התקיפה בישיבה

נשיא ועידת רבני אירופה: "זה זעזוע עמוק"

הגאון הרב פנחס גולדשמידט, רבה של מוסקבה בהודעה משותפת עם הגאון הרב משה לבל ראש ישיבת תורת חיים, מסרו הודעה משותפת על פשע השנאה בישיבה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הירש קוטבסקי ובאדיבות המצלם)

נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט וראש ישיבת ׳תורת חיים׳ הרב משה לבל, פרסמו עם צאת יו"ט שני של גלויות את תגובתם להצתה וכתובות הנאצה בישיבת ׳תורת חיים׳ במוסקבה ערב החג.

"הקהילה היהודית ותלמידי הישיבה כאובים על המעשה הנפשע, מביעים זעזוע עמוק ומודים לבורא עולם שלא היו חלילה פגיעות בנפש. חגגנו את שני ימי החג בשמחה ובהתעלות עטופים באהבה ומאובטחים כהלכה וללא כל דאגה.
אנו סומכים על הממשלה וכוחות המשטרה של רוסיה שיעשו הכל, כפי שהם נוהגים עימנו תמיד, כדי למנוע מעשים כאלה.
אנו גם בטוחים כי הם יניחו את ידם על מבצעי הפשע וימצו איתם את הדין", מסרו הרבנים.

הרב משה לבל, המשמש גם כמנהל הרבני של ׳ועידת רבני אירופה׳ אמר ל'כיכר השבת', כי "התשובה הנכונה לפשע השנאה הזה הייתה 4 שעות לאחר מכן, כאשר נערכו 2 סיומים בערב פסח של שניים מהתלמידים על מסכת בבא בתרא ומסכת חולין. בליל הסדר שרנו 250 משתתפים; ׳והיא שעמדה לאבותינו ולנו... בכוונה עצומה וברגש סוחף על כל המשמעות".

כזכור, בליל שבת קודש, זמן קצר לפני עריכת שולחן ליל הסדר, הוצתה ישיבת "תורת חיים", במוסקבה, בירת רוסיה, הנחשבת לישיבה הגדולה ביותר במדינה.

בחסדי שמים איש לא נפגע בשריפה, למרות שבאותו הזמן שהו במבנה הישיבה כ-60 תלמידים ואנשי צוות.

מלבד ההצתה, שנערכה במחסן בו אוחסן אוכל ובשר כשרים לחג, רוססו על אחת הדלתות במקום מספר צלבי קרס.

אולגה יסאולובה, דוברת רבה של מוסקבה, אמרה כי המשטרה חוקרת את המקרה. היא ציינה כי כולם בסדר ורק חדר אחד, בו אוחסן האוכל הכשר, נפגע מהאש.

אחד הסיומים
תוצאות השריפה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר