פרסום ראשון

ישראל פרוש לח"כים: תקנו את אפליית הערים החרדיות

במכתבו מפרט ראש העיר אלעד את העוולות שנוצרו בתקצוב הערים החרדיות, כמו במענקי פיתוח, אמות מידה של מפעל הפיס, תקציבי חינוך ורווחה ומחירי קרקעות מאמירים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, פנה במכתב בהול לכלל חברי הכנסת החרדיים שנבחרו זה עתה לכהן בכנסת הקרובה, בדרישה לכלול במשא ומתן הקואליציוני השוואת תקציבים עבור הערים החרדיות, שלדבריו מופלות לרעה בהשוואה לערים אחרות.

במכתבו כותב פרוש כי "מדובר בהזדמנות פז שאין לה תחליף, ואני בטוח שאתם עושים את הכל כדי למצות את המשא ומתן הקואליציוני בצורה הטובה ביותר". בהמשך הוא מפרט מספר נושאים בהם לדבריו יש צורך להשיב את הצדק לתושבי הערים החרדיות.

כך הוא כותב כי בין השאר בנושא אמות המידה של מפעל הפיס קיים עיוות רב שנים, "זאת משום שחלקנו ממוקמים במרכז הארץ או קרוב לערים גדולות ואנחנו מקבלים הרבה פחות מערים אחרות. החישוב הוא שאנחנו ממוקמים קרוב לערים גדולות, ולכן אנחנו יכולים ליהנות כביכול מהתרבות שלהן, אך כל בר דעת יודע שציבור חרדי לא נהנה מתרבות כללית, ועל כן למיקומנו אין שום משמעות, ובכל זאת, התקציב הוא נמוך בהרבה ממקומות אחרים".

בנושא מענקי פיתוח משרד הפנים, הוא מפרט כי "ערים שקרובות למרכז, אפילו שדירוגן הסוציו-אקונומי נמוך, מקבלות הרבה פחות מערים מרוחקות, ושוב, למרות שלערים החרדיות יש מעט מאוד מכך שהן קרובות לערי המרכז הלא דתיות. הטבות מכך שהן במרכז אין להן, אך המענקים נמוכים מאוד".

לדבריו, כפועל יוצא מכך, ישנה נגזרת למחירי הקרקעות הנקבעים על ידי רשות מקרקעי ישראל. הקרקעות באזורים החרדיים, יקרות מאוד משום שיש ביקוש גדול לדירות, אך לא מפני שבתשתיות אצלנו יש את אותה השקעה כמו בערים אחרות ומרכזיות, ולכן אין כל הצדקה למחיר הגבוה.

עוד כותב ראש העיר אלעד במכתבו כי "אם בודקים את הערים החרדיות, אנחנו מוצאים כי הערים החרדיות, כמו אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, רכסים, בית שמש, בני ברק ועוד, הן הערים העניות ביותר, בדירוג סוציו-אקונומי 1-2. לא תראו קרוואנים אצל מר חיים ביבס במודיעין או בשוהם, כן תראו אותם אצלנו. בהמוניהם, משום שאנחנו אומרים תודה על הדירות, ולכן אין לנו את היכולת לעמוד על כך שיחד עם אכלוס תושבים ייבנו גם מבני קבע לחינוך ותרבות. גם בנושא חינוך ורווחה, לא הגיוני שהשתתפות העיריות היא שוות ערך הן בהסעות חינוך מיוחד, במלווים ובכל תקצוב הרווחה – בערים בדירוג 1 ו-2 לערים שדירוגן 5 ו-6. ולזה יסכימו גם שאר הערים".

הוא מפרט כי "הערים החרדיות הן העניות ביותר, ועליכם עכשיו, במו"מ הקואליציוני, לעשות הכל כדי לשנות את המצב הזה".

ישראל פרוש מוסיף ומשבח את "ידידנו שר הפנים והפריפריה אריה דרעי שהשכיל להכניס את הערים החרדיות לפריפריה החברתית בכל הקשור לתקציבי משרד הפריפריה, ובכך הביא צדק ועשיית סדר עבור הערים החרדיות. זה הזמן לשנות את הקריטריונים גם לשאר הנושאים ובשאר המשרדים, ובכך נוכל לדעת שעשינו הכל כדי לסייע לציבור שולחינו, ובאופן מידי גם להפחתה במחירי הקרקעות וסיוע לפתרון מצוקת הדיור החרדית החריפה".

לסיכום הוא מציע "לאגד בדחיפות ולהעביר חוק מתקן עבור הערים החרדיות, הן בנושא חינוך, הן בנושא רווחה, הן בנושא דיור והן בנושאי תקצוב פר נפש לתושבים".

במכתב מקביל שנשלח גם לראשי הערים החרדיות, קורא פרוש לעמיתיו "עתה אני פונה גם אליכם, משרתי הציבור בשלטון המקומי. קל לנו לברוח כל אחד לדאוג לעצמו ולתושבי עירו. אפשר להבין זאת, אך אני בטוח כי אם נשכיל לאחד ידיים, ולדרוש יחד את תיקון עוולות העבר, נוכל לסייע הרבה יותר לתושבי הערים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר