פרסום ראשון

הברית בין רפי פרץ והחרדים: "אנחנו 22 מנדטים; שותפים"

6 שנים אחרי "ברית האחים" בין בנט ולפיד - שהובילה לשורת גזירות קשה נגד החרדים, מחליפו של בנט, הרב רפי פרץ, זוכה לחיבוק חם מהמפלגות החרדיות שרואים בו חלק מהבלוק עמם (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשנת 2013, נפתלי בנט כיו"ר 'הבית היהודי', הלך לברית דרמטית עם יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד'. "ברית האחים" קראו לברית בין 'הבית היהודי' ו'יש עתיד', שהובילה לכך שהחרדים נותרו מחוץ לממשלה. ההמשך כבר ידוע: גזירות יאיר לפיד ושי פירון שהיכו בציבור החרדי ללא רחם.

בשנת 2019, התמונה נראית אחרת: החרדים מחבקים את 'איחוד מפלגות הימין' בכלל ואת היו"ר רפי פרץ בפרט. הם רואים בו חלק מהעמדה החרדית כמעט בכל סוגיות דת ומדינה.

בשעות אחר הצהריים (שלישי), מיד לאחר שח"כ רפי פרץ הצהיר אמונים במליאת הכנסת, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קם לכבודו, לחץ את ידו והעניק לו חיבוק - מחווה שגם חברי סיעתו לא זכו לה. ולמעשה העביר מסר ברור כי תם עידן 'הבית היהודי' של נפתלי בנט והחל עידן פרץ וסמוטריץ'.

דרעי ופרץ בלחיצת היד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אין ספק שהרב רפי פרץ הוא לא פחות חרדי מאיתנו בעמדותיו בנושאי דת ומדינה", אומר בכיר בסיעות החרדיות ל'כיכר השבת'. לדבריו, "אנחנו רואים עין בעין את הנושאים הללו, קל לנו לעבוד אתו".

"קח לדוגמא את נושא הגיור", אומר הבכיר, "בזמן שנפתלי בנט ואיילת שקד הצהירו שיתמכו במתווה משה ניסים, נגד העמדה של הרבנות הראשית והמפלגות החרדיות ונגד חוק דרעי, מגיע הרב רפי פרץ ומודיע שהוא תומך אך ורק בעמדה של הרבנות הראשית. הוא מייצג את הציונות הדתית האמיתית, זו שיש לה כבוד אמיתי לרבנות ולעמדה ההלכתית".

בכיר ב'יהדות התורה' מוסיף כי "לא סתם אנחנו אומרים שאנחנו 22 מנדטים, בלוק, שותפי אמת. זו המציאות. אחרי משבר ארוך שנולד בשל ברית לפיד-בנט, פרץ מחזיר את השותפות בין הציונות הדתית לחרדים. נכון, יש נושאים שאנחנו לא מסכימים, אבל בנושאי דת ומדינה - הוא וסמוטריץ' לצידנו".

פרץ עם גנץ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בש"ס מתגאים בשיתוף הפעולה ואומרים כי "מי שזוכר את התקופה של הרב פרץ ברבנות הצבאית מבין מי הוא. מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל קירב אותו כאחד מתלמידיו הוותיקים, הרב פרץ הוא 'משלנו', הוא וסמוטריץ' מוחקים את תקופת בנט ושקד".

"צריך להדגיש", מבהירים בש"ס, "בנט ושקד לא היו עוינים. בנט סייע בביטול גזירות לפיד ופירון, שקד סייעה לא מעט. אבל בנושאי דת היינו לבד, רק הסיעות החרדיות, ומה שהיה - היה, כעת יש עידן חדש, נשלב ידיים בכל מה שקשור לדת ומדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר