רבה של ראשל"צ

בית משפט הטיל קלון וגזר מאסר על תנאי על הרב יהודה דוד וולפא

בית משפט השלום הטיל על רבי יהודה דוד וולפא, רבה של ראשון לציון שהורשע בהטרדת עד, עונש של מאסר על תנאי, פיצוי כספי והטיל עליו 'קלון' - בשל תפקידו כרב העיר (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב וולפא (צילום מסך: מתוך 'מדת' ביוטיוב)

לאחר שהורשע בעבירות של הטרדת עד, גזר היום (שני) בית משפט השלום בראשון לציון עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי על הגאון רבי יהודה דוד וולפא, רבה האשכנזי של העיר. כן פסק כי עליו לשלם פיצוי כספי והטיל עליו קלון.

עורך דינו של הרב ציין את העובדה כי הוא בן 87 אשר עברו נקי וכמובן שלא ביצע עבירות נוספות וזו הרשעה בודדה בחייו. בנוסף, הוא משמש כרב העיר ראשון לציון מזה 49 שנה והקים מוסדות תורה רבים בעיר, וסייע רבות לתושבי העיר ולציבור בכללותו.

מנגד, השופט קבע בהכרעתו כי "כגובה מעמדו כן הציפיה והדרישה ממנו. כפי שקבעתי בהכרעת הדין , רב עיר נתפס כמגדלור של צדק ויושרה, וכפוסק מכריע בענייני דת ואמונה. ככזה מצופה ממנו להתנהג ברמה המוסרית לה מצפים מדיין או שופט".

לכן גזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים והתנאי הוא שבמשך 3 שנים מהיום לא יעברו את העבירה בה הורשעו בתיק זה.

עוד פסק כי על הרב לשלם פיצוי למתלונן בסך של 3,000 ש"ח. הפיצוי יופקד בקופת בית המשפט תוך שלושים יום.

בנוסף, כאמור, השופט קבע כי יש להטיל עליו קלון, שכן על פי הכרעת הדין, הרב וולפא השתמש במעמדו ובתפקידו כרב עיר על מנת לחזור בו מעדותו, תוך שהוא משתמש בסמכותו כרב עיר ומסרב לחתום על תעודות כשרות של בתי עסק שבפיקוחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר