בהשתתפות מאות

ההרוגה בפיגוע בקליפורניה הובאה למנוחות

לורי גילברט קיי, בת השישים, שנורתה למוות בפיגוע הירי בבית הכנסת בקליפורניה הובאה הלילה למנוחות בסאן דייגו בהשתתפות מאות בני אדם ביניהם רב בית הכנסת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך: סטנד וויס אס)

הלילה (שלישי), הובאה למנוחות, לורי גילברט קיי, שנרצחה בפיגוע הירי בבית הכנסת בעיירה פאווי שבקליפורניה. קודם לכן, מאות בני משפחה, חברים, ומתפללים הגיעו לבית הכנסת שבו נרצחה, שם נאמרו דברים לזכרה.

לאחר מכן היא נקברה בבית העלמין בסאן דייגו כשמאות המלווים שרים עם טמינת הארון "אני מאמין" ו"אתה בחרתנו" במנגינה החב"דית. הרב גולדשטיין שנורה בידו בפיגוע השתתף בהלוויה כשהוא חבוש.

במקביל, הוגש הלילה כתב אישום כנגד הרוצח האנטישמי, ג'ון ארנסט, בן ה-19. הוא מואשם ברצח, ובשלושה סעיפים של ניסיון רצח.

בהודעת התביעה נאמר, כי משפטו של ארנסט ייפתח היום אחר הצהריים, שעון מקומי. בכתב האישום נאמר כי העבירות בוצעו בנסיבות מחמירות של פשע שנאה. במסגרת המשפט הוא גם יעמוד לדין על ניסיון הצתה של מסגד בעיר אסקונדידו לפני כחודש דבר בו הודה במאמר אנטישמי שפרסם כמה דקות לפני הרצח.

אמש גם פרסמו הוריו של הרוצח הודעת התנצלות בה הביעו צער וזעזוע על מעשי בנם. הם כתבו כי הוא הפך ל"חלק מההיסטוריה של הרשע נגד יהודים". "השאלה כיצד נמשך בננו לאפלה שכזו היא תעלומה מחרידה עבורנו", כתבנו השניים. "לבנו הכבד יוצא - וכך יהיה לנצח - אל הקורבנות והניצולים". ההורים הוסיפו כי הם משתפים פעולה עם המשטרה.

כזכור, הרב גולדשטיין שייסד את בית חב"ד לפני 33 שנים - בשנת 1986, נפצע בירי ואיבד שתיים מאצבעותיו. כאמור, ברגעי האימה פעל בתושייה על מנת להציל ולהרגיע את בני הקהילה. ההרוגה בירי, לורי גילברט קיי בת ה-60 ותושבת המקום, הגנה על הרב גולדשטיין במהלך היריות - ונרצחה.

שני ישראלים שהתגוררו בשדרות ועברו לקליפורניה בעקבות ירי הקאסמים - נויה דהן בת השמונה ודודה אלמוג פרץ, נפצעו גם הם בפיגוע הירי.

מוקדם יותר, דווח בארה"ב כי הייתה אינדיקציה מוקדמת שהרוצח מתכוון לבצע פיגוע ירי, וה-FBI היה מודע לכך אך לא היו לו מספיק פרטים כדי להגיע אליו בזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר