כל הפרטים

יהדות התורה רוצה: שליטה מלאה ב-3 משרדי ממשלה

שבוע פוליטי גדוש צפוי להתחיל עבור יהדות התורה, עם פתיחתו הרשמית של המשא ומתן הקואליציוני לקראת הרכבת הממשלה; כל הפרטים על הלו"ז המלא והדרישות החדשות (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה (באדיבות המצלם)

לקראת פתיחת המשא ומתן הרשמי בין יהדות התורה לליכוד מחר (ראשון), מגיש 'כיכר השבת' את לוח הזמנים המלא לקראת סבב הפגישות בין הצדדים, ואת מה שיעמוד במרכזן; הדרישות של יהדות התורה.

תחילה למה שצפוי להתרחש מחר. לקראת השעה 11 בבוקר, צפויים להתאסף בבית דגל התורה בבני ברק ארבעת חברי הכנסת של התנועה, לישיבת סיעה משותפת, לקראת הפגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד לאלו של יהדות התורה המאוחדת.

כמו כן, בשעה 16:00 יתאספו ח"כי אגודת ישראל בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במשכן הכנסת בירושלים, ובשעה 17:00 תיערך ישיבת סיעה משותפת ליהדות התורה בכנסת.

בשעה 18:30 ייפגשו צוותי המו"מ של הליכוד, בראשם עומד השר יריב לוין, עם חברי צוות המו"מ של יהדות התורה, בהם חברים יעקב ליצמן, משה גפני, אורי מקלב ומאיר פרוש.

כזכור, השבוע דווח לראשונה ב'כיכר השבת', כי חלק מהדרישות הקואליציוניות של יהדות התורה במו"מ מול הליכוד הם החזקת שלושה תיקים מלבד ועדת הכספים - שתישאר בידיו של ח"כ גפני.

אלא שמאז הדרישות גדלו, ול'כיכר השבת' נודע כי ביהדות התורה דורשים שסגני השרים אותם תקבל המפלגה יהיו במעמד שר, ללא שר מעליהם.

בין התיקים אותם דורשת המפלגה: תיק הבריאות ליעקב ליצמן, ותיקי השיכון והרווחה לאורי מקלב ומאיר פרוש - כאשר זכות הבחירה בתיק הבכיר תינתן תחילה לח"כ מקלב, על פי ההסכם הפנימי שנחתם בין דגל התורה לאגודת ישראל. בנוסף, תדרוש המפלגה ראשות ועדה נחשקת עבוד ח"כ יעקב אשר וראשות ועדה נוספת עבור ח"כ מאגודת ישראל.

בכיר ביהדות התורה מסביר ל'כיכר השבת' את הדרישה: "שליטה מלאה בתיק העבודה והרווחה תעניק למפלגה אפשרות למנוע עבודות רכבת בשבת, כמו כן שליטה מלאה בתיק השיכון תוביל לקידום פרויקטים מוזלים לדיור עבור המגזר החרדי".

הבכיר מוסיף, כי הפעם תעמוד המפלגה על הרגליים האחריות על מנת שדרישותיה ימומשו. לדבריו, "לא ייתכן שסמוטריץ' וכחלון יסובבו את הממשלה כולה עם ארבעה מנדטים בלבד כל אחד, ויהדות התורה עם מספר מנדטים כפול לא תקבל שלל תואם".

באשר ל'חוק הנורבגי' המורחב, נראה שאליהו חסיד ואליהו ברוכי המוצבים במקום התשיעי והעשירי ברשימת יהדות התורה כבר יכולים לתפור חליפות: במפלגות יהדות התורה, ש"ס, איחוד מפלגות הימין וכולנו דורשים לקדם חוק זה כבר בכנס הקיץ הקרוב של הכנסת, על מנת להכניס נציגים נוספים עם התפטרותם של שרים וסגני שרים מטעמן.

כידוע, על פי החוק הנורבגי המורחב יוכלו לפחות שני סגני שרים מכל סיעה להתפטר מחברותם בכנסת, על מנת להכניס נציג נוסף.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי יצחק פינדרוס המוצב במקום השמיני ביהדות התורה, צפוי ככל הנראה להיות חבר בוועדה המסדרת של הכנסת, שתפקידה הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות.

עד לבחירתן של אלו, רשאית הוועדה המסדרת לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון. לוועדה המסדרת מסורות, עד לבחירתה של ועדת הכנסת, סמכויות ועדת הכנסת הנוגעות לסדרי הבית ולדיוני הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר