הבטיח לחקור

הנשיא טראמפ על הפיגוע: "זהו פשע שנאה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב למתקפת הטרור בתוך בית הכנסת של בית חב"ד בעיירה בקליפורניה, בו נרצחה אישה ונפצעו שלושה אחרים. פיגוע הירי הקטלני; התגובות (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
טראמפ (צילום מסך: יוטיוב)

"זה נראה כמו פשע שנאה, נחקור את התקרית" - כך אמר הלילה (מוצ"ש) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בתגובה לפיגוע הירי הרצחני בבית חב"ד בסאן דייגו בקליפורניה, אותו ביצע ג'ון ארנסט בן ה-19, תושב המקום.

הנשיא שלח תנחומים למשפחות הקורבנות, כתב "מחשבותי ותפילותי נשואות לנפגעי הירי בבית הכנסת" והוסיף: "כוחות הביטחון עשו עבודה מדהימה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם הקונסול בלוס אנג'לס אבנר סבן וקיבל עדכון על התפתחות חקירת האירוע בסן דייגו. הוא הנחה אותו להגיש כל עזרה אפשרית לבית חב"ד ולהמשיך לעדכן בהתפתחויות.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, ‏אמר: "ההתקפה האנטישמית על בית הכנסת בעיירה poway היא איומה ומדאיגה. אנו בסוכנות היהודית עוקבים בדאגה אחר הדיווחים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומבכים את אבדן החיים. התקפה על כל מי שמתפלל בבית תפילה היא בלתי מוסרית בעליל ויש להיאבק כנגד התופעה הזו בכל החומרה בכל מקום בתבל".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון כתב: "המילים, המפגנים והקריקטורות הופכים ליריות נגד מתפללים בבתי כנסת. מחלת האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה ולגבות קורבנות. זו השעה לפעולה, למלחמה נחושה ולא לגינויים רפים שמאפשרים לכוחות השנאה להחיות תקופות חשוכות בהיסטוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר