הרוצח - שונא יהודים

הירי בבית חב"ד: לורי בת ה-60 נרצחה; נויה בת ה-8 נפצעה

ג'ון ארנסט, בן 19, נעצר בחשד לביצוע פיגוע הירי בבית הכנסת של בית חב"ד, בקליפורניה. ארנסט רצח את לורי גילברט קיי בת ה-60 ופצע שלושה - בהם הרב גולדשטיין ונויה דהן בת ה-8 (אקטואלי)

הרוצח על רקע בית הכנסת (צילום: מתוך פייסבוק)

ג'ון ארנסט, בן 19, נעצר בחשד לביצוע פיגוע הירי בבית הכנסת של בית חב"ד, בעיירה פוואיי, בסאן דייגו שבקליפורניה, ארה"ב. ארנסט רצח את לורי גילברט קיי בת ה-60 ופצע שלושה בני אדם נוספים - שני גברים וילדה.

הרב ישראל גולדשטיין שייסד את בית חב"ד ב-1986 נפצע בירי ולפי הדיווחים איבד שתיים מאצבעותיו ואחרי שנפצע עוד ניסה להרגיע את היורה ואנשי הקהילה.

פצועה נוספת בירי היא נויה דהן ילדה בת 8, שעברה עפ משפחתה משדרות לסן דייגו, שנפצעה מרסיס בפניה וברגלה. פצוע נוסף הוא אלמוג פרץ, ישראלי בן 34, דוד של נויה, שעבר גם הוא משדרות לסן דייגו ונפצע ברגלו מרסיס כשהבריח את הילדים לחדר משחקים צמוד כשהחל הירי.

ההרוגה בירי היא לורי גילברט קיי, בת 60 מפאווי. לפי עדי ראיה היא הגנה על הרב גולדשטיין במהלך היריות ונרצחה.

במשרד החוץ עדכנו הבוקר כי "שני ישראלים, ילדה בת 8 והדוד שלה בן 31, נפצעו במתקפה על בית הכנסת בסן דייגו אתמול. השניים עברו משדרות לסן דייגו לפני מספר שנים. מצבם טוב. קונסול ישראל בלוס אנג'לס אבנר סבן שוחח עם האמא והציע כל סיוע שידרש".

זמן קצר לפני הירי, פורסם ברשתות החברתיות מניפסט על ידי אדם שטען כי הוא ג'ון ארנסט. במניפסט, ארנסט מביע שנאה ליהודים וטוען כי הוא אחראי להצתת המסגד, בחודש שעבר, בעיר אסקונדידו בקליפורניה.

בית הכנסת (צילום: Chabad of Poway בפייסבוק)

ג'ון ארנסט הוא סטודנט לסיעוד שניגן על פסנתר - מאז גיל 4. הוא ציין כי אם היו אומרים לו לפני שישה חודשים שיבצע את הרצח הזה, "הייתי מופתע". לדבריו, קיבל את ההשראה לכך מהטבח במסגדים בניו זילנד, בחודש שעבר שביצע הרוצח ברנטון טראנט.

הרוצח כינה את נשיא ארה"ב טראמפ כ"אוהב יהודים" ו"אנטי-לבנים" והסביר את שנאתו ליהודים - "האם זה שווה עבורי לחיות חיים נוחים על חשבון זה שהקהילה הבינלאומית היהודית שמה סוף לגזע שלי? לא".

"איך הרג יהודים מסייע לגזע האירופי? כל יהודי אחראי לשואה המתוכננת של הגזע האירופי", כתב ג'ון ארנסט, "הם פועלים כיחידה אחת, הפשעים שלהם בלתי נגמרים. הם משקרים ומרמים את הציבור, משתמשים בבנקים כדי לגרום למדינות להיכנס לחובות, ושולטים על כל הכלכלה במטרה לממן את הרשע. כל יהודי, צעיר ומבוגר, אחראי לכך. עבור הפשעים האלה מגיע להם ללכת לגיהנום".

לפי עדי ראיה, ארנסט לבש אפוד וקסדה במהלך מסע הירי. השריף של מחוז סן דייגו אמר כי הם אוספים עדויות ומודעים למניפסט וכי אין לארנסט עבר פלילי.

הירי אירע בסביבות השעה 11:30 בבוקר יום השבת, בעיר פאווי. ארנסט נכנס לבית הכנסת ופתח באש. לאחר מכן שכניסה להימלט, איש משמר הגבול האמריקני שלא היה בתפקיד, ירה לעברו אך פגע רק ברכבו של החשוד. בעקבות זאת, ארנסט יצא מרכבו, הרים את ידיו ונעצר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי "זה נראה כמו פשע שנאה. נחקור את האירוע. הלילה הלב של אמריקה עם קורבנות הירי. האומה כולה מתאבלת על אובדן החיים וניצבת לצד הקהילה היהודית. אנו מגנים בחריפות את רשע האנטישמיות והשנאה, שיש להביס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר