העסקה נחשפה

גופתו של באומל תמורת שני אסירים סורים

עם השבת גופתו של החייל הנעדר זכריה באומל ז"ל במבצע מיוחד, אמר נתניהו כי אין כל עסקה סביב זה, אך היום נודע, כי ישראל תשחרר בקרוב מהכלא שני אסירים סורים, כ'מחווה של רצון טוב' (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זכריה באומל ז"ל (צילום משפחתי)

שליחו המיוחד של נשיא רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, חשף היום (שבת), כי ישראל החליטה לשחרר מבתי הכלא שלה אזרחים סורים, כהמשך ישיר להחזרת גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל ז"ל.

בראיון לרשת החדשות הרוסית RT קבע לברנטייב, כי אין לראות בהחזרת גופתו של באומל "מהלך חד צדדי".

הדברים עומדים בניגוד לתשובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכתבים, בתום מבצע 'זמר נוגה' בו הושבה גופת באומל, כי אין כל עסקה סביב הענין.

יצוין, כי לפי שרים בקבינט הביטחוני, שצוטטו הערב ב'חדשות 13': לא התקיימו דיונים או הצבעות בפורום הנחשב בו הם חברים, לגבי שחרור שני האסירים הסורים.

עוד דווח, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התיר לשחרר אותם, ללא אישור הממשלה. הנושא טופל על ידי משרד המשפטים ובית הנשיא - שנדרש להעניק חנינה לאסירים. כך פורסם ב-ynet.

המטוס שעליו גופת באומל, נוחת בישראל. ארכיון (צילומים: דובר צה")

באשר לזהות האסירים שישוחררו, ישנם דיווחים סותרים. לפי אחד מהם, מדובר בזידאן טויל, תושב ח'דר בסוריה, שכלוא על עבירת הברחת סמים, עצור מיולי 2008 והיה צפוי להשתחרר ביולי 2019, ובחמיס אחמד, פעיל פתח' ממחנה הפליטים ירמוכ בסוריה, שנתפס באפריל 2005, בגין ניסיון לבצע פיגוע הסתננות לבסיס והיה שפוט למאסר עד שנת 2023.

לפי דיווח אחר, מדובר בותיק האסירים הסוריים, סודקי אל-מקת, השפוט בישראל בגין עבירות ביטחון, ובאמאל אבו סאלח, הכלוא בגין רצח הפצוע הסורי בלינץ' בגולן - שניהם תושבי הכפר מג'דל שמס.

פקיד ישראלי בכיר הגיב בענין, ואמר: "רק לאחר השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, החליטה ישראל בימים האחרונים על שחרור שני אסירים כמחווה של רצון טוב. הנושא לא עלה מראש. ישראל פועלת ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים ותמשיך לפעול תוך שמירה על ביטחון ישראל".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "משהגיע הנושא אל שולחנו של הנשיא ובשל הנסיבות, פנתה מחלקת החנינות של בית הנשיא לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לאישור המהלך. משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק יסוד נשיא המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר