המו"מ הקואליציוני

סמוטריץ' דורש: להכניס את בן גביר לכנסת - מיד

צרור הדרישות איתן מגיע בכיר 'איחוד מפלגות הימין' למשא ומתן הקואליציוני לקראת הקמת ממשלת נתניהו החמישית, גדוש במיוחד; את כמה מהן הוא מציב לביצוע מיידי, כתנאי סף (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' עם בן גביר (צילום: Flash90)

המו"מ להרכבת הממשלה: סיעת 'איחוד מפלגות הימין' מתכוונת להציג רשימת דרישות ארוכה בפני צוות המשא ומתן של הליכוד, לקראת כניסתה הצפויה לקואליציה.

לפי הפרסום הערב (שני) ב'החדשות', את תיק החינוך רוצה המפלכה הימנית ליו"ר רפי פרץ ואת תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ' - בנוסף לתיק קטן יותר דוגמת ירושלים או תפוצות.

מעבר לכך, דורש סמוטריץ' שיאושר מיידית 'חוק נורווגי' מורחב, כך שמועמד מספר 7 ברשימה, איש 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר, יכנס לכנסת לאחר שהשרים סמוטריץ' ופרץ יתפטרו למענו.

במסמך שפורסם ישנן דרישות נוספות, אידיאולוגיות ומגזריות: אישור 'פסקת התגברות', כך שהכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל, ברוב רגיל ואפילו ללא 61 אצבעות; שינוי שיטת בחירת השופטים, כך שהממשלה תמנה אותם והכנסת תאשר את מינויים לאחר שימוע; שינוי מעמדו של היועמ"ש, כך שהוא לא יוכל להתייצב בבג"ץ נגד העמדה הממשלתית כולה או שר בממשלה; צמצום סמכותו של מבקר המדינה, כך שהוא לא יוכל להעביר ביקורת על נבחרי הציבור ב'זמן אמת' - ותיקון 'הצעת חוק החסינות'; החזרת המצב כפי שהיה עד שנת 2005, כך שחסינות חבר כנסת תהיה ברירת המחדל, והיא תוסר רק בהצבעה בה יידרש רוב בוועדת הכנסת, במידה והיועמ"ש יאשר להגיש נגדו כתב אישום.

בנושאי ביטחון, 'איחוד מפלגות הימין' מתכוון להציב את הדרישות הבאות, לפי הפרסום ב'החדשות': הסכמה בקווי היסוד של הממשלה שלא תהיה נסיגה משטחים; החלת ריבונות על השטחים היהודים ביו"ש; חוק ביטול תוכנית ההתנתקות, כך שתאפשר חזרת יהודים לארבעת היישובים בשומרון וביטול המנהל האזרחי - כל זה לקראת 'תוכנית טראמפ'.

זאת ועוד, הסיעה תבקש להקים רשות הסדרה להתיישבות ביהודה ושומרון בראשות שר מהמפלגה, שישמש גם כיו"ר ועדת שרים להתיישבות, כמו גם אחריות על החטיבה להתיישבות, על הגרעינים התורניים ועל רשות השירות הלאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר