צפו במפגש המרגש

אחרי שנים: כך הוברחו מצות לילדים יהודים ברצועת עזה

שנים לאחר שהאב הערבי נמלט לרצועת עזה יחד עם ילדיו שנולדו לאם יהודייה, הסבתא נפגשה לראשונה עם הנכד המתגורר ברצועה והעבירה דרכו מצות עבודת יד לשאר הנכדים. צפו (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יד לאחים)

זה אירע בכיכר מרכזית באחת הערים המעורבות בערב חג הפסח, בתום פגישה מרגשת העבירה סבתא יהודייה לנכדה המתגורר ברצועת עזה מצות עגולות עבודת יד, על מנת שיעבירם עמו לשאר אחיו ברצועה.

הסיפור הדרמטי החל לפני 40 שנים. ש', צעירה יהודייה מאשקלון, נישאה לערבי. השניים התגוררו בעזה במשך 10 שנים במהלכן נולדו להם מספר ילדים ולאחר מכן עברו להתגורר בעיר יפו.

חודשים לאחר מכן, החליט הבעל הערבי לחזור לרצועה, אך אשתו היהודייה לא הסכימה לכך והבעל דאג לנסיעתה לחו"ל למספר ימים. הבעל ניצל את היעדרותה וסיפר לילדים הקטנים כי אמם נפטרה בפתאומיות וכי עליהם לחזור לעזה.

ש' חזרה לבית ריק והייתה אובדת עצות. היא ניסתה למצוא את ילדיה האובדים בכל דרך אולם העלתה חרס בידיה. תקופה קצרה לאחר מכן עברה עזה לשליטת הרשות הפלסטינית ואיתור הילדים הפך למשאלה חסרת סיכוי.

לפני שנתיים פנתה האם אל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה מנהריה וביקשה את ברכתו למציאת ילדיה האובדים. ואכן, לפני תקופה קצרה הגיעו אנשי 'יד לאחים' לביתה כשהם מלווים באיש רפואה והודיעו לה כי בדרך לא דרך הצליחו לאתר את ילדיה.

מהפרטים שהצליחו להשיג עולה כי בתה הגדולה נישאה לערבי מקומי וילדה לו חמשה ילדים, ואילו ילדיה האחרים עוד לא התחתנו. מאחורי גבו של האב הערבי הצליחה האם לתקשר עם ילדיה דרך הרשת החברתית.

בערב חג הפסח אחד מנכדיה של ש' יצא לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי קצר עם אחת מדודותיו הערביות. אנשי 'יד לאחים' ניצלו את חלון ההזדמנויות הקצר והפגיש כאמור בין ש' לבין נכדה בכיכר מרכזית של עיר מעורבת. בתום הפגישה העבירה ש' לנכדה מצות שמורה עבודת יד בקופסה סגורה היטב על מנת שיעבירן לעזה.

הנכד הצליח להעביר את המצות בביקורת הגבולות, ולשמחת כל המעורבים הן חולקו והועברו לכל ילדיה ונכדיה של ש' עוד לפני ליל הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר