע לזה. על כל העקרונות החשובים מאוד בנושאי דת, נשב בצורה מסודרת אחרי החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר