ללא שירה

כל הפרטים: 49 חברי כנסת חדשים - יושבעו

הנשיא מלווה בשיירת אופנועים ופרשים על סוסים • משמר כבוד בכניסה למשכן • הח"כים החדשים והוותיקים ישבעו • צילום משותף של ראשי המפלגות • היום הראשון בכנסת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כים חדשים, אמש במליאה (צילום: דוברות הכנסת)

49 חברי כנסת חדשים יושבעו בצהריים (שלישי) בטקס חגיגי ויכנסו לתפקידם החדש, לצד עשרות חברי הכנסת הוותיקים. האירוע החגיגי יועבר בשידור חי ב"כיכר השבת". בניגוד לכל השבעת כנסת, היום לא ינוגנו שירים בשל ימי ספירת העומר.

לוח הזמנים במשכן הכנסת:

08:00-13:45: התרגשות ראשונה ב"כניסת ח"כים": קבלת תעודת חבר כנסת רשמית מטעם ועדת הבחירות המרכזית, צילומים למזכרת.

13:45-14:45: התכנסות חברי הכנסת ובני משפחותיהם לכיבוד קל במרפסות טרקלין שאגאל.

15:00-15:45: טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת. לראשונה בתולדות המשכן יקבל משמר הכבוד של משמר הכנסת את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, באמצעות מצעד כבוד.

עוד ילוו את הנשיא שיירת אופנועים ופרשים על סוסים. יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, יקבל את הנשיא. ברקע תשמיע תזמורת צה"ל תרועות חצוצרה ואת המנון המדינה.

לאחר מכן, יונף נס הנשיא ואדלשטיין וריבלין יסקרו את משמר הכבוד. לבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן. ישודר גם בפול על ידי ערוץ הכנסת

15:45-16:00: טקס חדש במבואת לשכת יושב ראש הכנסת: נשיא המדינה יחתום לראשונה ב"ספר הנשיאים": ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו יברכו מעתה נשיאי ישראל את חברי הכנסת לכבוד השבעתם. שידור בפול בלבד, על ידי ערוץ הכנסת

16:00-17:00: ההשבעה במליאת הכנסת: בשעה 16:00 בדיוק תכריז מזכירת הכנסת: "כבוד הנשיא". קהל המוזמנים המכובדים הרב יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה.

נשיא המדינה יפתח את הישיבה, ויישא דברים. לאחר מכן יזמין את יו"ר הכנסת בפועל, יולי יואל אדלשטיין, להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה.

אדלשטיין יקרא בפני חברי הכנסת את נוסח הצהרת האמונים. לאחריו יקרא שדר הרדיו ערן אליקים את פרק קכ"ב מספר תהילים ויושמעו קטעים מההכרזה על הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון.

יו"ר הכנסת בפועל, אדלשטיין, יישא דברים, ואז יצהירו אמונים כל מאה ועשרים חברי הכנסת. הישיבה תינעל בשירת "התקווה". שידור בפול על ידי ערוץ הכנסת.

מיד לאחר מכן, תיפתח ישיבת כנסת רגילה. על סדר היום: בחירת יושב-ראש כנסת, בחירת הוועדה המסדרת.

17:15-18:00: הצילום המסורתי של ראשי הרשימות לכנסת והרמת כוסית, בטרקלין שאגאל: לאחר כניסה טקסית של נשיא המדינה, ראש הממשלה ורעייתו, יו"ר הכנסת בפועל ורעייתו ונשיאת בית המשפט העליון ובעלה, יוזמנו ראשי 11 הרשימות לצילום המסורתי על במת הטרקלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר