כיכר בכנסת

מלכיאלי: הדת"ל עם החרדים, לא מנהלים מו"מ עם ליברמן

שעות לפני השבעת הכנסת ה -21 ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מדבר על ההישג בבחירות, העצות לחברי הכנסת החדשים, המתיחות עם יהדות התורה, החיבור עם איחוד מפלגות הימין והדרישות של אביגדור ליברמן (כיכר בכנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

זו הכנסת הראשונה שאתה פותח כח"כ, מה ההמלצה שלך לח"כ מתחיל?

לא לפספס אף יום בכנסת, גם אם נראה שאין ימים חשובים, כל יום בכנסת הוא חשוב גם בוועדות וגם במליאה. לא מספיק רק קשרים עם המשרדי ממשלה. להשתתף בכל וועדה זה חשוב, כי לפעמים אתה יכול בהבזק של מילה אחת לשנות את משמעות החוק

לא לפספס שאילתות אצל שרים גם בנושאי תחבורה וגם בכל הנושאים הקריטיים לציבור החרדי, פשוט צריך לנדנד להם עד שיענו לך.

אתה מדבר על תחבורה, מה לגבי דיור?

גם דיור, בוודאי. לעשות שאילתות איפה הדיור החרדי צריך להיות. יש הרבה פתרונות לדיור לציבור החרדי. צריך ליישם בכנסת הבאה. לפעמים ח"כ אומר מה אני אעשה עכשיו, אני בכל מקרה לא אשפיע, זה לא נכון.

הבאתם הישג של המפלגות החרדיות 16 מנדטים, וח"כים אומרים שהיה עדיף את הכנסת הקודמת, כי בכל מקרה אנחנו תלויים באביגדור ליברמן?

גם לפני 4 שנים היינו תלויים בכל מיני גורמים, ובכל זאת הצלחנו. יש פה הישג אדיר של אריה דרעי כולם דיבר שש"ס תקבל ארבעה מנדטים ויש סיכוי שלא תעבור את אחוז החסימה זו אמירה שהציבור הספרדי מאוחד.

אנחנו לא מנהלים מו"מ מול ליברמן אלא מול הליכוד, זו בעיה של נתניהו להתעסק עם ליברמן - לא שלנו, אנחנו מקווים שכבר בקרוב תורכב קואליציה טובה.

ליברמן יסכים על חוק הגיוס?

היינו יחד איתו כבר בקואליציה וזה לא גרם למשבר. אנחנו יהדות התורה והבית היהודי רואים עין בעין אותו דבר את חוק הגיוס עם ניואנסים קטנים, לכן אני לא צופה בעיה בתחום הזה.

ליברמן יודע לספור אצבעות, נתניהו יצטרך בסופו של דבר לרבע את המעגל הזה.

ליברמן סחטן?

אני לא יודע מה זה ההגדרה של סחטן, גם עלינו יכולים לומר סחטנים. זכותו של כל אחד לשפר את העמדות שלו במשא ומתן, אני רק מקווה שנדע לספק את ההבטחות שלנו

מרגישים את ההבדל בין הבית היהודי של 2015 לבית היהודי של 2019?

אי אפשר להתעלם מעובדה שכיום הבית היהודי היא מפלגה יותר חרד"לית. אנשים שיותר קרובים אלינו בדעות, ואני מקווה שיהיה קואליציה ברוכה עם הרבה שיתופי פעולה ביננו לבינם.

עד כמה יהיה שיתוף פעולה בין יהדות התורה לש"ס?

צריך לזכור דבר אחד האינטרסים של ש"ס לדאוג לעולם התורה, לכותל, לחוק הגיוס ולשבת. כל זה, זה אינטרסים משותפים יחד עם יהדות התורה. אין שום סיבה שבעולם שיהיה הבדל בינינו בדברים הללו.

הלכנו לבוחר עם אותם דרישות דומות אין סיבה שבעולם שיהיה בינינו מחלוקת.

כולנו יודעים שרק עם 16 מנדטים מאוחדים נוכל להביא באמת תוצאות משמעותיות לציבור הבוחרים. אגב, תמיד היו מתחים ותמיד ידעו לעבוד ביחד, ואני בטוח שיהיה שיתוף פעולה מעולה.

יש לך שאיפה פוליטית?

בש"ס אין שאיפות פוליטיות, יש לנו מועצת חכמים שרק היא קובעת, השאיפה שלי להמשיך לעבוד ולהצליח.

לסיום, מה השאיפה שלך לקראת הכנסת ה-21?

להמשיך לקדם חוקים, ברוך השם בקדנציה קודמת הצלחתי להעביר 6 חוקים בקריאה שניה ושלישית, ויש לי עוד הרבה חוקים בקריאה ראשונה וטרומית. אני מקווה שנמשיך למען עולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר