הכנסת -21

הנשיא לח"כים: 'להניח את חרבות הבחירות'

נשיא המדינה רובי ריבלין קרא לחברי הכנסת ה-21, "לשים סוף להתנגשות המסוכנת בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת". יו"ר הכנסת: "חובה לחסן את דוכן המליאה משיח מבזה" (פוליטי)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-21, עם 49 חברי הכנסת החדשים שנבחרו בבחירות האחרונות. באירוע נאמו בין היתר נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שקראו לפוליטיקאים להתאחד.

הנשיא ריבלין התייחס למערכת הבחירות. "עברנו מערכת בחירות קשה. השמצנו והושמצנו. סילפנו. עבדנו שעות נוספות בשירות הדה לגיטימציה, השנאה והמשטמה. עכשיו, די. מספיק. צריך לטפס מעלה. להניח את חרבות הבחירות ולנקות את הלכלוך. השיקולים הפוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד. זוהי לא רק הציפייה מכם, זוהי דרישה ותביעה של כל אזרחי ישראל, ממנהיגינו, מכל יושבי הבית הזה".

לח"כים הצפויים להישאר באופוזיציה אמר: "זוהי זכות לשרת את העם מהאופוזיציה, כפי שזו אחריות גדולה. ביקשתם מהעם את אמונו, ומשעשיתם זאת, כעת עליכם להצדיק את האמון שניתן בכם".

לחברים העתידיים בקואליציה אמר: "עליכם לראות את ההישג הפוליטי המשמעותי אליו הגעתם ולהפנים את משמעויותיו, לא רק הפוליטיות-סקטוריאליות, אלא גם אלה הנוגעות לכלל החברה בישראל. אנחנו לא רוצים שחלק גדול כל כך בעם בישראל ובחברה הישראלית, ירגיש ויחשוש שלא רק הפסיד במאבק הפוליטי, אלא איבד את מקומו כאן".

ריבלין התייחס למשימות המונחות לפתחה של הכנסת ה-21. "משימות כבדות מונחות בפניכם, בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת: ביצור ופיתוח מעמדה הביטחוני והמדיני של מדינת ישראל, לאור האתגרים בחזיתות השונות, וכן לאור ההזדמנויות שאולי יעמדו לפתחנו. צמצום וסגירת הפערים החברתיים".

"אינני יכול לסיים את דברי מבלי לבקש ולהפציר בכם לשים סוף להתנגשות המסוכנת בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. אני מקווה ומייחל שהכנסת ה-21 תעשה את המעשה ההיסטורי ותקבע את חוק יסוד החקיקה כאחד מפרקי החוקה העתידית שלנו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר בנאומו: "חובה עלינו לחסן את הדוכן הזה מפני שיח מבזה ואלים, תוך חיזוק ועדת האתיקה ושמירה על כבוד הכנסת. חובה עלינו לזכור תמיד מי שלח אותנו לכאן, ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון: לפני אזרחי ישראל".

"הם, בצדק, צופים בנו. הם, בצדק, תובעים מאיתנו. תובעים שאת שיח ה"מפסידים" וה"מנצחים", נחליף בשיח אחר. בשיח של "שותפים". כי רק כך נוכל להצליח. הם תובעים מאיתנו לדבר מעל הדוכן כמו שהיינו מדברים אם ההורים שלנו היו בקהל; כמו שהיינו מדברים אם הילדים שלנו היו בקהל".

אדלשטיין הוסיף, "אזרחי ישראל תובעים מאיתנו שלא נשחית את זמנינו, שנסכים שלא להסכים בהחלטיות, אבל ברעות ובהוגנות, שנשכיל להצעיד את מדינת ישראל מחיל אל חיל, ושנהיה ראויים לצרף את תרומתנו לזו של כל הדורות שלפנינו, ולהקים כאן, בירושלים, קומה נוספת של מדינת מופת. זו המחויבות שלנו: אין קשה ממנה, אין נעלה ממנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר