חגיגות המימונה

חבורת אשכנזים מביכה וגזענית// צביקה גרוניך

אני מניח שיש סיבה ממש טובה לחגוג את המימונה, רק שלא ברור לי למה כל מרוקאי חייב לידו אשכנזי שיחגוג אתו? מה לכם ולאשכנזים? כל השנה מאכילים אתכם מרור ואז במימונה אתם שופכים עליהם דבש? (דעה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: אבי דישי / Flash90)

מרוקאים אל תתבלבלו. אותם אשכנזים שלבשו בחגיגות המימונה ג'לבייה לבנה, תרבוש אדום, והפיקו מפיהם צהלולים ("קו-לו-לו") או ("תרבחו ותסעדו"), לא נראו או נשמעו מזרחיים, אלא פשוט חבורת אשכנזים מביכה שלא מעט ממנה גזענית.

אני מניח שיש סיבה ממש טובה לחגוג את המימונה, רק שלא ברור לי למה כל מרוקאי חייב לידו אשכנזי שיחגוג אתו? מה לכם ולאשכנזים? כל השנה מאכילים אתכם מרור ואז במימונה אתם שופכים עליהם דבש?

אין סקטור באוכלוסיה החרדית גזעני מהחרדים האשכנזים! הם לא יתחתנו איתכם (מנטליות שונה...), לא ישלחו את ילדיהם לגן שיש בו הרבה "פרענקים קטנים" או "פרענקעלך" בלשון חיבה, לא יסכימו שלבנות שלהם תהיינה חברות ספרדיות! ויעדיפו שבתי הספר שבהם ילדיהם מתחנכים יהיו רק אשכנזים.

צביקה גרוניך, כותב הטור

ובטח תהיתם מה לאשכנזי הזה (אגב, תוצרת גרמניה ופולין) ולפוסט על גזענות אשכנזית? אז זהו שכמוני אשכנזים רבים שמסתכלים על המרוקאי כצבר כמונו. אנחנו יכולים לומר בזעם "חשומה" ולהישמע אמינים (עם זיוף קל). אנחנו לא מסתכלים על מזרחי כמספר במוסדות, או מסרבים להתחתן עם מרוקאית (היי, זו עדיפות ראשונה..)

אנחנו חושבים שלעתים צריך להסתכל לאמת בפנים ולשנותה והזמן הוא כעת, כדי שבמימונה הבאה אותם אשכנזים שיזמזמו ("קו-לו-לו") או ("תרבחו ותסעדו") ישמעו אמינים לכל היותר.. או לכל הפחות לא יאחלו "אגעזונטער זומער" (קיץ בריא באידיש)..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר