מלחמה כלכלית

ארה"ב ביטלה את הפטור לייבא נפט מאיראן

חמש מדינות קיבלו פטור לייבוא נפט מאיראן בלי להסתכן בסנקציות מארה"ב, וכעת הודיע הבית הלבן על ביטול הפטור. נתניהו: "זו הדרך לעצור את התוקפנות האיראנית" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הבית הלבן הודיע רשמית היום (שני) כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ החליט שלא להאריך את את הפטור שקיבלו כמה מדינות לייבוא נפט איראני.

לפני כשנה, הטילה ארה"ב סנקציות על איראן ועל אלו שיסחרו עם הרפובליקה האסלאמית. למרות זאת, חמש מדינות קיבלו פטור מיוחד, שאפשר להם לייבא נפט בלי להסתכן בעיצומים האמריקאים.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי "מטרת ההחלטה היא להביא את יצוא הנפט של איראן לאפס, ולמנוע מהמשטר את מקור ההכנסה המרכזי שלו".

עוד נמסר כי ארצות הברית, יחד עם בעלות בריתה ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, החליטו לפעול כדי להבטיח שאספקת הנפט לא תשתבש, ולוודא שההיצע בתחום הנפט יענה על הביקוש העולמי גם כאשר הנפט האיראני יסולק מהשוק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הודעת הבית הלבן, ואמר כי "ההחלטה של הנשיא טראמפ והממשל האמריקני היא בעלת חשיבות רבה להגברת הלחץ על משטר הטרור האיראני. אנו עומדים לצד נחישותה של ארה"ב נגד התוקפנות האיראנית וזוהי הדרך הנכונה לעצור אותה".

בכיר איראני הגיב באומרו: "אפילו אם וושינגטון תפסיק עם ההקלות למדינות מסוימות, היא לא תצליח להוריד את הייצוא לאפס. יש לנו שנים של ניסיון במניעת צעדים של אויבים שמנסים לפגוע בכלכלה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר