המו"מ הקואליציוני

קרבות פנימיים: מי ימונה לסגן שר ומי ימונו לעוזרי הח"כים?

לקראת המו"מ הקואליציוני בין 'יהדות התורה' לליכוד, נחשפים קרבות פנימיים סביב תפקיד ה"סגן שר ללא שר", במסגרת ההסכמים בין 'אגודה' ו'דגל'. וגם, מי ימונו לעוזרי הח"כים בכנסת הקרובה? (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צוות המשא ומתן הקואליציוני של 'יהדות התורה' צפוי להתכנס היום (ראשון) לקראת ישיבות המשא ומתן עם 'הליכוד' שיחלו הערב, לאחר שבימי החג התקיימו מגעים ראשוניים בכתב, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

לצד זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי ישנה תכונה לקראת תזוזות ברשימת העוזרים והרל"שים החדשים בלשכות חברי הכנסת וסגני השרים במפלגת יהדות התורה, כאשר הכל תלוי ברשימת התיקים שהמפלגה תקבל במו"מ הקואליציוני.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", 'יהדות התורה' עומדת על כך שלא תקופח מהמפתח שנקבע, כך נראה, לממשלה זו, לפיו ימונו שר או סגן שר על כל 2.5 נבחרים מאותה מפלגה. במסגרת זו תדרוש יהדות התורה מלבד תיק הבריאות וועדת הכספים, שני תפקידי סגן שר ללא שר מעליו, כפי הנראה, במשרד השיכון ובמשרד הרווחה.

הערכה היא כי ימונו בקדנציה זו עוד עוזרים רבים לסגני השרים והח"כים והמירוץ לתפקידים החשקים, כבר יצא לדרך.

תפקיד עוזרי הח"כים נע בעיקר סביב האחריות על הקשר עם העיתונאים, התחום הפרלמנטרי בלשכה וידע בסיסי בניו מדיה. התפקיד דורש יכולת כתיבה וביטוי ברמה גבוהה מאוד, אסרטיביות, עבודת צוות, יוזמה ואף חשיבה יצירתית.

כידוע, תפקודו של חבר הכנסת והצלחותיו תלויה רבות בצוות המלווה אותו, ולכן חברי הכנסת עושים הכל כדי לבחור את האנשים המתאימים ביותר.

עדיין לא ברור כמה עוזרים יהיו לח"כים וזאת משום שהתפקידים טרם נקבעו. ח"כ רגיל זכאי ל-3 עוזרים בלבד, ואילו יו"ר ועדה זכאי לעוזרים נוספים. סגן שר ללא שר מעליו יוכל למנות 6 עוזרים ויותר, לעומת סגן שר עם שר מעליו שביכולתו לקבל עד ארבעה עוזרים.

בתוך 'יהדות התורה' מתנהל קרב משמעותי מאחורי הקלעים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'. מתברר כי בהסכם בין הסיעות נכתב כי אמנם 'דגל התורה' תבחר ראשונה את התפקיד, אבל יש 'לשאוף' לכך שהתפקידים יהיו שווים ובכירים במידה שווה. כלומר, אם ח"כ מדגל התורה יקבל סגן שר ללא שר מעליו, לפי ההסכם גם ח"כ מאגודה יקבל סגן שר ללא שר מעליו, היות ויש סיכוי מסויים שיהדות התורה לא תקבל 2 משרדים בהן יכהן סגן שר ללא שר מעליו, מתנהל קרב בין לשכות הח"כים מי יזכה לסגן שר במעמד שר ומי לסגן עם שר מעליו, והאם אכן דגל התורה ואגודת ישראל יקבלו תיק שווה בחשיבותו.

היום, כאמור, תתקיים ישיבת סיעת דגל התורה עם ארבעת הח"כים, ולאחריה תתכנס ישיבת סיעת 'יהדות התורה' בה תוכרע באופן סופי רשימת הדרישות, כאשר באגודת ישראל יש מי שטוען כי אם בליכוד ידחו את הדרישה לשליטה מלאה בשלושה משרדים, יש לדרוש מלבד משרד הבריאות, 2 סגני שרים תחת שרים מכהנים כדי למנוע מצב שלדגל התורה יהיה תפקיד בכיר יותר.

לעומת זאת, בדגל התורה אומרים כי טובת היהדות החרדית היא שיהיה ליהדות התורה לפחות עוד משרד אחד שלם בו ניתן יהיה לסייע לציבור החרדי באופן מקסימלי כמו למשל בתיק השיכון או הרווחה.

ביהדות התורה לוקחים בחשבון את הערכה הפוליטית כי הממשלה תחזיק כשנתיים ימים בלבד בגלל מצבו המשפטי של ראש הממשלה, וגם ההערכה הזו נלקחת בחשבון. "לא בטוח שאפשר בשנתיים לעשות מהפך בדיור, הח"כ שיקח את תיק השיכון יתקשה להוכיח הישגים", אומר לנו בכיר ב'דגל התורה'.

מנגד, בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי העימות מיותר, משום שלדבריו יהדות התורה תקבל מלבד משרד הבריאות ו'ועדת הכספים' עוד 2 תיקים של סגן שר במעמד שר. "לפי גודל הסיעה זה מגיע לנו ואין סיכוי שלא נקבל זאת", הוא מבהיר.

אם נחזור לקרב על העוזרים, ל'כיכר השבת' נודע כי בלשכת אחד הח"כים של אגודת ישראל צפוי להיכנס עוזר מטעם מפלגת 'יחד' של אלי ישי, וזאת בהתאם להסכם בין יהדות התורה למפלגת יחד שתמכו ביהדות התורה בבחירות.

ל'כיכר השבת' נודע כי העוזר מטעמו של אלי ישי ישמש בלשכה של אחד מסגני השרים מטעם אגודת ישראל, יעקב ליצמן או מאיר פרוש. ההחלטה להעניק לאלי ישי את מינוי העוזר הפרלמנטרי התקבלה למרות הטענות כי כמות המצביעים שהביא אלי ישי נמוכה מהציפיות שהיו ממנו.

עוד נודע כי ככל הנראה, לח"כ ישראל אייכלר ימונה עוזר מחצר חסידות בעלזא, מה שלא היה עד היום, עם זאת טרם ברור האם צוות העוזרים הקיים ישאר.

גם בלשכת סגן שר הבריאות ליצמן צפויים שינויים משום שאחד מעוזריו של סגן השר, יעקב טסלר, יהפוך עם השבעת הכנסת ה-21 לחבר כנסת מכהן, כך שהוא יצטרך לבחור בעצמו צוות עוזרים ויועצים פרלמנטריים.

בסביבת הח"כ השמיני של יהדות התורה, יצחק פינדרוס, מדברים על משה רבר כשם החם לתפקיד ראש הלשכה, וההחלטה הסופית על הצוות של הח"כ הנכנס תתקבל ברחוב רשב"ם 23.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר